Ce este un email responsive
6/6413
calendar_month 11 Dec 2014, 15:00
In acest articol va voi explica ce inseamna un email responsive si ce metode poti folosi. Metodele folosite sunt: media queries si un layout fluid pentru a te asigura ca o sa ai o compabilitate maxima cu toti clientii de email.

Ce inseamna un email responsive:

  • Conceptul de Responsive Design a fost introdus pentru prima oara de catre Ethan Marcotte in 2010, in articolul sau, Responsive Web Design, publicat pe A List Apart.

  • Acesta se refera la capacitatea emailui sa se adapteze la rezolutia dispozitivului care este citit pe diverse dispozitive incat sa duca la disparitia/scoaterea scroll-ului orizontal si sa ai doar scroll vertical.

  • In 80% dintre cazuri la crearea unui email responsive vom avea 2 tabele (griduri), care la o anumita rezolutie de la aranjarea pe orizontal (unul langa altul), se vor duce tabelele unul sub altul, astfel pe un dispozitiv cu o rezolutie mica de 320x480 vom vedea imaginea si textul clar ca pe un dispozitiv cu o rezolutie mai mare fara a fi nevoiti sa facem zoom. Pentru a obtine acest lucru avem nevouie de: media queries, tabel fluid si imagini flexibile.


Media Queries: Doar jumatate din solutie

Acestea sunt folosite pentru a incarca diferite stiluri de CSS pentru diferite rezolutii ce o sa-i ofere utilizatorului o vizualizare perfecta pe dispozitivul folosit.
A existat o perioada cand puteam folosi doar media queries pentru a avea un email responsive care functiona in sistemele de operare iOS si Android (ambele suporta media queries).
De atunci, a existat o proliferare a aplicatiilor de email create atat pentru iOS cat si pentru platformele Android, cu diferite metode de dezvoltare si grade de sprijin pentru emailuri.
Din cauza faptul ca media queries nu poate fi citit de catre unii clienti de email, precum Gmail, o sa folosim tabele fluide.

Cititi articolul integral pe MailAgent.ro

Sondaj

Care credeti ca a fost cel mai asteptat film din 2024?