(P) Advertorialele, o tehnica SEO Google-friendly
1/16849
calendar_month 18 Mai 2015, 17:00
In ultimii ani am avut de a face cu multe update-uri ale algoritmului Google, update-uri ce au adus modificari masive in clasamentul de cautari organice al Google. Pe langa Panda si Penguin, inlaturarea atributului Page Rank produce un haos in piata de link-uri. In lipsa update-urilor de Page Rank, masurarea valorii unui site sau a unui link a devenit mult mai grea si ne putem da seama ca Google ne directioneaza din ce in ce mai mult prin actiunile sale si destabilizarea pietelor de link-uri catre serviciul Adwords. Exista insa tehnici de link building ce inca functioneaza bine si aduc rezultate bune.
Una dintre metodele de link building populara si eficienta este publicarea de advertoriale.

Advertorialele sunt articole platite, o combinatie de jurnalism si publicitate. Aceste articole platite se pot face pentru SEO, branding/awareness, trafic sau chiar si combinate.
Este foarte important ca pentru un SEO curat si natural, atunci cand facem link building prin advertoriale sa tinem cont de urmatoarele aspecte:

  • Site-urile pe care dorim sa publicam advertorialele sa fie relevante domeniului site-ului nostru. Se recomanda in special postarea pe site-uri de nisa, sau pe site-uri generaliste ce au insa categorii relevante domeniului site-ului nostru;

  • Analiza site-urilor pe care vom publica advertorialele: Page Rank, Domain Authority, Spam Score, numarul de IBL (inbound links) comparat cu numarul de OBL (outbound links), vechime site, numar de advertoriale vs numar de articole orientate catre cititori, trafic ...etc. Toate acestea sunt date prin cate putem valoarea reala a unui site si a link-urilor pe care le vom obtine si putem identifica procentul de advertoriale din site, pentru a ne ferii de posibile penalizari;

  • Toate articolele pe care le facem trebuie sa aibe continut original, unic si de calitate si totodata sa fie relevante site-ului pentru care facem link building;

  • Lungimea articolelor sa fie decenta. Este foarte important ca acestea sa fie orientate si catre cititori si nu doar cateva fraze legate, facute strict pentru a curpinde cuvintele cheie dorite si pentru rezultatul seo;

  • Ancorele, cuvintele cheie pe care punem link-urile sa fie relevante paginilor de destinatie. In caz contrar vom risca sa avem unnatural links si respectiv un impact negativ asupra site-ului;


Pentru un seo cat mai natural este foarte important sa facem advertoriale atat pe site-uri de top cat si pe site-uri medii si mici, bloguri personale sau site-uri de comunicate de presa. Totodata este recomandat sa folosim mai multe tipuri de abordari in scrierea articolelor sau eventual colaborarea cu mai multi content writeri pentru a avea atat articole informative cat articole scrise intr-o maniera personala tocmai pentru a avea varietate si naturalete.

Exista agentii online ce ofera servicii complete in acest sens si fac practic toata treaba pentru noi.
Oferta de Advertoriale PROMOdesk este una foarte variata si cuprinde de la identificarea cuvintelor cheie targetate ce pot aduce conversii ci trafic de calitate pana la scrierea articolelor si ofertarea de site-uri de nisa si relevante fiecarui site in parte.
Identificarea corecta a cuvintelor cheie relevante ce vor aduce cel mai bun grad de conversii este cel mai important aspect. Google pune mare accent prin Analytics pe informatii precum: Bounce Rate sau Average Time On Site (timpul mediu petrecut de vizitatori pe site si procentul de vizitatori ce nu trec de prima pagina a site-ului). Daca alegem cuvinte cheie mult prea generaliste sau irelevante site-ului, acestea nu vor fi eficiente ca si conversii si ne vor aduce statistici foarte proaste in analytics si chiar posibile penalizari. In plus concurenta este din ce in ce mai mare pe cuvintele cheie generaliste, asa ca mai bine ne optimizam pe un grup de cuvinte cheie targetat si relevant site-ului nostru ce ne va aduce 100 de vizitatori si 5 conversii/zi decat catre cuvinte cheie generaliste ce ne vor aduce 1000 de vizitatori si 1 conversie/zi.
Cu toate astea advertorialele facute bine vor aduce o serie mare de avantaje printre care si:

  • Un avantaj SEO major, link-uri de calitate, relevante si de durata;

  • Content de calitate facut pentru site-ul nostru;

  • Branding, awareness vor creste traficul pe site si vor mari numarul de conversii;

  • Au puterea de a duce un site in primele pozitii in clasamentul Google;


Importanta in SEO este calitatea link-urilor si a continutului deoarece a adus mereu rezultate foarte bune si a trimis site-uri in top-urile Google in ciuda tuturor update-urilor de algoritm din ultima perioada.



Sondaj

Care credeti ca a fost cel mai asteptat film din 2024?