Studiu: Abandonul cosului de cumparaturi online si solutii de marketing

de Bogdan Nedelcov | 16 ianuarie 2013

In 2012 a existat o crestere cu 30% a companiilor care au adoptat tactici de recuperare a clientilor online care si-au abandonat cosul virtual de cumparaturi dupa ce au ales un produs.

Dintr-un studiu realizat de MailAgent.ro rezulta ca peste 16% dintre siteurile de vanzari online au trimis macar un email prin care sa le aminteasca clientilor ce au uitat in cosul virtual de cumparaturi. De asemenea, retailerii online au incercat sa isi convinga clientii sa cumpere produsele plasate in cosul virtual dar neachizitionate prin diferite oferte precum bonusuri, reduceri etc.

Marimea si complexitatea site-urilor de vanzari online sunt si ele criterii importante care atrag un comportament de marketing si promovare diferite. Astfel, potrivit MailAgent.ro, cu cat site-ul este mai complex, cu atat numarul de emailuri de tip reminder trimise dupa ce clientul a introdus un produs in cos este mai mare. Astfel a crescut cu peste 7,6% numarul de siteuri care au trimis 2 mesaje clientilor pentru a le reaminti ca au plasat un anumit produs in cos, dar nu au finalizat tranzactia. Foarte important este si faptul ca numarul retailerilor care au trimis 3 emailuri catre client a crescut cu peste 30%.

Intervalul de timp in care companiile online trimit aceste newslettere este in general de 24 de ore de la incercarea clientului de a comanda un produs. Astfel peste 75% dintre magazine au trimis emailul in maxim o zi.  Mai mult peste 85% dintre cei care trimit mai mult de un email il trimit si pe al doilea in acelasi interval. Cei care trimit si al treilea newsletter o fac in mare majoritate in termen de 72 de ore.

Un lucru foarte important este ca numarul de oferte suplimentare, care contin bonusuri si reduceri trimise in astfel de emailuri, este in declin, retailerii multumindu-se sa le aminteasca clientilor doar de beneficiile de a cumpara de la ei.

Desi numarul celor care trimit newslettere pentru a recucerii clientii pierduti este de in crestere cu 30%, totalul retailerilor care practica aceasta strategie de marketing este aproape de 15%.

Studiul MailAgent mai arata ca rata de convingere a clientului de cumpara produsele plasate in cosul virtual, prin trimiterea de remindere, este de 7% un procent foarte bun. Mai mult, trimiterea unei serii de emailuri poate creste rata de reangajare a clientului pentru a cumpara chiar si la 9%.

Recomanda   afisari

spacer
spacer
Articole similare
Citeste despre: cumparaturi online marketing solutii crestere vanzari online newsletter retaileri online studiu mailagent ro
spacer
Opiniile cititorilor
spacer

Recomanda pe Google