Dezvoltatori din echipele de creatie ale celebrelor jocuri Cyberpunk 2077 si Baldurs Gate 3 vin la Dev.Play 2024
3/36746
calendar_month 22 Mai 2024, 10:10


Conferinta va avea loc in Aula Magna a Universitatii Politehnica din Bucuresti pe 3 si 4 iunie

 
La Dev.Play, conferinta dezvoltatorilor de jocuri video din România si Europa de Est, vor fi prezenti in premiera in România doi oameni creativi cheie pentru unele din cele mai recunoscute jocuri video din ultimii ani: Borislav Slalov, compozitor si director muzical pentru Baldur’s Gate 3 si Sebastian Kalemba, game director al sagai The Witcher. Editia din 2024 a Dev.Play va avea loc in Aula Magna din cadrul Univeristatii Politehnica din Bucuresti, pe 3 si 4 iunie 2024. Evenimentul aduce in fata dezvoltatorilor de jocuri, investitorilor, publisherilor si profesionistilor peste 20 de nume importante din industria locala si internationala.
 
Borislav Slavov este un compozitor si director muzical multipremiat, cunoscut mai ales pentru partiturile sale pentru jocurile Divinity: Original Sin 2, Baldur's Gate 3 si Crysis 2, unde a lucrat in calitate de compozitor principal alaturi de apreciatul Hans Zimmer.
 
Sebastian Kalemba a inceput sa lucreze in timpul productiei lui Witcher 3: Wild Hunt ca animator principal, iar in timp a fost promovat pe pozitia de Head of Animation si Animation Director pentru Cyberpunk 2077. Sutele de ore petrecute regizând actori si secvente din joc si coordonând toate departamentele l-au pregatit pe Sebastian pentru a prelua rolul de game director al noii saga Witcher.
 
Talk-urile lui Borislav Slalov despre viitorul muzicii in jocurile video si al lui Sebastian Kalemba despre importanta viziunii in cadrul unei echipe de productie au loc in prima zi a conferintei, pe 3 iunie, de la ora 15:30, respectiv 16:30.
 
Un invitat special al evenimentului este si Fawzi Mesmar, VP Global Creative la Ubisoft. Fawzi este game designer si din aceasta postura a lucrat la peste 20 de titluri de care s-au bucurat milioane de jucatori din intreaga lume, inclusiv jocuri din francizele Mario Rabbids, Battlefield si Star Wars. Fawzi Mesmar va vorbi despre cum sa creezi momente memorabile in jocuri, marti, 4 octombrie, de la ora 14:30.
 
“Dev.Play revine pe o scena noua, cu un line-up deosebit. Suntem onorati sa avem ca invitati oameni care au contribuit la unele din cele mai bune jocuri din istoria industriei si consideram ca prezentarile lor ii vor inspira pe dezvoltatorii din industria locala.“, a precizat Catalin Butnariu, fondatorul Dev.Play si presedintele RGDA.
 
In cadrul zonei Indie Expo vor fi prezente jocuri din România si Europa de Est, unele dintre ele putând fi jucate in premiera la Dev.Play. O alta oportunitate pentru dezvoltatorii independenti este Dev.Play Indie Festival, un eveniment online desfasurat in paralel cu conferinta, unde studiouri din Ungaria, Estonia, Muntenegru, Ucraina, Serbia, Polonia, Bulgaria si România isi vor arata titlurile in cadrul unui stream online, iar jocurile respective vor fi disponibile pe Steam cu reduceri exclusive. Indie Expo si Indie Festival au fost la fiecare editie elemente de succes ale conferintei, iar jocurile care au fost prezentate pentru prima data la Dev.Play au continuat sa câstige premii la competitii internationale indie renumite sau au obtinut investitii si deal-uri de publishing.
 
Mai mult, in cadrul Dev.Play, studentii si dezvoltatorii aspiranti vor putea participa la doua workshop-uri introductive in industria dezvoltarii de jocuri video. Workshop-ul „Getting Started In The Game Dev Industry (In Romania)” se adreseaza studentilor care sunt interesati sa se alature industriei de dezvoltare de jocuri. Veteranii industriei locale, Alexandru Padure si Catalin Butnariu, vor trece in revista procesul dezvoltarii unui joc video si diferitele roluri care contribuie la crearea unui joc, precum si diferitele oportunitati de angajare si antreprenoriat care sunt disponibile in industria locala din România. In cadrul workshop-ului „Anatomy Of A Mobile Game (From An Engineering Perspective)”, Marius Gherman de la Amber Studio va vorbi despre elementele constitutive ale unui joc pentru mobil si practicile obisnuite pentru crearea unor astfel de produse. Programul complet al workshop-urilor poate fi vazut aici: https://dev-play.ro/workshops-2024/. Studentii care doresc sa participe la workshp-uri beneficiaza de un pret accesibil la intreg evenimentul.
 
In prima zi a Dev.Play, femeile care lucreaza in industrie sunt invitate sa participe la intâlnirea „Women in Games Lunch”. Eveniment este dedicat specialistelor cu roluri tehnice in studiouri si isi propune sa aduca in discutie si sa dezbata mituri comune si perspective noi despre rolul femeilor intr-o industrie inca dominata de barbati. Evenimentul va fi moderat de Agnes Corlatescu, Technical Product Owner si Cristina Hodea, HR Lead in cadrul Playtika.
 
Bilete si mai multe informatii despre actiunile din cadrul Dev.Play pot fi gasite pe https://dev-play.ro/