Sony nu va renunta la divizia Mobile, dar strategia de redresare se bazeaza mai mult pe lozinci de marketing
calendar_month 07 Iul 2015, 12:06
Speculatiile aparute in presa la inceputul acestui aratau ca Sony este dispusa sa renunte la divizia de telefoane mobile inteligente a companiei. CEO-ul Sony Mobile dezminte categoric aceste zvonuri, in cadrul unui interviu acordat, recent, publicatiei Arabian Business. Pe de alta parte, argumentele cu care reprezentantul Sony vrea sa ne faca sa credem ca divizia Mobile isi va reveni spectaculos nu exista. Nu-i asa ca va era dor de lozinca "experienta unica oferita utilizatorilor"?
"Da, competitia (pe piata de profil - N.R.) a devenit acerba. Smartphone-urile constau in baterie, ecran si procesor - acestea sunt partile principale ale smartphone-urilor, iar producerea lor este la indemana oricui in aceste zile. Ceea ce difera este experienta oferita utilizatorilor. Chiar daca smartphone-urile sunt asemanatoare, experienta oferita userilor este diferita, iar acest aspect este foarte important. Oamenii nu cumpara smartphone-uri datorita felului in care acestea arata, ci datorita experientei oferite de acestea", este de parere Hiroki Totoki, CEO si Presedinte al Sony Mobile. In acelasi interviu, reprezentantul companiei spune ca 2015 va fi anul marilor transformari pentru divizia mobila Sony si ca brandul va pune accent pe experienta unica pe care device-urile sale o vor oferi consumatorilor. Hiroki Totoki mai precizeaza ca Sony Mobile nu este de vanzare si nici nu va fi vreodata, in ciuda dificultatilor financiare ale companiei.
Pe ce vor miza japonezii in redresarea diviziei Mobile? Se pare ca pe IoT (Internet of Things), pe care CEO-ul Hiroki Totoki il considera marele pariu. Din pacate pentru compania nipona, pe IoT mizeaza toti ceilalti mari producatori din industrie, unii dintre acestia cu sanse mult mai mari de a se impune ca lideri ai noului val tehnologic.
Tot din pacate pentru Sony Mobile, nu prea suntem siguri ca lozincile de acest gen, centrate pe "experienta oferita utilizatorilor", vor reusi sa impulsioneze vanzarile de device-uri mobile ale Sony.
Si inca ceva: discursul managerilor, aproape indiferent de brand, a devenit un stas obositor, lipsit de argumente si enervant, iar singurul efect pe care il produce este jignirea consumatorilor de tehnologie.