• PPC scade, in timp ce SEO si componenta Influencer cresc
• 35% dintre magazinele online din Europa Centrala si de Est se asteapta sa incheie 2023 cu venituri cu pana la 20% mai mari
• In timp ce jumatate dintre afacerile online din regiune inca nu vand peste granite, 32% planuiesc sa inceapa expansiunea internationala
• 7% dintre afacerile de comert electronic din CEE au in plan startul vanzarilor peste granite, catre Romania
• Noi tendinte relevante pentru comertul electronic vor fi dezvaluite la Balkan eCommerce Summit din Sofia, in perioada 4-5 aprilie 2024
Social media a ramas principalul motor de trafic pentru 89% dintre magazinele online din CEE in 2023, relativ stabil pe parcursul anului, in timp ce PPC a scazut de la 43% la 37%, potrivit unui studiu realizat de Mediapost Hit Mail Bulgaria si partenerii sai ce includ eCommerce Academy.
Intre timp, contributia la traficul general al magazinelor online din regiune creste atat pentru SEO, de la 28% anul trecut la 34% in prezent, cat si pentru relatiile cu influencer-ii, de la 11% la 15% la sfarsitul anului 2023.
„Social media si PPC raman, in continuare, principalele canale care genereaza trafic catre magazinele online, dar, la fel ca in orice linie de afaceri, dimensiunea bugetului alocat determina impactul asupra traficului general. Alte canale, cum ar fi evenimentele offline, relatiile cu influencer-ii, banner-ele si afiliatii, incep sa reduca diferenta si sa creasca in termini de relevanta. Date despre trafic, vanzari, tendinte si multe alte informatii vor fi disponibile in cadrul celui mai mare eveniment regional din industria eCommerce, pe care il vom organiza la Sofia anul viitor - eCommerce Balkan Summit”, a declarat Nikola Ilchev, fondatorul eCommerce Academy si Balkan eCommerce Summit.
In timp ce principalii factori de atractie a traficului au ramas relativ stabili in 2023, apetitul pentru vanzarile peste granite este in crestere pentru afacerile din eCommerce. In 2023, jumatate dintre afacerile online din regiune nu au vandut inca la nivel transfrontalier, dar 32% au intentionat sa inceapa - usor peste cele 30% care au declarat ca doresc sa acceseze pietele internationale in anul precedent.
Daca 7% dintre afacerile eCommerce care fac parte din studiu vindeau deja produsele si serviciile lor in strainatate si in Romania, 7% in plus dintre respondenti declara ca intentioneaza sa inceapa sa vanda peste granite si in Romania. Principala provocare pentru vanzarile transfrontaliere a ramas, si in 2023, serviciul de livrare prin curier, pentru o treime dintre respondenti.
eCommerce Academy este o comunitate de comercianti online, furnizori de servicii pentru magazine online si experti in eCommerce, fondata in Bulgaria in 2016. Printre diverse evenimente relevante pentru industrie, eCommerce Academy va organiza, pentru al treilea an consecutiv, Summit-ul eCommerce Balkan la Sofia, in 4-5 aprilie 2023. Mai multe informatii despre eveniment sunt disponibile pe www.balkanecommerce.com.