Se lanseaza aplicatia Ospatar la Distanta. Restaurantele pot colabora cu ospatari la distanta pentru a acoperi deficitul de personal
3/36960
calendar_month 25 Iun 2024, 09:50


Remote Butler, firma de IT din Cluj-Napoca, anunta lansarea aplicatiei Ospatar la Distanta în aceasta vara. Este prima aplicatie de acest gen din Romania si din lume si permite plasarea comenzilor prin intermediul ospatarilor care lucreaza de la distanta. Aplicatia va fi introdusa initial în trei restaurante din Cluj-Napoca, care se confrunta cu lipsa de ospatari vorbitori de limbi straine, urmand ca ulterior sa fie introdusa si în restaurante din Bucuresti si marile orase.

Cluj-Napoca este orasul în care lucratorii din HoReCa au cele mai mari salarii din tara, însa chiar si în acest context, patronii restaurantelor nu gasesc candidati suficienti sau personalul calificat de care au nevoie. Prin aceasta aplicatie, clientii restaurantelor comunica cu ospatarii prin apeluri video si plaseaza comenzile, indiferent de locul în care se afla ospatarii. Un ospatar la distanta preia comanda prin intermediul unui apel video, o transmite catre bucatarie si bar, iar ospatarii din restaurante doar vor aduce comenzile la mesele clientilor. Timpul de lucru al ospatarilor din restaurante se reduce la jumatate, reusind sa faca fata cu brio fluxului mare de comenzi din sezonul cald.

,,Ospatar la Distanta este o reala oportunitate pentru industria HoReCa si permite proprietarilor de restaurante sa devina mai competitivi, avand acces la personal calificat. Un restaurant din Cluj poate sa lucreze cu ospatari din Timisoara, iar ospatarii sa fie multumiti cu veniturile obtinute. Pana acum, un ospatar care avea localitatea de domiciliu în mediul rural, daca dorea sa lucreze la un restaurant de top din tara, trebuia sa migreze din mediul rural în mediul urban, unde din veniturile obtinute trebuia sa suporte si plata chiriei. Ospatar la Distanta elimina aceasta nevoie de migrare din mediul rural în mediul urban, dar ofera ospatarilor sansa sa castige si sa evolueze profesional. La randul lor, managerii si proprietarii de restaurante vor putea lucra cu personal calificat si motivat si nu vor mai fi obligati sa recruteze în permanenta ospatari care vor pleca din acel restaurant doar dupa o luna de lucru" - declara Horatiu Negrea, CEO Remote Butler.



Pe timpul sezonului cald, domeniul HoReCa este domeniul cu cele mai multe locuri de munca ramase neocupate. Proprietarii de restaurante sunt obligati sa faca diferite artificii pentru a rezolva aceasta criza. Patronii care lucreaza cu ospatari din reteaua Ospatar la Distanta vor ,,apela" la serviciile unui ospatar remote de fiecare data cand situatia o cere, în schimbul unui procent din valoarea totala a notei de plata.

Un alt avantaj al restaurantelor care vor adopta noua tehnologie este dat de faptul ca vor reduce timpul de asteptare al oaspetilor din restaurante. Pe timp de vara, un client asteapta în medie între 15-40 de minute, de la momentul în care clientul se aseaza la masa, pana ce un ospatar se elibereaza si vine sa le preia comanda, pentru a o transmite catre bucatarie si bar. Ospatar la Distanta elimina tot acest timp de asteptare, deoarece la un click distanta de client se va afla un ospatar ce va prelua comanda si va oferi si consiliere clientilor si un serviciu personalizat. Gradul de multumire al oaspetilor din restaurante creste, dar creste si fluxul de oaspeti din restaurante, deoarece mesele se vor elibera mai rapid.



Din veniturile ospatarilor nu va disparea bacsisul

Chiar daca pentru procesarea unei comenzi, un restaurant lucreaza cu doi ospatari, bacsisul nu va disparea, ci va fi împartit între ospatarul care va lucra de la distanta si cel care va aduce comanda la masa clientului. "Suntem constienti ca bacsisul este o parte importanta a veniturilor tuturor ospatarilor si nu o vom elimina din schema lor de plata, dar el va fi împartit între doi ospatari, deoarece si efortul se împarte la doi" - declara Ciprian Costea, fondatorul aplicatiei.

,,Ne lovim mereu de problema lipsei de personal, chiar daca suntem dispusi sa oferim salarii bune ospatarilor cu care lucram. Investim timp, atat în procesul de recrutare, cat si în cel de formare, iar dupa o luna sau doua, ospatarii angajati pleaca, iar noi suntem nevoiti sa o luam de la capat. Aceasta problema nu este doar în sezonul cald, dar în aceasta perioada din an, ea se accentueaza. Tocmai de aceea, multe restaurante din Cluj-Napoca si din tara au fost nevoite sa lucreze cu personal din Asia. Nu putem sa închidem terasele, mai ales pe timp de vara, deoarece mare parte dintre venituri sunt înregistrate vara. Am vazut în Ospatar la Distanta o solutie buna. Ne ofera stabilitate si putem mereu sa ne bazam pe ospatarii de care avem nevoie, iar daca în restaurantul nostru vine un oaspete strain, putem sa îi preluam comanda dialogand cu el în limba lui materna. Mi se pare wow ca pot face asta. Toti cei din industrie stiu cat de greu este sa gasesti personal calificat, vorbitor de limbi straine" - declara Nicoleta Costea,  managera Gorgeous Villa & Restaurant din Cluj-Napoca care va lucra cu ospatari la distanta din aceasta vara.