Lectii pe care Elon Musk le da prin marketingul digital de la Tesla din care te-ai putea inspira si tu
8/8348
calendar_month 23 Dec 2022, 15:55
Inca de la infiintarea sa care a avut loc in 2003, compania Tesla a avut un startup ambitios, ajungand in prezent una dintre cele mai valoroase companii de autoturisme electrice din lume. Desi a fost un pionier in aceasta nisa, Elon Musk a reusit sa detina recordul mondial de vanzari masini electrice.
Succesul sau se datoreaza in mare parte abordarii unice si indraznete a brandingului, dar si strategiilor de marketing digital folosite. CEO-ul Tesla a reusit sa domine nu numai industria auto, ci si lumea marketingului, asa ca ar trebui sa fie o sursa de inspiratie pentru orice antreprenor si agentie de servicii SEO si marketing digital.
Prin ce se remarca planurile de marketing Tesla
Daca majoritatea companiilor de autoturisme isi concentreaza cea mai mare parte a cheltuielilor de marketing pe canalele traditionale (publicitate tiparita, televiziune si radio), Tesla are alocat aici un buget de 0 $. Inca dinainte de pandemie, cand comertul electronic s-a dezvoltat spectaculos, Tesla folosea continut generat de utilizatori pentru a-si promova online masinile.
De exemplu, in 2017, inspirat de scrisoarea unui fan in varsta de numai 10 ani, Musk a demarat Project Loveday, un concurs publicitar care avea ca premiu o excursie. Mii de oameni au trimis filmari in care faceau reclama produselor Tesla. In acelasi an, companiile Alfa Romeo, Honda, Kia sau Lexus, au investiti in spoturi publicitare care au costat cel putin 7 milioane de dolari.
Desi aceste reclame sunt distractive si promoveaza de minune brandul, nu ofera un ROI foarte avantajos. Prin urmare, concursul Tesla a costat infim, dovedindu-se o idee geniala pentru marketingul online.
Beneficiile proiectului Loveday lansat de Tesla


  • A beneficiat de continut gratuit primit de la clienti, iar cele mai bune videoclipuri au fost folosite la prezentarea Tesla Model 3;


  • Tesla a aratat ca pretuieste parerea clientilor sai si le-a castigat increderea;


  • A creat o comunitate de fani Tesla;


  • Si-a imbunatatit considerabil prezenta digitala si imaginea de brand;


  • A generat un trafic masiv pe site-ul web si pe canalele de social media.


Iata cateva idei de marketing promovate de Tesla din care te poti inspira si tu:
Pasiunea si stilul de conducere sunt esentiale
Elon Musk nu este doar CEO-ul Tesla, ci si parte integranta a brandului. Faima lui este legata de realizarile si maniera speciala in care conduce compania, iar carisma si pasiunea lui sunt esentiale pentru a-i face pe angajati si clienti sa creada in viziunea lui.
Tesla si-a sprijinit concurentii
In 2014, Tesla a impartasit cu concurentii sai toate brevetele, in ideea ca toate companiile care produc masini electrice ar putea avea beneficii importante de pe urma unei platforme tehnologice comune care, astfel, poate evolua rapid. Acest lucru a incurajat alti producatori de autoturisme sa se alature pietei vehiculelor electrice si sa contribuie la dezvoltarea industriei, dar si la construirea autoritatii de brand a companiei Tesla.
Tesla s-a concentrat pe experienta clientilor
Cele mai bune idei de marketing vin de la necesitatile clientilor. Acest lucru pare sa stea la baza modului in care Tesla isi abordeaza clientii si se reflecta in faptul ca masinile nu sunt vandute prin dealeri, ci direct, in spatii comerciale usor accesibile. Astfel, preturile masinilor Tesla sunt aceleasi oriunde te-ai duce.