Ce poate face Facebook pentru limitarea continutului neadecvat

de Liviu Petrescu | 30 mai 2013

Facebook a recunoscut ca mecanismele implementate in prezent pentru limitarea continutului neadecvat sunt insuficiente. Mai multe scandaluri au convins reteaua sociala ca este momentul sa ia masuri in acest scop.

Reteaua sociala a fost criticata recent in mod repetat pentru modul superficial in care trateaza continutul neadecvat, in special pagini care incita la violenta. Presiunile nu vin doar din partea societatii civile si mass media. Companiile care isi fac reclama in reteaua sociala nu vor sa fie asociate cu paginile care prezinta continut neadecvat.

"In unele cazuri, continutul nu este eliminat atat de repede pe cat am dori. In altele, continutul care trebuia eliminat a fost evaluat incorect, utilizand criterii depasite", a explicat Marne Levine, vicepresedintele al departamentului de politici publice Facebook.

Ce poate face Facebook pentru limitarea continutului neadecvat

Controverse cu privire la continutul indoielnic de pe Facebook

Unul dintre cele mai recente scandaluri vizeaza un clip video in care un barbat este decapitat. Initial, Facebook a decis ca imaginile video nu incalca termenii sai de utilizare, dar apoi a luat decizia de a elimina continutul neadecvat.

In ultimele luni, Facebook a fost atacata si de mai multe fundatii care au ca scop promovarea drepturilor femeilor. Continutul problemaric viza imagini in care violenta impotriva femeilor era tratata fie ca o gluma, fie un motiv de lauda.

Ce poate face Facebook pentru limitarea continutului neadecvat

Riscul pierderii de reclame datorita continutului neadecvat

Facebook a luat masuri doar dupa ce Nissan a decis sa renunte la reclamele in reteaua sociala. Cand a fost vorba de pierderi financiare, situatia a fost rezolvata in 24 de ore, continutul indoielnic a fost eliminat, iar reclamele producatorului auto au revenit pe site.

Renuntarea la reclamele pe Facebook, atunci cand apar pe pagini cu continut controversat, a fost o tactica folosita si de alte companii, in timp ce brand-uri ca Dove lucreaza constant cu Facebook pentru a evita astfel de situatii.

Ce poate face Facebook pentru limitarea continutului neadecvat

Ce face efectiv Facebook pentru limitarea continutului neadecvat

La cererea ONG-urilor, reteaua sociala a declarat ca isi va instrui personalul mai bine pentru a elimina orice continut neadecvat, dar ca isi va revizui si regulamentul.

Cea mai importanta masura este insa responsabilizarea utilizatorilor care publica astfel de imagini sau texte care incita la ura si violenta.

Ramane de vazut daca masurile Facebook vor avea succes, in conditiile in care reteaua sociala avea in martie 2013 1,11 miliarde de utilizatori activi.

Sursa: BBC

Recomanda   afisari

spacer
spacer
Articole similare
Citeste despre: continut neadecvat facebook termeni de utilizare facebook
spacer
Opiniile cititorilor
spacer

Recomanda pe Google