AI-ul de la abstract la realitate. Cum pot beneficia romanii la maximum de inteligenta artificiala Samsung pentru a duce o viata mai buna
3/36964
calendar_month 25 Iun 2024, 12:35


Conform unui studiu Kantar, romanii sunt optimisti in ceea ce priveste expansiunea inteligentei artificiale; Samsung Romania isi propune sa le arate consumatorilor cum poate aceasta tehnologie sa le usureze viata de zi cu zi
 
Samsung lanseaza campania „Samsung & AI. Uimitoare separat. Extraordinare impreuna” din dorinta de a le arata romanilor cum pot obtine beneficii reale in vietile lor cotidiene cu ajutorul functiilor AI din produsele Samsung pe care le detin. Campania vine in intampinarea rezultatelor evidentiate de studiul realizat anul acesta alaturi de Kantar Romania, prin care se releva faptul ca romanii cu venituri peste medie au cunostinte limitate despre AI, desi se declara a fi deschisi in utilizarea acestuia. 

Consumatorul roman si AI. Cei mai multi romani sunt optimisti si curiosi cu privire la AI, dar o parte dintre ei inca sunt nesiguri

Conform sondajului desfasurat de Kantar pentru Samsung Romania, 67% dintre romanii cu venituri de peste 5000 de lei, din zone urbane si care detin cel putin un produs electronic premium, declara ca inteleg ce inseamna AI-ul si ca pot mentiona produse/servicii care folosesc deja AI-ul. Insa discutiile din etapa calitativa a proiectului au relevat ca aceste cunostinte sunt limitate, fiind vorba de exemplu doar de GPS-ul masinii sau AI-ul generativ (tool-uri precum Chat GPT). 

Cu toate acestea, AI-ul genereaza curiozitate in randul respondentilor si majoritatea (69%) audientei mentionate mai sus considera ca, pe termen lung, dezvoltarea acestei tehnologii va avea un impact pozitiv asupra umanitatii. Aceeasi majoritate e de acord cu faptul ca produsele/serviciile cu AI integrat au un nivel superior de performanta si ca AI-ul stimuleaza inovatia. 

La polul opus, numai o parte dintre respondenti (aprox. 30%) sunt inca ingrijorati cu privire la AI, il percep ca pe un instrument care creeaza dependenta, care ne va face sa gandim mai putin si care inca are potentialul sa inlocuiasca anumite locuri de munca.

Publicul premium: mai informat cu privire la AI si cu o rata de adoptie mai rapida

Segmentul de consumatori cu venituri ridicate (peste 10.000 lei/lunar) din mediul urban este mai conectat decat restul populatiei la toata conversatia din jurul inteligentei artificiale si apreciaza mai mult avantajele pe care le pot obtine prin integrarea acesteia in activitatile lor zilnice. 85% dintre acestia considera ca AI-ul poate fi un partener valoros la locul de munca, complementand aptitudinile pe care le au oamenii. 

Aproximativ 70% dintre cei din acest segment sunt de acord ca AI-ul le economiseste timp, ajutand la reducerea activitatilor repetitive. Iar cca. 60% dintre ei declara ca deja au inceput sa integreze tool-uri cu AI in viata lor de zi cu zi, prin intermediul asistentilor virtuali digitali sau a aplicatiilor de monitorizare a sanatatii.

Generatia Z foloseste AI doar in mediul digital

In randul tinerilor sub 24 de ani, cei care fac parte din generatia Z, inteligenta artificiala este sinonima cu viata in mediul digital. Ei folosesc AI-ul in principal pentru a traduce texte sau pentru a cauta informatii pe internet, dar interesul pentru aceasta tehnologie este mai scazut in ceea ce priveste alte tipuri de utilizari.

Samsung Romania aduce inteligenta artificiala mai aproape de consumatori

Pentru Samsung, anul 2024 marcheaza anul inteligentei artificiale, o tehnologie in care compania investeste de multi ani si in care inovatiile continue pe care le aduce si parteneriatele strategice incheiate reusesc sa conduca la revolutionarea pietei de tehnologie si nu numai. 



Chiar la inceputul acestui an, Samsung a inaugurat in cadrul conferintei sale de presa de la CES viziunea „AI for All”, care consolideaza increderea pe care o are compania in inteligenta artificiala (AI) si faptul ca ea le va permite oamenilor sa isi gestioneze dispozitivele mai intuitiv si mai convenabil ca oricand. Ceea ce era initial „tehnologia viitorului” devine doar cateva luni mai tarziu o inovatie a prezentului, odata cu lansarea primului „AI phone”, seria Galaxy S24 dotata cu Galaxy AI si realizata in colaborare cu parteneri de seama ai industriei, printre care si Google. 

Samsung contribuie continuu la misiunea sa de a aduce inteligenta artificiala mai aproape de oameni si de a democratiza astfel aceasta tehnologie prin produsele sale. Acest lucru devine si mai vizibil odata cu lansarea nu doar a gamei de electrocasnice Bespoke AI (masini de spalat rufe, uscatoare de rufe, cuptoare, combine frigorifice si aspiratoare dotate cu functii AI revolutionare in piata), ci si a celei mai noi game de televizoare AI de anul acesta. Intreg portofoliul Samsung pentru anul 2024 regaseste acum produse de ultima generatie, care dispun de functii bazate pe inteligenta artificiala.

Samsung & AI. Uimitoare separat. Extraordinare impreuna

Subiectul AI a fost acoperit in mod extensiv in ultima perioada in lumea tehnologiei, dar cu toate acestea multi dintre consumatorii romani nu detin inca o intelegere completa a modului prin care AI-ul poate avea un impact asupra activitatilor lor zilnice. Din acest motiv Samsung lanseaza campania „Samsung & AI. Uimitoare separat. Extraordinare impreuna.” prin care isi propune sa simplifice subiectul si sa traduca beneficiile acestei tehnologii intr-un limbaj cat mai prietenos cu consumatorul.

„Prin aceasta campanie locala, dorim sa evidentiem modul in care AI-ul poate simplifica si imbunatati viata de zi cu zi a utilizatorilor nostri. De la echilibrarea vietii profesionale cu cea personala, pana la optimizarea activitatilor de familie si oferirea unor experiente de divertisment de calitate, tehnologiile noastre AI sunt concepute pentru a raspunde nevoilor variate ale consumatorilor moderni”, a declarat Simona Panait, Director de Marketing la Samsung Electronics Romania & Bulgaria.

Prima faza a campaniei se va concentra pe activitati de informare a publicului roman in ceea ce priveste perceptiile identificate asupra inteligentei artificiale si care sunt cele mai intalnite asocieri la momentul actual. 

Iar in a doua faza, Samsung va organiza o serie de interviuri cu experti din domeniu, cu obiectivul de a informa publicul despre beneficiile concrete ale AI si modul in care noile tehnologii ale momentului le pot optimiza sau imbunatati viata cotidiana. Campania se va desfasura pe mai multe canale media, pentru ca informatia sa ajunga catre publicul larg.
 
Demonstratii interactive: In plus, Samsung va organiza si o serie de demonstratii interactive incepand cu luna iulie, in diverse locatii din tara, magazine Samsung sau partenere unde participantii vor putea experimenta in mod direct tehnologiile AI. Un punct central va fi prezentarea AI Café, in cadrul Iulius Mall Cluj, unde utilizatorii interesati vor putea interactiona cu produsele Samsung cu functii AI, experimenta inter-conectivitatea acestora si avantajele aduse de inteligenta artificiala.