5 aspecte esentiale pentru cresterea ratei de conversie a unui site
8/8240
calendar_month 07 Oct 2022, 15:13
Cresterea ratei de conversie a unui site implica un efort sustinut pentru a afla mai multe informatii despre potentialii clienti, dar si pentru a stabili de ce vizitatorii site-ului tau nu devin clienti. Este un proces de durata care necesita resurse si poate implica multe teste si incercari esuate.
Daca nu vrei sa pierzi timp pretios, poti incepe prin a lua in considerar 5 aspecte si tactici sigure si testate care te pot ajuta sa obtii rezultatele dorite. Iata despre ce este vorba!
Castiga increderea clientilor tai
Sa stii ca, in prezent, cand concurenta devine din ce in ce mai stransa, toate firmele se lupta pentru a castiga increderea clientilor lor. Astfel, pe langacrearea unui site web profesional, pentru o prezenta online puternica trebuie sa urmaresti sa castigi increderea clientilor tai si poti face acest lucru prin:

  • Marturii si feedback din partea clientilor;

  • Transparenta, onestitate si deschiderea de a aborda, discuta si rezolva orice problema semnalata de clientii tai;

  • O pagina Despre noi care ofera informatii despre istoricul marcii tale, filozofia si valorile care stau in spatele serviciilor si a produselor tale;






Trebuie sa ai un site usor de utilizat si care functioneaza perfect
Daca vor intampina dificultati la plasarea unei comenzi, la inscriere, la conectare sau la plata sau nu vor gasi informatiile de care au nevoie, sunt sanse mari ca utilizatorii sa renunte sa mai cumpere de la tine. Daca vrei sa cresti rata de conversie a site-ului tau, este esential sa elimini orice problema de acest gen.
Site-ul tau trebuie sa fie cat mai usor de utilizat si sa ofere vizitatorilor o experienta de navigare, cautare si informare cat mai placuta. De asemenea, asigura-te ca oferi cat mai multe optiuni de plata, creeaza o sectiune unde raspunzi la intrebarile cele mai frecvente despre retururi si rambursari si elimina toate distragerile de pe pagina de plata.
Pentru a fluidiza procesul, permite utilizatorilor sa se conecteze si prin Facebook sau Google + si asigura-te ca navigarea este intuitiva si ca nu ridica probleme. Informatiile de contact trebuie sa fie usor de gasit, la fel si cele despre companie.
Totodata, nu uita ca site-ul tau trebuie sa fie cat mai prietenos cu dispozitivele mobile. Majoritatea consumatorilor folosesc smartphone-ul pentru a face achizitii, asa ca este vital sa te asiguri ca ai un site responsive.
Creeaza pagini de destinatie de calitate
Pagina de destinatie este cea pe care ajung utilizatorii care fac click pe un anunt Google, iar experienta pe care o vor avea este un factor care influenteaza stabilirea scorului de calitate a cuvintelor cheie.
Deoarece vor apare in rezultatul cautarilor, pentru a creste rata de conversie, paginile destinatie ale site-ului tau trebuie sa fie cat mai atragatoare. Altfel, risti sa pierzi potentiali clienti si, totodata, sa obti un scor de calitate mic care te va clasa prost in SERP-uri.
Ar trebui sa te concentrezi pe organizarea si structurarea campaniilor, optimizarea cuvintelor cheie din anunturi si directionarea catre paginile destinatie prin cuvinte cheie potrivite cu fiecare grup de anunturi. De asemenea, aceasta pagina ar trebui sa fie suficient de convingatoare pentru a mentine interesati vizitatorii, fara a-i coplesi cu informatii.
Ai nevoie de titluri interesante care contin cuvinte cheie si, pentru a incuraja vizitatorii sa ramana pe pagina ta, de continut clar si relevant, de CTA-uri convingatoare si de un design cat mai atractiv.
Concentreaza-te pe cresterea vitezei de incarcare a site-ului
Daca vrei o rata de conversie buna, nu uita sa cresti viteza de incarcare a site-ului tau. O intarziere de numai o secunda poate genera o scadere de pana la 7% a conversiilor! Utilizatorii se astepta ca pagina sa se incarce in mai putin de doua secunde si, daca nu se va intampla acest lucru, sunt sanse mari ca ei sa abandoneze site-ul si sa caute in alta parte. Prin urmare, daca si un site care se incarca lent, conversiile vor avea mult de suferit.
Analizeaza viteza site-ului tau folosind instrumente dedicate precum PageSpeed sau WebPageTest, cere feedback de la clienti si urmareste sa ai un homepage cat mai simplu si mai usor de citit. De asemenea, poti reduce dimensiunea imaginilor si poti alege un hosting mai performant.
Creeaza continut convingator in jurul cuvintelor de actiune
Clientilor le place sa stie ce poti face tu pentru ei, iar cuvintele care indeamna la actiune te ajuta sa iti faci brandul mai vizibil. Foloseste CTA-uri cat mai creative si mai atractive vizual cu cuvinte de actiune care incurajeaza oamenii sa faca un anumit lucru.
Pentru a convinge vizitatorii site-ului tau sa faca un click si sa dea curs unei actiuni cum ar fi inscrierea la newsletter sau abonarea la site, ar trebui sa folosesti un limbaj si strategii eficiente care ajuta la vizualizarea lucrurilor pe care le oferi. In plus, CTA-ul trebuie sa incurajeze potentialii clienti sa actioneze rapid, sa fie redactat din cat mai putine cuvinte si sa nu fie insistent sau agresiv.