Microsoft a cumparat Skype pentru 8.5 miliarde de dolari. Cine are de pierdut si cine are de castigat?

de Cristina Enescu | 11 mai 2011

La numai cateva zile dupa ce Google si Facebook isi dezvaluiau interesul pentru achizitionarea companiei de VoIP Skype, Microsoft a anuntat ca a cumparat compania pentru 8.56 miliarde de dolari…cash.

Anul trecut, veniturile inregistrate de Skype s-au ridicat la 860 de milioane, din care s-a inregistrat un profit de 264 de milioane.

Skype a fost lansat in anul 2003. Ulterior, compania a fost achizitionat de catre eBay, in 2005, pentru 3.1 miliarde de dolari. In 2009, Ebay a vandut majoritatea actiunilor catre un grup de investitii privat pentru 1.2 miliarde, mult mai putin decat a platit initial.

Achizitia pe care a facut-o Microsoft este cea mai mare din istoria companiei, depasind chiar si achizitionarea firmei aQuantive, pe care compania a facut-o in 2007, pentru suma de 6 miliarde de dolari, tranzactie care in final s-a dovedit a fi un esec pentru Redmond.

Achizitionarea Skype ridica cu atat mai multe semne de intrebare, cu cat compania are deja un software asemanator.

Windows Live Messenger ofera instant messaging gratuit, voice si video-chat, insumand aproximativ 330 de milioane de utilizatori activi in fiecare luna.

Spre deosebire de Windows Live Messenger, Skype inregistreaza 124 de milioane de utilizatori activi lunar.

Are de asemenea si mai putine conexiuni simultane online, aproximativ 20-30 de milioane, in comparatie cu Windows Live Messenger, care ajunge la 40 de milioane de astfel de conexiuni.

Desi baza de utilizatori a Skype este mult mai mica decat cea a serviciul Microsoft, compania de VoIP are un mic “avantaj”: aproximativ 8 milioane de utilizatori platesc pentru acest serviciu.

Skype integreaza conectivitate prin telefonie si are abilitatea de a efectua atat apeluri outbound, cat si inbound. Astfel, desi serviciile online sunt gratuite, serviciul de telefonie costa bani.

Cel mai probabil Microsoft planuieste sa isi extinda produsele precum Lync, Exchange si Live Messenger prin integrarea acestei infrastucturi de telefonie.

Insa cu toate aceste integrari, achizitia nu capata sens. Compania a platit o suma incredibil de mare pentru o afacere care scartaie de ceva vreme.

In plus, este greu de crezut ca aceasta era cea mai eficienta modalitate din punct de vedere al costurilor pentru a avea aces la tehnologia VoIP si de telefonie.

Microsoft si-ar fi putut construi echivalentul unei astfel de infrastructuri la un cost mult mai mic, intocmai cum a facut Google pentru Google Voice.

Totodata, utilizatorii Windows Live Messenger, nu sunt obisnuiti sa plateasca pentru acest serviciu. Va fi o adevarata provocare pentru Microsoft sa ii converteasca din non-platitori in platitori.

In cele din urma, achizitia ar putea avea la baza si considerente mai putin lucrative. Poate ca Microsoft nu vrut decat ca Skype sa nu ajunga in mainile celor de la Google sau de la Facebook.

Sursa

Recomanda   afisari

spacer
spacer
Articole similare
spacer
Opiniile cititorilor
spacer

Recomanda pe Google