10.000 de smartphones vandute de un producator intr-o secunda. Cine a reusit performanta?

calendar_month 01 Iul 2014, 09:00
Nu este Samsung, nici Apple si nici alt mare brand care domina industria smartphone in acest peisaj extrem, extrem de aglomerat. Compania care a reusit sa vanda numai putin de 10.000 de smartphone intr-o singura secunda este Xiaomi, iar modelul care a adus recordul comercial chinezilor este RedMi Note, un phablet despre care am scris in trecut.
Succesul incredibil de care se bucuira brandul a fost impulsionat de aceasta data de cererea foarte mare a consumatorior de tehnologie din Taiwan, dupa cum scrie GSMinsider.
Cifrele uimitoare care releva succesul de marketing incredibil al producatorului nu se limiteaza la vanzarile "la secunda", daca le putem numi asa. Xiaomi pare sa fi inregistat nu mai putin de 40,000 de precomenzi pentru acelasi model de phablet cu display de 5,5 inch in mai putin de 12 ore.
Nu este prima data cand Xiaomi reuseste un sold-out atat de eficient. Ceea ce s-a intamplat ieri in Taiwan repeta, practic, provestea din China unde fanii au lichidat 100.000 de unitati de Redmi Note in doar 34 de minute de la lansare.
Recordul absolut al companiei este insa ceva mai vechi: modelul Xiaomi Hongmi s-a vandut in acelasi numar impresionant de 100.000 de unitati in doar 4 minute, anul trecut.
Va reamintim ca Xiaomi Redmi Note ofera un display de 5,5 inch, un procesor octa-core la 1.7GHz, 2GB Ram, 16GB de stocare interna, o camera de 13MP, toate acestea pe un Android 4.2.2 si cu o baterie de 3.200mAh, la pretul de putin peste 160 de dolari.

(foto: GsmArena)
Dupa cum scriam in martie, Xiaomi are si o versiune ceva mai putin dotata a phabletului sau, cu un octa-core la 1.4 GHz, 1GB RAM si 8GB stocare interna, iar pretul de comercializare este de 129 de dolari.
Strategia de marketing este cheia succesului Xiaomi
Xiaomi a zdruncinat pentru prima data piata telefoniei mobile in 2012. Compania nu cheltuieste niciun ban pe promovare, in schimb angajatii comunica direct cu utilizatorii prin social media si forumuri si le incorporeaza ideile in produsele lor, vandute apoi doar in magazine online. Am spune ca o astfel de strategie ar putea fi adoptata si de producatorii din Romania, desigur, cu singura conditie ca acestia sa investeasca initial in Cercetare si Dezvoltare locala... Si inca ceva, recunoastem. N-ar strica nici un manager precum Hugo Bara, ex. Google, si care s-a alaturat chinezilor de la Xiaomi in august, anul trecut.
Prima serie de telefoane Xiaomi Mi-2 (50.000 unitati) s-a vandut in mai putin de 3 minute, iar cu o saptamana inainte ultimele 300.000 de telefoane Mi-1 au fost vandute online in 4 minute si 14 secunde. Se intampla in octombrie 2012.

Noutati




