Instagram, Facebook si TikTok - pionii care au ghidat tendintele in marketingul digital pentru 2023
8/8380
calendar_month 13 Ian 2023, 09:57
Anul 2022 s-a terminat si este timpul sa fie stabilite tendintele in comertul online pentru 2023. Metodele de comunicare influenteaza strategiile folosite in marketingul digital si servicii SEO si, pentru ca se schimba mai mult ca niciodata, obliga companiile sa se adapteze rapid pentru a ramane in joc.
In aceasta era digitala in care totul pare sa se accelereze, 2022 a reliefat eficienta videoclipurilor scurte postate pe Instagram, Facebook sau TikTok care au devenit astfel pioni esentiali in tendintele anului 2023. Hai sa vedem care sunt in 2023 tendintele de top in lumea marketingului digital:

TikTok devine o platforma sociala obligatorie in marketingul digital

Desi la inceput era populara doar printre adolescenti, in 2021 TikTok-ul a explodat, pur si simplu, devenind o aplicatie obligatorie pentru toate companiile si marcile care urmaresc sa creasca implicarea online a utilizatorilor. Trebuie spus ca cifrele vorbesc de la sine. Pana la finalul anului 2022, TikTok-ul va ajunge la cca 1.8 miliarde de utilizatori, iar acest lucru este suficient pentru a stabili ca devine vital ca marcile sa investeasca in aceasta directie in 2023.
La fel ca si functia Shopping de pe Instagram, TikTok-ul permite achizitionarea produselor vazute in videoclipurile postate. Acest lucru se poate face din magazinul brandului in doar cateva clickuri, procesul fiind extrem de facil si de intuitiv. Mai mult, TikTok a decis sa implementeze cat de curand propria infrastructura logistica pentru a se putea ocupa de tot, de la A la Z.

Videoclipul scurt pune in umbra fotografiile de produs

Succesul TikTok-ului a inspirat si alte platforme sociale care au inceput sa puna la dispozitia utilizatorilor un segment de videoclipuri scurte pentru a fi vizionate, partajate sau chiar modificate. Putem spune ca Instagram fost primul care a intrat in bresa inca din august 2020, cand a lansat sectiunea Reels unde utilizatorii pot posta videoclipuri de pana la 90 s in modul potret. Urmeaza YouTube care lanseaza in iulie 2021 formatul Shorts unde utilizatorii pot posta videoclipuri de 15 - 60 s in modul portret.
Indiferent daca este pe TikTok, Reels sau Shorts, videoclipul scurt va fi vedeta anului 2023 si trebuie spus ca are avantaje considerabile. Pe langa faptul ca se realizeaza rapid, este partajat usor si repede si, deloc de neglijat, este foarte captivant.

Prospectarea si vanzarea sociala

Firmele pot uita de piata rece care necesita apeluri telefonice catre potentialii clienti care, aproape niciodata, nu sunt interesati. In 2023, prospectarea se muta in mediul digital si are un nou nume: vanzare sociala. Asa cum sugereaza si numele, este o stratregie care implica utilizarea retelelor de socializare pentru a realiza prospectari comerciale pentru companii. Scopul acesteia este de a interactiona cu potentialii clienti pe retelele sociale pentru a influenta deciziile de cumparare si a creste rata de conversie.
Este o metoda care face posibila construirea unei imagini puternice de brand si creeaza o relatie de incredere intre acesta si comunitate. Retelele de socializare ofera posibilitatea de a conversa direct cu potentialii clienti din nisa, facilitand primirea unor informatii valoroase legate de asteptarile acestora. Prin creare de continut atractiv si informativ, companiile care folosesc vanzarea sociala se apropie de publicul tinta si are sanse mai mari sa obtina vanzari mai multe.



SEO devine SXO

SXO (Search eXperience Optimization) are la baza integrarea problemelor UX (User eXperiente) in strategia SEO (Search Engine Optimization). Mai exact, este un SEO orientat catre experienta utilizatorului. Practicile SEO au evoluat considerabil in ultimii ani, adaptandu-se constant schimbarilor algoritmilor motoarelor de cautare precum Google.
Daca la inceput putea fi suficienta utilizarea cuvintelor cheie pentru a te clasa mai bine in rezultatul cautarilor, in prezent, folosind AI, se tine cont si de interesul utilizatorilor pentru continutul postat. SXO urmareste aceasta tendinta si are ca obiectiv imbunatatirea ratei de conversie prin imbunatatirea experientei utilizatorilor.
In 2023 este vital ca site-ul sa fie cat mai usor de folosit, sa se incarce rapid, sa fie responsive, sigur si atragator. Desigur, trebuie sa ofere in continuare si continut unic, atractiv si relevant. Pe scurt, un site bun in 2023 este unul care are in spate un SXO puternic.