hit.ro  »  IT  »  Inteligenta Artificiala  »  Studiu Deloitte: sase din zece directori de marketing au folosit inteligenta artificiala in activitatile derulate in ultimul an

Studiu Deloitte: sase din zece directori de marketing au folosit inteligenta artificiala in activitatile derulate in ultimul an

calendar_month 12 Dec 2023, 18:20


Desi inteligenta artificiala este un subiect care abia a inceput sa capete amploare, directorii de marketing au folosit deja aceasta tehnologie in activitatile derulate in ultimul an, potrivit a sase din zece respondenti (60%) la cea mai recenta editie a studiului Chief Marketing Officer (CMO) Survey, realizat de Duke University cu sprijinul Deloitte.

Raportul arata, de asemenea, ca adoptarea inteligentei artificiale are un impact pozitiv asupra organizatiilor, directorii de marketing mentionand ca productivitatea vanzarilor s-a imbunatatit cu 6% si satisfactia clientilor, cu 7%, in timp ce costurile indirecte de marketing au scazut cu 7%.

Personalizarea continutului (53%) si crearea de continut (49%) sunt principalele zone in care inteligenta artificiala este utilizata in activitatile de marketing, subliniaza studiul, urmate de imbunatatirea rentabilitatii investitiilor in marketing digital prin optimizarea continutului si a calendarului activitatilor (37%) si de publicitatea programatica si achizitionarea de spatiu publicitar (35%). In ceea ce priveste crearea de continut, blogurile (65%), continutul site-urilor (62%) si retelele de socializare (55%) sunt ariile principale in care organizatiile folosesc instrumente bazate pe inteligenta artificiala.

„Folosirea inteligentei artificiale in activitatile de marketing este inca in stadiu incipient, dar efectele sale sunt deja vizibile. Din perspectiva specialistilor in marketing, inteligenta artificiala ar putea raspunde unor provocari precum gestionarea si optimizarea continutului utilizat pe numeroase canale, pentru a oferi clientilor o experienta unitara si personalizata in diferite ecosisteme si puncte de contact cu brandul sau chiar pentru a asigura conformarea cu diferite reglementari si a evita situatii neplacute precum vanzarea unui produs nepotrivit unui client sau dezinformarea. Pentru echipele de marketing, inteligenta artificiala va juca rolul unui facilitator si le va permite sa lucreze mai eficient, sa-si inteleaga mai bine clientii si sa-si cultive abilitatile care vor completa beneficiile tehnologiei”, a declarat Ruxandra Bandila, Director Marketing si Business Development, Deloitte Romania.

In perioada post-pandemica, companiile avanseaza in procesul de transformare a activitatilor de marketing digital, aproape un sfert dintre specialistii de marketing (24%) care au participat la sondaj considerand ca organizatiile lor fac investitii digitale integrate, comparativ cu doar 14% anul trecut, iar 13% dintre respondenti declarand ca organizatiile folosesc investitiile in activitati digitale pentru luarea si evaluarea deciziilor de marketing, comparativ cu 7% cu un an in urma.

Analizand tipurile de cheltuieli, cresterile raman modeste. Raportul evidentiaza o usoara crestere, de 2% fata de anul trecut, a cheltuielilor cu actiunile de marketing pe dispozitive mobile, care au ajuns la 16% din bugetul de marketing si care vor depasi maximul atins in perioada pandemiei, de 23%, in cinci ani, ajungand la 27%, conform estimarilor. Directorii de marketing continua sa sustina faptul ca actiunile de marketing pe dispozitivele mobile au o contributie slaba la performanta companiei (2,9, pe o scara de la 1 la 7), din cauza dificultatii de a urmariri parcursul consumatorului de-a lungul tuturor punctelor de interactiune digitala (40%), de a corela activitatile pe dispozitivele mobile cu strategia generala de marketing (38%) si din cauza expertizei insuficiente a echipelor in acest domeniu (37%).



Cheltuielile cu activitatile pe retelele de socializare reprezinta 16% din bugetul de marketing, iar studiul estimeaza ca acestea vor ramane constante in urmatoarele 12 luni, inregistrand o crestere de doar 3%. In schimb, in urmatorii cinci ani, acestea vor depasi maximul atins in perioada pandemiei, de 23%, si vor ajunge la 24%.

In ceea ce priveste abilitatile viitorilor specialisti in marketing, prioritatea identificata de respondentii la studiu consta in capacitatea de a-si reevalua rapid abordarea pe masura ce apar noi prioritati, urmata de creativitate si de capacitatea de a inova si de a naviga intr-un context incert. La polul opus, abilitatile din zona financiara sunt cel mai putin cautate.

Cu toate acestea, organizatiile nu se bazeaza doar pe capacitatile angajatilor de a implementa activitati de marketing. Acestea apeleaza la agentii, furnizori sau parteneri, specialistii in marketing externalizand 20% din activitati in prezent, pondere care urmeaza sa creasca cu cinci puncte procentuale in anul urmator.

Cea mai recenta editie a CMO Survey este rezultatul raspunsurilor oferite de peste 300 de directori de marketing, activi in 15 industrii din SUA.

sursa: https://www2.deloitte.com/ro/ro

sursa foto: pixabay.com





 

Sondaj

Care credeti ca e cel mai bun sistem de operare pentru telefoane?