
eJobs alaturi de agentia de publicitate The Geeks si partenerul Good Game Industry, lanseaza proiectul Score2Skill ce are scopul de a valorifica abilitatile dezvoltate de gameri in jocurile video. Algoritmul transforma competentele din lumea virtuala in aptitudini necesare in cadrul unui loc de munca din viata reala.
Score2Skill e un proiect unic in Romania si se numara printre cele 7 initiative globale de inovatie care au ajuns in finala programului RingierX, accelerator de afaceri al grupului elvetian Ringier. Pentru prima oara in Romania, in urma unui proces complex de research ce a presupus o succesiune de episoade de cercetare calitativa si cantitativa, s-a reusit maparea competentelor pe care jucatorii le folosesc in timp ce se joaca si traducerea lor in skill-uri utile in mediul profesional.
„Proiectul vine sa rezolve o problema reala din piata si sa faciliteze angajarea tinerilor. De ceva vreme asistam la un paradox: desi 35% din oferta totala de joburi e pentru candidatii entry level si fara experienta, avem un somaj de peste 20% in randul grupei de varsta 18-24 de ani, situandu-ne pe locul 4 in UE. In acelasi timp, tinerii ne spun ca le e greu sa se angajeze, caci un CV gol nu atrage atentia angajatorilor. Acest tool ii va ajuta sa se diferentieze, deoarece identifica si valideaza competente reale pe care ei le dobandesc jucandu-se si le traduce in skill-uri pe care angajatorii le solicita pentru job. Score2Skill ajuta si angajatorii intr-un mod cat se poate de concret, caci literalmente eficientizeaza procesele de recrutare, ajutandu-i sa repereze mai usor candidatii potriviti pentru rolurile deschise. Vorbim de 8 abilitati soft si 4 trasaturi de personalitate pentru candidatii care trec prin testare, deci de profile mult mai valoroase pentru angajatori decat CV-urile fara experienta.”, spune Raluca Dumitra, CMO eJobs.ro.
Pentru a concretiza algoritmul Score2Skill, eJobs.ro a colaborat cu o echipa formata din cercetatori si statisticieni, consilieri in resurse umane si gameri. Proiectul transpune statisticile specifice din jocurile video, precum rata de castig, precizia din confruntari, clasamentul si multe altele in competente relevante pentru locul de munca, cum ar fi orientarea catre rezultate, gandirea analitica, abilitatile de leadership, gestionarea riscului, nivelul de proactivitate sau creativitatea utilizatorilor.
„Obiectivul proiectului a fost sa identificam daca exista legaturi intre performanta (scorurile la diverse dimensiuni/KPI) in cele mai utilizate jocuri din Romania si unele/anumite competente profesionale, in special cele digitale si cele de tip soft skills. Pentru aceasta am trecut printr-un proces de cercetare foarte complex, care a constat in cinci etape, fiecare cu o alta tehnica de cercetare. Am inceput cu o etapa de cercetare calitativa care a constat in (1) o serie de focus grupuri cu gamers romani aflati pe primele locuri in jocurile respective. Am continuat cu (2) interviuri de profunzime si (3) sesiuni de observare participativa realizate cu jucatori de top. Am continuat apoi cu o etapa de cercetare cantitativa, in care am realizat (4) un sondaj de opinie realizat pe un esantion de 950 de gamers din Romania. Si am incheiat cu o serie de grupuri Delphi cu experti din comunitatea de gaming din Romania, pentru a valida si rafina rezultatele obtinute.” a spus Dan Petre, Research Specialist, D&D Research.
Algoritmul a fost dezvoltat in colaborare cu gameri si Good Game Industry, asigurand acuratetea datelor si relevanta pentru comunitatea de jucatori video din Romania. Tool-ul este disponibil pentru gamerii amatori sau cei profesionisti si poate fi accesat aici: https://Score2Skill.eJobs.ro
„Inedit - asa putem defini acest proiect unic in Romania. Fara indoiala, acesta reprezinta un avantaj semnificativ pentru angajatori, oferind o predictibilitate crescuta in procesul de recrutare, in special in cazul tinerilor fara experienta profesionala, unde abilitatile comportamentale sunt esentiale. Acum, in loc de un profil incomplet al unui candidat, vom avea unul cu abilitati identificate si antrenate. De aceea, consider ca acest instrument are potentialul de a revolutiona modul in care selectam noi talente.” a spus Angela Rosu, Talent Acquisition Specialist & HR Consultant si parte din echipa de cercetare.
„Un proiect cel putin interesant. In realitate, 14 luni de entuziasm, pasiune, zeci de spreadsheet-uri cu date si oameni care au facut sa se intample ceva ce parea de nefacut, un un agloritm unic prin care eJobs urmeaza sa valideze sute de mii de gameri. La inceputul lui 2023 ne-am setat sa aratam ca tot ce faci in jocuri conteaza in cariera ta viitoare si ca cele mai bune scoruri iti pot dovedi competentele si in afara ecranelor. Usor de zis, nu la fel de usor de facut. Mai ales cand vrei sa fie cat se poate de real. Din fericire, rigoarea in gandire pe care au adus-o specialistii in research si resurse umane a fost factorul distinctiv intre un proiect "dupa ureche" si un algoritm care transforma doua seturi de date (de gaming si de competente profesionale) ca sa poata dezvalui jucatorilor aspecte pe care nu le stiau despre ei insisi. In acest moment, eJobs poate oferi gamerilor o perspectiva asupra viitoarelor lor cariere doar prin analiza datelor din jocuri, date pe care orice jucator e mandru sa le ofere” spune Laura Belc, Creative Director, The Geeks




