Horvath: 3 din 4 companii se asteapta la cresterea vanzarilor în 2022 si 2023, pe fondul cresterilor generale de preturi

de Redactie Hit.ro | 8 septembrie 2022

studiu

  • Desi sunt atenti la multiplele riscuri si crize suprapuse, majoritatea respondentilor din studiul „CxO Priorities 2022” se asteaptau la cresterea vanzarilor în 2022 vs. 2021 (72%), respectiv în 2023 fata de anul în curs (79%), datorita faptului ca au reusit sa transfere costurile ridicate în preturile finale, achitate de consumatori.

  • În privinta Romaniei, optimismul este si mai accentuat: 80% dintre companii asteapta vanzari sporite în 2022, respectiv 93% au o asteptare similara pentru 2023.

  • Studiul Horváth a identificat 13 prioritati strategice pentru executivii de top din 17 tari si 10 industrii, pe primele locuri aflandu-se (1) transformarea digitala,  (2) securitatea cibernetica si (3) sustenabilitatea ecologica.

  • Din raspunsurile executivilor a reiesit ca securizarea rezultatelor financiare este o preocupare majora în aceasta perioada.

 

Trei din patru companii din lume se asteapta sa înregistreze vanzari în crestere, atat în 2022, cat si în 2023, releva studiul „CxO Priorities 2022”, elaborat de compania de consultanta în management Horváth, cu experienta internationala de peste 40 de ani, prezenta din 2005 pe piata locala. Asteptarea se bazeaza pe faptul ca aproape trei sferturi dintre companii au reusit sa transfere costurile ridicate în preturile finale ale produselor si serviciilor. În cazul Romaniei, optimismul depaseste media rezultata din studiu, în conditiile în care 80% dintre companii estimeaza ca vor avea vanzari sporite în 2022, respectiv 93% au o asteptare similara pentru 2023.

 

Securizarea rezultatelor financiare, în conditiile multiplelor riscuri economice si crize suprapuse, alaturi de raspunsul la amenintarile de securitate cibernetica si concentrarea asupra proceselor de transformare digitala a business-urilor au reiesit drept principalele preocupari (key findings), în actuala perioada, pe care le împartasesc executivii de top din 17 tari, inclusiv 15 respondenti din Romania, potrivit studiului. 

 

Transformarea digitala este, pentru al treilea an consecutiv, o preocupare prioritara pentru managerii companiilor, în timp ce securitatea cibernetica intra pentru prima oara în topul preocuparilor.

 

La nivelul initiativelor strategice, menite sa asigure crestere pe termen mediu si lung, transformarea digitala se afla, din nou, pe primul loc, urmata de obiective care tin de cybersecurity, iar locul al treilea este ocupat de orientarea business-ului catre sustenabilitate ecologica.

 

În privinta situatiei la zi (Course of Business), Romania împartaseste provocarile altor state, dar cu anumite particularitati. De exemplu, impactul invadarii Ucrainei de catre Rusia nu a afectat companiile romanesti în aceeasi masura precum pe cele din alte tari: pierderea accesului la piata rusa si închiderea fabricilor unor furnizori a afectat 25% dintre companiile care au participat la studiu, dar impactul a fost de numai 7% pentru companiile romanesti.

 

În schimb, în privinta cresterii costurilor din ultimul an, media pentru toate industriile, rezultata din studiu, a fost de 15,2%, în timp ce cresterea a fost mai puternica (24%) pentru firmele romanesti. De asemenea, în timp ce 72,7% dintre companiile participante la studiu reusesc sa-si transfere cresterile de costuri în preturile percepute clientilor finali, în Romania, doar 60,4% pot face acest lucru.

 

În ceea ce priveste obiectivele strategice (Strategic Priorities) ale executivilor, topul celor din Romania difera de cel agregat la nivelul celor 17 tari. Transformarea digitala coboara pe locul al doilea, iar securitatea cibernetica - pe al treilea, iar primul loc este luat de preocuparea pentru motivarea angajatilor si noile modele de organizare a muncii. Astfel, obiective legate de noua organizare a muncii, necesarul de noi competente în companie, modalitati de munca flexibile, bunastarea angajatilor, employer branding etc. sunt vazute drept prioritati de prim rang pentru executivii romani. 

 

Pe de alta parte, locul 3 între prioritatile rezultate la nivel global din studiul „CxO Priorities 2022” (orientarea business-ului pentru catre sustenabilitate ecologica) coboara pe locul al saselea între prioritatile managerilor de companii din Romania. La nivel international, 70% dintre companii si-au asumat un target clar de reducere a emisiilor de CO2, în timp ce numai 30% dintre firmele romanesti si-au stabilit obiective similare.

 

Un studiu de amploarea ‘CxO 2022’ ne permite sa facem o radiografie cat mai exacta a provocarilor care îi preocupa pe executivii de top si sa surprindem solutiile la care apeleaza pentru a parcurge aceasta perioada, complicata pe multiple planuri. Este un instrument util atat pentru noi, ca echipa specializata în consultanta de management la cel mai înalt nivel, cat si pentru clientii nostri si oricine doreste sa anticipeze viitorul, macar partial, dincolo de numeroasele incertitudini care ne stau înainte. Cu usoare diferente, mediul de business din Romania împartaseste aceleasi preocupari si îsi seteaza aceleasi obiective strategice precum companiile din alte state, cu economii mai dezvoltate. Ma bucur sa constat ca, si pentru managerii romani, transformarea digitala este vazuta drept o prioritate de top, care va transforma companiile la nivel de eficienta, dar va contribui si la atingerea unor obiective legate de sustenabilitate”, considera Kurt Weber, Managing Director Horváth Romania.

Kurt Weber

Recomanda   afisari

spacer
spacer
Articole similare
spacer
Opiniile cititorilor
spacer

Recomanda pe Google