Jumatate dintre membrii Generatiei Z sunt dispusi sa accepte limitari economice pe termen scurt pentru un viitor mai sustenabil

de Redactie Hit.ro | 17 ianuarie 2023

Generatia Z

    • Raportul cercetarii „Future-Proof" realizat de Dell Technologies sugereaza ca Generatia Z va oferi politicienilor timp pentru a asigura cresterea economica daca acestia pot demonstra un plan digital clar pentru un viitor mai durabil

    • Generatia Z considera ca accesul la dispozitive si la conectivitate pentru grupurile defavorizate, precum si conectivitatea in zonele rurale sunt esentiale pentru eliminarea decalajului digital

    • O componenta puternica in materie de securitate cibernetica, bazata pe o legislatie solida si pe investitii mai mari, este vitala pentru a proteja infrastructurile nationale, potrivit respondentilor

Aproape jumatate (47%) din membrii Generatiei Z sunt dispusi sa accepte limitari economice pe termen scurt, cum ar fi o crestere mai mica a PIB-ului, pentru ca factorii de decizie sa investeasca intr-o strategie pe termen lung care sa promoveze o crestere mai durabila, potrivit unui studiu Dell Technologies.

Cercetarea realizata in 15 zone internationale surprinde vocea adultilor din Generatia Z (18-26 de ani) in ceea ce priveste strategiile de redresare sociala si economica. Aproape doua treimi (64%) dintre respondentii la sondaj considera ca tehnologia va juca un rol important in lupta impotriva crizei climatice.

Avand in vedere ca multi dintre membrii Generatiei Z sunt dispusi sa suporte limitari economice pe termen scurt, acestia au indicat energia durabila (42%), activarea unei economii circulare (39%) si un transport public mai durabil (29%) ca fiind primele trei domenii de investitii pe care guvernele trebuie sa le prioritizeze. Un sfert dintre respondenti (25%) si-au exprimat, de asemenea, sprijinul pentru o mai intensa educatie in domeniul sustenabilitatii pentru cetateni.

Increderea Generatiei Z in faptul ca investitiile pentru redresare din sectorul public vor duce la o economie infloritoare in termen de 10 ani este impartita: o treime la nivel global (32%) au o incredere scazuta sau nu au deloc incredere, in timp ce 38% sunt indecisi, iar 29% au o incredere ridicata sau totala.

Este de inteles ca exista diferente geografice. Singapore (56%) si Coreea (41%) au cei mai multi respondenti cu incredere ridicata sau totala. Japonia (47%) si Brazilia (49%) inregistreaza cel mai mare numar de respondenti care au incredere scazuta sau deloc.

Respondentii au declarat ca acest viitor digital trebuie sa aiba o componenta puternica de securitate cibernetica. Mai mult de jumatate (56%) considera ca este nevoie de o legislatie solida si de investitii mai mari in securitatea cibernetica pentru a proteja infrastructurile nationale si pentru a se asigura ca intreprinderile private respecta standarde stricte. Pentru ca acest lucru sa se intample si pentru a imbunatati increderea in guverne, 38% dintre respondenti doresc ca sectorul public si cel privat sa colaboreze.

Reducerea decalajelor de competente digitale 

Generatia Z recunoaste valoarea dezvoltarii competentelor digitale necesare pentru viitoarele lor cariere. Trei sferturi (76%) considera ca invatarea de noi competente digitale este esentiala pentru cresterea optiunilor viitoare de cariera sau intentioneaza sa le dobandeasca.

Respondentii considera ca in timpul educatiei lor ar fi putut sa fie pregatiti mai bine in domeniul competentelor digitale. Peste doua cincimi (44%) au declarat ca in scoala au deprins doar competente informatice foarte elementare, iar aproximativ unul din zece (12%) nu a primit nicio pregatire in domeniul tehnologiei sau al competentelor digitale. Peste o treime (37%) sustin ca scoala (sub 16 ani) nu i-a pregatit in zona competentelor tehnologice necesare pentru cariera pe care o aveau planificata.

Pentru a contribui la reducerea decalajului in competente digitale, o treime (34%) dintre respondenti au sugerat ca aceste cursuri de tehnologie la toate nivelurile de educatie sa devina mai interesante si mai disponibile la scara mai larga. Un sfert (26%) considera ca obligativitatea cursurilor de tehnologie pana la varsta de 16 ani va incuraja tinerii sa se orienteze catre cariere axate pe tehnologie.

Hegarty a adaugat: „Este clar ca Generatia Z vede tehnologia ca fiind esentiala pentru prosperitatea lor viitoare. Depinde acum de noi - furnizorii de tehnologie de top, guvernele si sectorul public - sa lucram impreuna si sa ii pregatim pentru succes prin imbunatatirea calitatii si accesului la pregatirea digitala. 44% din Gen Z considera ca educatorii si companiile ar trebui sa colaboreze pentru a reduce decalajul de competente digitale si, avand in vedere viteza cu care tehnologia continua sa evolueze, acest lucru va necesita o colaborare constanta."

Ca raspuns la opiniile lor cu privire la domeniile in care guvernele ar trebui sa prioritizeze investitiile pentru a contribui la eliminarea decalajului digital pe care il resimt in diferite zone, grupuri demografice si socio-economice, Gen Z considera ca accesul la dispozitive si conectivitate pentru grupurile defavorizate (33%) si conectivitatea in zonele rurale (24%) sunt cele mai importante domenii de interes.

Alte concluzii reiesite din cercetare:

    • Pentru a sprijini cresterea economica, imbunatatirea serviciilor de sanatate (21%), investitiile in educatie pentru a contribui la reducerea deficitului de competente (11%) si investitiile in infrastructura durabila/ecologica (11%) au fost primele trei prioritati la nivel global in randul generatiei Z.

    • Mai mult de jumatate (57%) dintre membrii Gen Z au o incredere scazuta sau neutra in faptul ca datele lor personale sunt stocate cu respectarea normelor de catre furnizorii de servicii medicale.

    • Mai mult de jumatate (55%) considera ca flexibilitatea si munca la distanta reprezinta un aspect important in alegerea unui angajator.

Pentru mai multe informatii, vizitati https://www.dell.com/en-us/dt/perspectives/gen-z.htm si cititi raportul nostru rezultat din cercetare.

Metodologia de cercetare:

Cercetarea pe teren a fost realizata de compania de cercetare de piata Savanta ComRes, in perioada iulie-august 2022, in 15 zone.

Baza de date: 15.105 adulti din „Gen Z" (cei cu varste cuprinse intre 18 si 26 de ani), cu cote reprezentative la nivel national stabilite pentru gen si regiune in fiecare piata:

    • Australia (1.018 respondenti)

    • Brazilia (1.021 respondenti)

    • Canada (1.011 respondenti)

    • Franta (1.014 respondenti)

    • Germania (1.020 respondenti)

    • Italia (1.063 respondenti)

    • Japonia (1.021 respondenti)

    • Coreea (1.020 respondenti)

    • Mexic (1.005 respondenti)

    • Tarile de Jos (1.013 respondenti)

    • Noua Zeelanda (811 respondenti)

    • Singapore (1.022 respondenti)

    • Spania (1.019 respondenti)

    • Marea Britanie (1.041 respondenti)

    • Statele Unite (1.006 respondenti)

Resurse suplimentare

    • Rezultatele cercetarii pe larg: https://www.dell.com/en-us/dt/perspectives/gen-z.htm

Recomanda   afisari

spacer
spacer
Articole similare
spacer
Opiniile cititorilor
spacer

Recomanda pe Google