Noul Surface 2, prezentat de Microsoft in colaborare cu Samsung in cadrul evenimentului CES 2011, a fost lansat luna aceasta in Australia. Desi la prima vedere s-ar putea spune ca este vorba despre un simplu iPad cu display de mari dimensiuni, noul Surface 2 rezerva multe surprize placute.
Dispozitivul este dotat cu un sistem performant de recunoastere a diferite gesturi executate de mai multi utilizatori concomitent si nu numai: o serie de obiecte pozitionate pe touchscreen sunt identificate si pot deveni instrumente extrem de utile in diferite contexte, cum ar fi platile cu ajutorul cardurilor.
Practic, arata ca un birou in a carui suprafata plana este incorporat un monitor touchscreen.
Surface 2 se adreseaza in special sectorului public, precum hoteluri, aeroporturi sau alte companii de comertul de retail. De altfel, sectorul serviciilor ar putea imbunatati raportul cu proprii clienti folosind acest device.
Lantul hotelier Sheraton Hotel & Resorts dispune deja de o serie de dispozitive tip “tableta pe patru picioare”, intentionand sa achizitioneze alte asemenea vitrine interactive, care s-au demonstrat extrem de utile in punerea la dispozitia oaspetilor a unui rezervor important de informatii.
Surface 2 este asteptat cu nerabdare pe toate meridianele lumii si ca mijloc de asigurare a unui canal original de divertisment, publicitate si prezentari, dar si ca instrument mai mult decat binevenit in activitatile de constructii, arhitectura, organizare de evenimente si campanii electorale etc.
Din punct de vedere tehnic, Surface 2 se prezinta mai subtire cu 10 cm decat predecesorul sau si prezinta un display high definition, cu diagonala de 101,6 cm.