Zece ani de IT - bune si rele

calendar_month 28 Dec 2009, 12:20
Daca la final de an obisnuim sa privim in urma si sa tragem niste concluzii sau macar sa rememoram ce s-a intamplat, cei de la TG Daily propun o retrospectiva a ultimei decade. Ce e a fost bine din 2000 si pana acum, ce a insemnat ceva si ce a trecut pe langa, ce a provocat o schimbare si ce s-a estompat si a disparut.
Printre primii analizati sunt, evident, Facebook si Twitter, Primul este privit un castigator al ultimilor zece ani, prin amploarea pe care a luat-o si numarul de utilizatori inregistrati. Twitter, in schimb, desi apreciat pentru un timp, a devenit antipodul relatiilor umane, al socializarii si al comunicarii interumane.
In ceea ce ii priveste pe Amazon, Skype si YouTube, lucrurile sunt clare: avem de-a face cu afaceri de succes, pe scurt, castigatori. Skype s-a dezvoltat in interesul utilizatorilor si a modificat putin piata de comunicatii. Amazon a oferit posibilitatea de a cumpara aproape orice de pe Internet iar despre fenomenul YouTube orice cuvinte sunt in plus.
Pe partea de hardware, AMD a punctat cu Opteron, in timp ce Intel a ratat cu Pentium 4. In ceea ce priveste Microsoft, comparativ cu Vista cel putin, Windows 7 poate fi privit ca un castigator.
Steve Jobs este unul dintre marii castigatori. A vazut nevoia utilizatorilor, a citit tendinta pietei si a scos iPod si apoi iPhone. Si asa ajungem si la iPhone, care este un castigator incontestabil.
Wikipedia este intr-o postura controversata. Foarte multi privesc acest site ca pe o sursa sigura, de incredere, pe care, surprinzator, o si citeaza si o includ in materiale. Pe de alta parte insa, este evident insa ca are un numar impresionant de vizitatori, doar ca nu se stie cati dintre ei ar plati pentru informatie.
Un castigator important de-a lungul acestor 10 ani este SMS-ul. In mod evident, SMS-ul a modificat comunicarea la distanta si ramane unul dintre cele mai notabile lucruri ale acestei decade.
Pe ansamblu, tot ceea ce tine de online s-a dezvoltat puternic, fie ca este vorba de cumparaturi, jocuri sau presa. Pana si televiziunea online a inregistrat un puternic salt in ultima perioada a acestei decade, promitand surprize placute in viitor. Iar Google este marele nume castigator al ultimilor zece ani, dar cu siguranta ca si poate si chiar va fi detronat.

Jocurile online, mesageria instant, dezvoltarea serviciilor de e-mail au modificat comunicarea interumana pana la aparitia retelelor sociale care i-au dat deja alte coordonate. Alti jucatori de pe piata, precum companiile producatoare de jocuri au simtit aceasta directie de dezvoltare si au creat jocurile online. Pas cu pas au aparut comunitatile, forumul, apoi blogul. De aici, utilizatorii s-au impartit intre cei care comunica aproape exclusiv online (gen utilizatorii de Twitter) si cei care folosesc Internetul ca pe o extensie de comunicare, ca pe o modalitate de interactiona in special cu persoane aflate la mare distanta.
Internetul a fost marele nucleu care a alimentat dezvoltarea din ultimii zece ani. Fie ca este vorba de filme, jocuri sau smartphone-uri, forta de propulsare a fost data de atractia manifestata pe Internet. Tot ceea ce a insemnat promovare, marketing, imagine, opinie publica a fost dirijat de Internet. Multe vedete si multi producatori au ales sa isi lanseze videoclipuri sau chiar filme pe Internet.

Nevoia de mobilitate s-a transpus in cele mai variate forme, de la iPod la memory stick, de la smartphone la navigare asistata sau Google Maps.
Dupa o explozie uriasa de informatii dar si dupa aparitia unor incidente, multi simt nevoia de a reglementa identitatea pe Internet a fiecarui utilizator, ca o carte de identitate unica.
Un lucru este cert: ultima decada, cu invingatorii si invinsii sai este doar un mic element dintr-un puzzle urias construit in mult timp. Tehnologia are o ritm de dezvoltare continuu, alert, uneori surprinzator, pe care Hit.ro incearca sa il transpuna in stiri pentru cei pasionati.
Printre primii analizati sunt, evident, Facebook si Twitter, Primul este privit un castigator al ultimilor zece ani, prin amploarea pe care a luat-o si numarul de utilizatori inregistrati. Twitter, in schimb, desi apreciat pentru un timp, a devenit antipodul relatiilor umane, al socializarii si al comunicarii interumane.
In ceea ce ii priveste pe Amazon, Skype si YouTube, lucrurile sunt clare: avem de-a face cu afaceri de succes, pe scurt, castigatori. Skype s-a dezvoltat in interesul utilizatorilor si a modificat putin piata de comunicatii. Amazon a oferit posibilitatea de a cumpara aproape orice de pe Internet iar despre fenomenul YouTube orice cuvinte sunt in plus.
Pe partea de hardware, AMD a punctat cu Opteron, in timp ce Intel a ratat cu Pentium 4. In ceea ce priveste Microsoft, comparativ cu Vista cel putin, Windows 7 poate fi privit ca un castigator.
Steve Jobs este unul dintre marii castigatori. A vazut nevoia utilizatorilor, a citit tendinta pietei si a scos iPod si apoi iPhone. Si asa ajungem si la iPhone, care este un castigator incontestabil.
Wikipedia este intr-o postura controversata. Foarte multi privesc acest site ca pe o sursa sigura, de incredere, pe care, surprinzator, o si citeaza si o includ in materiale. Pe de alta parte insa, este evident insa ca are un numar impresionant de vizitatori, doar ca nu se stie cati dintre ei ar plati pentru informatie.
Un castigator important de-a lungul acestor 10 ani este SMS-ul. In mod evident, SMS-ul a modificat comunicarea la distanta si ramane unul dintre cele mai notabile lucruri ale acestei decade.
Pe ansamblu, tot ceea ce tine de online s-a dezvoltat puternic, fie ca este vorba de cumparaturi, jocuri sau presa. Pana si televiziunea online a inregistrat un puternic salt in ultima perioada a acestei decade, promitand surprize placute in viitor. Iar Google este marele nume castigator al ultimilor zece ani, dar cu siguranta ca si poate si chiar va fi detronat.

Jocurile online, mesageria instant, dezvoltarea serviciilor de e-mail au modificat comunicarea interumana pana la aparitia retelelor sociale care i-au dat deja alte coordonate. Alti jucatori de pe piata, precum companiile producatoare de jocuri au simtit aceasta directie de dezvoltare si au creat jocurile online. Pas cu pas au aparut comunitatile, forumul, apoi blogul. De aici, utilizatorii s-au impartit intre cei care comunica aproape exclusiv online (gen utilizatorii de Twitter) si cei care folosesc Internetul ca pe o extensie de comunicare, ca pe o modalitate de interactiona in special cu persoane aflate la mare distanta.
Internetul a fost marele nucleu care a alimentat dezvoltarea din ultimii zece ani. Fie ca este vorba de filme, jocuri sau smartphone-uri, forta de propulsare a fost data de atractia manifestata pe Internet. Tot ceea ce a insemnat promovare, marketing, imagine, opinie publica a fost dirijat de Internet. Multe vedete si multi producatori au ales sa isi lanseze videoclipuri sau chiar filme pe Internet.

Nevoia de mobilitate s-a transpus in cele mai variate forme, de la iPod la memory stick, de la smartphone la navigare asistata sau Google Maps.
Dupa o explozie uriasa de informatii dar si dupa aparitia unor incidente, multi simt nevoia de a reglementa identitatea pe Internet a fiecarui utilizator, ca o carte de identitate unica.
Un lucru este cert: ultima decada, cu invingatorii si invinsii sai este doar un mic element dintr-un puzzle urias construit in mult timp. Tehnologia are o ritm de dezvoltare continuu, alert, uneori surprinzator, pe care Hit.ro incearca sa il transpuna in stiri pentru cei pasionati.
Noutati




