hit.ro  »  IT  »  Inteligenta Artificiala  »  O echipa din Ploiesti a dezvoltat un robot logoped care i-a adus victoria in cadrul celei de-a treia editii a competitiei Samsung Solve for Tomorrow

O echipa din Ploiesti a dezvoltat un robot logoped care i-a adus victoria in cadrul celei de-a treia editii a competitiei Samsung Solve for Tomorrow

calendar_month 04 Mar 2024, 16:35


•    Samsung Romania anunta castigatorii competitiei Solve for Tomorrow, editia a 3-a
•    Peste 900 de proiecte au fost inscrise, la nivel national, pe parcursul celor trei editii organizate pe plan local


Cea de-a treia editie a competitiei nationale Solve for Tomorrow organizata de Samsung Electronics Romania in parteneriat cu Junior Achievement Romania, Google Romania si Impact Hub Bucharest a ajuns la final. In 29 februarie, in cadrul evenimentului „Finala Competitiei Solve for Tomorrow”, au fost desemnati castigatorii acestei editii, evaluati de juriul format din Marinica Stoian (Inspector General, Ministerul Educatiei), Laura Aldea (Corporate Communication and Citizenship Manager, Samsung Electronics Romania), Loredana Poenaru (Education Director, Junior Achievement Romania), Sorin Sfetcu (Industry Manager, Google Romania), Vlad Craioveanu (CEO & Co-Fondator Impact Hub Bucharest) si Camelia Eremia (Client Service Director, MSL The Practice). 

“Solve for Tomorrow este o initiativa prin care ne propunem sa aratam ca impreuna construim viitorul, idee cu idee. Implicarea si creativitatea elevilor participanti in cea de-a treia editie a competitiei ne confirma, pentru al treilea an la rand, ca educatia si inovatia imbinate cu tehnologia reprezinta cheia catre un viitor mai bun pentru noi toti. Suntem mandri ca avem ocazia sa continuam sa investim in tinerii romani si sa le oferim o platforma pentru a-si exprima ideile si a le transforma in realitate. Prin Solve for Tomorrow, Samsung isi reafirma angajamanetul fata de comunitate si viitorul nostru comun, un viitor definit de diversitate, incluziune, egalitate de sanse si sustenabilitate.”, a declarat Simona Panait, Marketing Director Romania si Bulgaria, Samsung Electronics Romania. 
In urma procesului de jurizare, au fost desemnati urmatorii castigatori: 

•    Premiul I – acordat echipei Roboped, Colegiul National Pedagogic Regina Maria, Ploiesti 
Echipa a dezvoltat prototipul unui robot logoped care, cu ajutorul inteligentei artificiale, isi propune sa rezolve deficientele de vorbire in randul copiilor cu varste intre 5 si 8 ani, sprijinind dezvoltarea abilitatilor de comunicare ale copiilor prin intelegerea dificultatii acestora de a se exprima si de a fi intelesi, anuland sentimentele de inferioritate pe care copiii cu deficienta de vorbire le pot simti in raport cu alti copii de varsta lor. 
•    Premiul II – acordat echipei Feel the energy, Colegiul National Alexandru Odobescu, Pitesti 
•    Echipa a dezvoltat conceptul unei platforme eco ce implica reamenajarea unei platforme petroliere abandonate prin amplasarea de panouri fotovoltaice, turbine eoliene si turbine maritime. 
Premiul III – acordat echipei The STS Danubius, Colegiul National Costache Negri, Galati
Echipa a dezvoltat un prototip de ambarcatiune care va ajuta la conservarea mediului inconjurator prin colectarea de deseuri aflate in mediul maritim. 
•    Premiul special Popularity Award -  acordat lui Teodor Cosmin (echipa APH), Liceul Teoretic Traian, Constanta.
•    Premiul special Social Ambassador Award –  acordat Andreei Valentina Mihai (echipa Roboped), Colegiul National Pedagogic Regina Maria, Ploiesti. 
•    Premiul special Best Teacher – acordat prof. Mihaela Vajaitu, Liceul Teoretic Jean Monnet, Bucuresti. 



Premiile oferite in cadrul acestei editii au constat in echipamente Samsung in valoare de 19.361,28 euro, precum si in training-uri oferite participantilor de catre Google Romania. 

„Editia din acest an Solve for Tomorrow a fost un nou prilej de a-i descoperi pe acei tineri care isi doresc sa contribuie la un maine mai sustenabil si la dezvoltarea unor comunitati responsabile si incluzive. Prin etapele Design Thinking si sesiunile de mentorat, finalistii au invatat ce inseamna si cum obtin empatia cu cei afectati de problemele comunitare, cum gasesc calea spre inovare si cum pot sa aduca schimbari in bine pentru cei din jurul lor.”, a spus Loredana Poenaru (Education Director, Junior Achievement Romania). 

Cele 24 de proiecte ajunse in Finala au fost jurizate pe baza unor criterii atent definite – cea mai buna utilizare a tehnologiei (aplicatie, produs sau serviciu) pentru a aborda una dintre temele competitiei, calitatea detaliilor si claritatea planului final prezentat in cadrul pitch-ului final, dezvoltarea vizibila a ideii, inclusiv crearea unui prototip si testarea acestuia in randul publicului vizat, creativitatea si originalitatea ideii, fezabilitatea solutiei in raport cu tehnologia, reursele, legislatia si reglementarile actuale luate in considerare, potentialul ideii de a avea o influenta buna asupra societatii si/sau a mediului, potentialul de a ajunge la publicul vizat si demonstrarea metodei Sustainable Design Thinking. 

“Solve for Tomorrow a reprezentat o experienta foarte energizanta si motivanta pentru mine. Am apreciat enorm creativitatea, energia echipelor si mai ales diversitatea lor. Ma bucura enorm nivelul prezentarilor si concretetea lor, am vazut multe prototipuri si idei bine dezvoltate. Multumesc Samsung Romania pentru invitatie si intregii echipe de organizare. Felicitari castigatorilor si abia astept editia viitoare.”, a transmis Sorin Sfetcu, Industry Manager, Google Romania. 

“Jurizarea la Solve for Tomorrow mi-a dat ocazia sa arunc o privire spre viitor. Am vazut cum se uita generatia actuala de liceeni la viitor si cum isi imagineaza ei rezolvarea unor provocari reale din societate cu ajutorul tehnologiilor de astazi si de maine, iar asta imi da incredere ca ecosistemul antreprenorial si de inovatie in Romania va creste si se va dezvolta in continuare.”, a adaugat Vlad Craioveanu, CEO & Co-Fondator, Impact Hub Bucharest.

Editia Solve for Tomorrow 2023-2024 inseamna:

•    Un numar de 312 de inscrieri la nivel national
•    24 de proiecte finaliste
•    4 luni intense de pregatire – ateliere, workshop-uri, sesiuni 1:1, realizate cu sprijinul mentorilor din cadrul Samsung Electronics Romania si Junior Achievement Romania
•    Interactiunea cu +1.500 profesori si +1.400 elevi 





 

Sondaj

Ce placa video aveti?