Tehnologia poate sa contribuie la limitarea efectelor pandemiei
8/8174
calendar_month 31 Aug 2022, 17:21
Pandemia a fost un catalizator al tehnologiilor low/no touch, multe dintre acestea fiind acum încorporate permanent pentru a se asigura ca sunt respectate liniile directoare privind distanțarea sociala și sanatatea publica.
Noile variante ale virusului au o raspândire rapida și provoaca temporar ieșirea din activitate a angajaților. De aceea, este bine sa trecem din nou în revista tehnologiile care pot fi folosite pentru a limita raspândirea virusului în situația în care nu mai sunt în vigoare masurile de protecție impuse la nivelul întregii societați.
Cele mai aglomerate zone sunt, indubitabil, magazinele indiferent de dimensiunile lor. În aceasta categorie, utile sunt soluțiile care ajuta retailerii la monitorizarea numarului de clienți din magazin. În cazul în care afluxul de persoane este unul important și se ajunge la un numar maxim definit în conformitate cu normele sanitare, principala acțiune ce se poate lua este limitarea accesului de noi clienți în spațiul comercial.
Numarul de persoane din magazin este monitorizat de o camera de supraveghere video cu aplicație încorporata de numarare a persoanelor. Pe baza numarului înregistrat în timp real, sistemul poate indica clienților sa intre în magazin sau sa aștepte la intrare prin afișarea de mesaje pe panourile amplasate în zona intrarii în magazin. Bineînțeles, aceste soluții au rolul lor important și în prevenirea furtului din magazine și în promovarea brand-urilor și a campaniilor de vânzari prin intermediul semnalizarii digitale inteligente.
Deși cumparatorii se întorc în magazine, așteptarile lor s-au schimbat. Opțiuni sporite pentru finalizarea calatoriei clienților, cum ar fi Click & Collect, servicii fara contact și self-checkout, sunt acum vazute ca uzuale și nu lipsesc din marile magazine. Din fericire, automatizarea a devenit mai des folosita în magazine. De fapt, instalarea caselor automate pentru self-checkout a crescut la nivel global în 2020 din cauza reglementarilor privind distanțarea sociala și a preocuparilor legate de siguranța.
Sistemele inteligente de supraveghere video sunt esențiale pentru succesul acestor noi operațiuni. Managerii magazinelor pot optimiza aspecte precum plasarea produselor și aspectul magazinului folosind informații despre modul în care clienții se deplaseaza în magazin, cât timp petrec și unde tind sa petreaca mai mult timp. De asemenea, pot fi folosite camere pentru a gestiona stocurile de pe rafturi și pentru a alerta personalul pentru a reumple produsele care se epuizeaza. În mod similar, accidentele nedorite sau deteriorarea produselor pot fi detectate și personalul poate fi trimis pentru a remedia orice probleme.
Integrarea video cu capabilitați audio și analize contribuie, de asemenea, în mod pozitiv la experiența. De exemplu, pot fi utilizate camere pentru a detecta daca un cumparator petrece mult timp într-o zona și pentru a trimite o alerta personalului, astfel încât acesta sa poata oferi asistența. Simultan, se poate comunica clientului respectiv un mesaj ca ajutorul este pe drum catre cumparatorul care așteapta.
Controlul numarului de oameni în spații închise este un subiect sensibil și pentru mediile de lucru de birou. Revenirea, cel puțin parțiala, a angajaților în sediile companiilor sporește gradul de risc al transmiterii infecției virale. Utilizarea unui sistem de control și monitorizare a accesului prin intermediul cardurilor sau tag-urilor permite obținerea unei imagini clare cu privire la numarul persoanelor în interiorul spațiilor de birou, zonele în care se deplaseaza, precum și colegii cu care au împarțit încaperea. În situația nedorita a apariției unor cazuri de infectare cu virusul SARS-CoV-2 a unui membru al echipei, personalul responsabil cu monitorizarea sistemului de control acces poate emite rapoarte utile departamentului de resurse umane. În aceste rapoarte se pot evidenția perioada de prezența a angajatului în birou, persoanele cu care s-a aflat în contact direct sau în aceleași încaperi, astfel încât specialiștii de resurse umane sau liderii de echipa sa poata avertiza potențialii contacți pentru a lua masuri de prevenție și/sau izolare.
Conjugate cu soluțiile de supraveghere video, soluțiile audio sunt la fel de importante și pot ajuta la transmiterea mesajelor de siguranța despre respectarea protocoalelor sanitare și a regulilor de distanțare sociala. Oamenii reacționeaza mult mai rapid la mesajele audio într-o varietate de medii, inclusiv comerțul cu amanuntul, asistența medicala, transportul și zeci de alte tipuri de organizații. De exemplu, o persoana care așteapta la coada la o casa de marcat ar putea reacționa mai rapid la un anunț public despre purtarea maștii și distanțarea sociala decât daca informațiile ar fi afișate vizual. Atunci când sunt combinate cu senzori și o platforma de analiza bazata pe informațiile furnizate de camerele video, mesajele publice pot fi declanșate pentru a reaminti oamenilor din interiorul sau din afara unui magazin regulile de distanțare sociala atunci când patrund într-un anumit perimetru.
Urmarirea respectarii normelor și regulilor sanitare în spațiile publice și comunicarea avertizarilor sunt esențiale în gestionarea efectelor pandemiei și pot fi susținte de tehnologie. Axis Communications include în portofoliul sau produse și soluții destinate a fi integrate în sisteme modulare și scalabile.



Sondaj

Care e cel mai frumos stadion din Romania din cele nou construite?