Piata LCD TV va intra pe crestere in 2010, pe fondul ieftinirilor

de Mina Hutterer | 1 ianuarie 2010

Disponibilitatea continutului video 3D va contribui in 2010 la revigorarea pietei de televizoare LCD, spun analistii, dupa ce in 2009 acest segment a fost puternic lovit de criza economica.

DisplaySearch a declarat ca numarul total de televizoare s-a aflat in crestere pentru prima data in 12 luni. Conform informatiilor oferite de compania de cercetarea de piata, piata TV va creste in primele trei luni din 2010, pentru prima data in sase trimestre. Se asteapta ca numarul total de televizoare livrate in 2010 sa ajunga la 218 milioane de unitati, in crestere fata de cele 205 milioane din 2009. Cheia revigorarii pietei LCD TV este revenirea interesului pentru acest gen de produse in America de Nord, Japonia si Europa de vest, desi cererea este in crestere si pe pietele mai mici.

"China este un motor puternic de crestere pentru piata globala de televizoare flat panel, prin trecerea de la aparate CRT la LCD-uri si plasme", a declarat Hisakazu Torii, VP of TV Market Research al DisplaySearch. “Activitatile de sustinere din partea guvernului au un efect pozitiv asupra cererii de televizoare flat panel atat in China, cat si in Japonia. [...] Intre timp, reducerile drastice de pret in America de Nord au condus la cerere puternica, in special pentru modelele cu diagonale de 19 si 32 de inci."

DisplaySearch considera ca pretul mediu de vanzare al tuturor televizoarelor va scadea cu 9%. Previziunile pentru 2010 mentioneaza o scadere a vanzarilor de televizoare CRT pana la 32 de milioane de unitati, in timp ce vanzarile de plasme vor creste la 14,6 milioane de unitati.  De asemea, consumatorii (in special cei din America de Nord) vor incepe trecerea la televizoare 3D, multumita disponibilitatii din ce in ce mai largi a continutului de acest tip.

Recomanda   afisari

spacer
spacer
Articole similare
spacer
Opiniile cititorilor
spacer

Recomanda pe Google