Tendinte in social media: o privire de ansamblu asupra Europei Centrale si de Est
Publicis Groupe CEE si GWI prezinta noi perspective despre social media in Europa Centrala si de Est
Publicis Groupe Europa Centrala si de Est (CEE) si GWI lanseaza un nou raport despre obiceiurile de utilizare a social media in regiunea CEE. Acest efort comun reprezinta a treia editie localizata a rapoartelor globale GWI, printre care se numara “You are What You Buy” si “The New Age of Gen Z,” si analizeaza obiceiurile de consum pe social media ale utilizatorilor din CEE.
Raportul se bazeaza pe cercetarile online realizate de GWI in randul utilizatorilor de internet cu varste intre 16-64 de ani si examineaza tendintele din sapte piete cheie din CEE: Bulgaria, Croatia, Republica Ceha, Grecia, Ungaria, Polonia si Romania. Datele sunt reprezentative pentru populatia fiecarei piete analizate si ofera o perspectiva unica asupra modului in care social media transforma implicarea consumatorilor, descoperirea de produse si loialitatea fata de brand.
Concluzii cheie:
Social media schimba modul in care consumam stiri
In Europa Centrala si de Est, tot mai multi consumatori apeleaza la social media pentru stiri si evenimente curente. Desi platformele utilizate difera de la persoana la persoana, increderea in mass-media traditionala scade, iar consumatorii cauta noi modalitati de a se informa.
Interactiunea pe social media nu este limitata de varsta
Pe masura ce social media a evoluat, si baza sa de utilizatori s-a diversificat. In CEE, cea mai mare proportie a utilizatorilor de social media este reprezentata de Generatia X, urmata de mileniali. Brandurile care doresc sa ajunga la consumatori prin social media trebuie sa se asigure ca isi adapteaza continutul pentru a atrage atat grupurile mai tinere, cat si pe cele mai in varsta.
Continut scurt nu inseamna doar TikTok
Nu putem ignora impactul pe care continutul video il are asupra consumatorilor de azi. Brandurile care vor sa se faca remarcate in acest spatiu trebuie sa fie prezente pe o varietate de platforme, atat pentru continut scurt, cat si pentru continut de lunga durata.
Social media este lider in descoperirea produselor
In Europa Centrala si de Est, social media joaca un rol esential in parcursul de achizitie al consumatorilor. Pentru a atrage atentia in acest mediu, marketerii trebuie sa creeze continut captivant care sa starneasca curiozitatea si sa indemne publicul sa exploreze mai mult brandul lor.
Maria Tudor, Chief Operating Officer Publicis Groupe CEE, subliniaza importanta acestor concluzii:
„Parteneriatul nostru cu GWI ne ofera o perspectiva unica asupra peisajului digital in continua transformare din Europa Centrala si de Est. Este remarcabil modul in care social media a devenit parte integranta a fiecarui aspect al vietii de zi cu zi in aceasta regiune – de la felul in care consumatorii descopera produse noi pana la modul in care interactioneaza cu stirile. Datele ne arata clar ca marketerii trebuie sa continue sa se adapteze ritmului schimbarii, creand continut care sa raspunda nevoilor variate ale ambelor segmente demografice, tineri si varstnici, din CEE.”
Raportul subliniaza rolul esential al retelelor sociale ca factor determinant in comportamentul consumatorilor, accentuand importanta strategiilor de marketing inovatoare si personalizate pentru a raspunde cerintelor unui public tot mai activ.
„Rolul pe care retelele sociale il joaca in viata oamenilor din intreaga lume nu poate fi subestimat. Acest impact depaseste granitele si se regaseste la toate categoriile de varsta. In CEE, generatia X este cea mai activa pe retelele sociale, urmata indeaproape de millennials, insa modul in care aceste doua grupuri le utilizeaza variaza. Intelegerea nevoilor specifice diferitelor tipuri de consumatori din CEE este cheia prin care brandurile pot ajunge mai bine la publicul lor, cu mesaje care rezoneaza cu adevarat,” a adaugat Jason Mander, Chief Research Officer la GWI.
comunicat