SoftServe mizeaza pe Gen AI: Vrea sa integreze tehnologia in 100 de proiecte anul acesta
3/36713
calendar_month 20 Mai 2024, 13:20


Compania a integrat deja Gen AI in 9 proiecte derulate pentru clienti, iar rezultatele arata o imbunatatire a productivitatii de 20% in dezvoltarea software.

SoftServe, una dintre cele mai importante companii de consultanta IT din regiune, anunta integrarea instrumentelor Gen AI in activitatea echipelor de dezvoltare din cadrul proiectelor pentru clienti. Decizia a fost luata in urma unui studiu intern, realizat la nivel global, care a demonstrat ca inteligenta artificiala generativa poate creste productivitatea echipelor SDLC (Software Development Life Cycle) cu pâna la 45% si poate accelera cu 30% timpul de dezvoltare a proiectelor. 

In prezent, inteligenta artificiala este utilizata de echipele SoftServe in cadrul a noua proiecte pilot din sectorul financiar, productie, retail, dar si alte domenii. Aceste echipe au participat la un program de formare intensiv de doua saptamâni, unde au invatat sa utilizeze instrumentele Gen AI. Procesul de instruire a inclus o analiza a proceselor si sarcinilor specifice, oferindu-le seturi specializate de chestionare. Primele rezultate indica o tendinta pozitiva: timpul dedicat dezvoltarii de software a scazut cu 20%, cel dedicat controlului calitatii s-a diminuat cu 25%, automatizarea testelor se face mai rapid cu 20%, in timp ce crearea documentatiei tehnice este cu 17% mai eficienta.

"Inteligenta artificiala generativa are potentialul de a avea un impact semnificativ asupra productivitatii in diverse domenii de activitate. Misiunea noastra este sa exploram pe deplin capacitatea acestei tehnologii, in special in ceea ce priveste imbunatatirea productivitatii specialistilor din toate etapele ciclului de dezvoltare a software-ului. La SoftServe, am initiat acest proces, incepând de la formarea angajatilor si selectia instrumentelor individuale si de echipa pâna la consultanta privind utilizarea acestora in proiecte, monitorizarea rezultatelor si crearea de oferte personalizate pentru clienti. Suntem convinsi ca Gen AI ne va ajuta sa depasim asteptarile clientilor in ceea ce priveste cresterea productivitatii echipelor de dezvoltare", a declarat Dmytro Ovcharenko, GenAI Practice Director, SoftServe.

Printre instrumentele utilizate de echipele SoftServe se numara GitHub Copilot, CodeWhisperer, Duet AI - pentru programare, ChatGPT, MS Copilot 365 - pentru generarea de texte si NEO Platform, o platforma web enterprise bazata pe inteligenta artificiala.

In plus, compania a inceput sa dezvolte asistenti Gen AI personalizati pentru arhitectura software, analiza de business si QA/QC. Acesti asistenti sunt capabili sa automatizeze clustere intregi de procese specifice unor anumite domenii. Un exemplu este un asistent AI creat pentru arhitectura software – acesta contribuie la documentarea si strategia proiectului, automatizarea si imbunatatirea proceselor, clarificarea cerintelor esentiale, generând solutii arhitecturale si elaborând un plan de actiune. Asistentul utilizeaza un ChatGPT personalizat si este instruit in conformitate cu cele mai bune practici de proiectare software. Astfel, productivitatea arhitectilor in crearea documentatiei creste in medie cu pâna la 30%.

Pâna la finalul anului, obiectivul companiei este sa extinda integrarea Gen AI in peste o suta de proiecte ale clientilor, implicând un numar total de peste 1.000 de specialisti. In paralel, SoftServe continua sa exploreze noi instrumente si modalitati de interactiune cu AI, cu scopul de a maximiza si mai mult productivitatea echipelor de dezvoltare.