Grupul devine cel mai valoros brand de telecomunicatii din lume si continua sa fie cel mai valoros brand corporate din Europa
Chief Brand Officer Ulrich Klenke: “Strategia noastra globala de brand functioneaza bine, iar investitiile noastre dau rezultate pe masura”
“Brand Finance Global 500” subliniaza dezvoltarea pozitiva pe piata printr-o strategie de succes a consolidarii de brand, precum si prin succesul economic si tehnologic
Studiul "Brand Finance Global 500", publicat in 17 ianuarie 2024, a confirmat ca Deutsche Telekom este unul dintre cele mai valoroase branduri din lume. Expertii au listat Deutsche Telekom ca singura companie europeana aflata in top 10 al clasamentului general. Ca urmare, Deutsche Telekom a urcat doua pozitii fata de anul precedent si se situeaza acum pe un puternic loc 9. Deutsche Telekom a devenit, de asemenea, cel mai valoros brand de telecomunicatii din lume pentru prima data, intrecand Verizon si AT&T. In ceea ce priveste Europa, "T" ramane brandul corporate numarul 1. Cel mai valoros brand din lume este Apple, urmat de Microsoft, Google si Amazon. Institutul britanic de cercetare a pietei “Brand Finance” a publicat studiul sau international in cadrul Forumului Economic de la Davos.
Performanta de succes a Deutsche Telekom se bazeaza pe valoarea actuala a brandului sau, cea mai mare din istoria companiei. Conform studiului, valoarea brandului este de 73,3 miliarde de dolari, ceea ce reprezinta o crestere de 17% fata de anul precedent (62,9 miliarde de dolari). Valoarea brandului a crescut cu 84%, din anul 2020. In aceasta perioada, Deutsche Telekom a urcat de pe locul 4, pe locul intai, devenind cel mai puternic brand de telecomunicatii din lume.
“Am reusit sa devenim unul dintre primele 10 branduri din lume. Aceasta este o realizare extraordinara pentru compania noastra”, a declarat Ulrich Klenke, Chief Brand Officer Deutsche Telekom. Strategia noastra globala de branding umbrela functioneaza foarte bine, iar investitiile noastre in crearea unui brand puternic dau rezultate pe masura. Aceasta se imbina cu succesul nostru economic si tehnologic in Germania, Europa si Statele Unite, si are un rol important in pozitionarea Deutsche Telekom ca operator de telecomunicatii digital de varf.”
Satisfactia clientilor creste si mai mult valoarea brandului
Firma britanica de consultanta “Brand Finance” considera ca cresterea semnificativa a valorii brandului Deutsche Telekom este strans legata de dezvoltarea economica si tehnologica. Grupul continua sa aiba succes cu investitiile sustenabile in calitatea retelei, tehnologiile digitale si serviciile dedicate clientilor. Conform Brand Finance, calitatea excelenta a retelei Deutsche Telekom are un rol decisiv in ceea ce priveste atragerea si retentia clientilor, atat in Europa, cat si in Statele Unite. Conform expertilor, imbunatatirea semnificativa a unor indicatori de brand precum inovatia, serviciul dedicat clientilor, atitudinea prietenoasa fata de clienti, valoarea oferita in raport cu costul si recomandarea au jucat un rol esential in cresterea puterii brandului.
Ratingul brandului a crescut de la 79 la 83 din 100 de puncte, ceea ce corespunde unei evolutii de la AA+ la AAA. Prezenta consecventa a brandului la nivel global a ajutat Deutsche Telekom sa-si imbunatateasca si mai mult imaginea de companie globala. Acesti factori si nivelul ridicat de satisfactie a clientilor au oferit plus-valoare brandului.
“Brand Finance” este o companie de consultanta independenta cu sediul in Londra, specializata in masurarea valorii si analiza brandurilor. Institutia elaboreaza clasamentul celor mai valoroase 500 de branduri din lume prin masurarea valorii in dolari americani. Valoarea brandurilor este calculata pe baza costurilor de licenta pe care o companie ar trebui sa le plateasca, daca nu ar detine brandul respectiv. Mai multe detalii despre raportul "Brand Finance Global 500" se gasesc pe www.brandfinance.com.
Strategia globala de brand de succes
Evolutia pozitiva a brandului Deutsche Telekom a fost confirmata si de alte studii, precum "Cele mai valoroase branduri globale" ("Most Valuable Global Brands"), initiat de Kantar BrandZ. Aceste rezultate confirma succesul strategiei noastre globale de brand. Noul nostru slogan "Connecting your world" este elementul final prin care Deutsche Telekom isi aliniaza in mod consecvent strategia globala de brand prin brandul umbrela T.