Romania, pe primul loc in preferinta romanilor pentru vacantele de Revelion
3/35846
calendar_month 28 Dec 2023, 16:25


Romania ramane preferata Romanilor pentru Sarbatorile de iarna, cererea pentru pachete de Revelion fiind peste oferta existenta in cadrul agentiilor de turism, unele unitati avand un grad ridicat de ocupare inca din toamna.

Pachetele de servicii complete, mesele festive, programe artistice  traditionale  si acces la facilitatile SPA ale unitatilor hoteliere, au convins turistii sa opteze pentru Romania, ca destinatie de vacanta preferata pentru Sarbatorile de iarna, cu o crestere de 24% fata de anul trecut. Tarifele au fost in medie cu 10-15% mai mari fata de 2022, insa programele de tip "Inscrieri Timpurii" lansate inca din vara au anulat practic aceasta crestere, reducerile ajungand pana la -25% in prima etapa a programului.

Astfel, tarifele pentru Revelion, au oscilat intre 1745 lei pers/sejur de 3 nopti pentru un pachet la un hotel de 3* din Baile Herculane, cu cina festiva pentru noaptea dintre ani  si 5798 lei persoana/sejur 3 nopti pentru o unitate de 4* din Poiana Brasov, cazarea intr-o camera dubla cu cine festive, premii, muzica live si numeroase surprize, conform datelor BIBI Touroperator, unul dintre cei mai importanti touroperatori specializat exclusiv pe vacante in Romania.



Privind retrospectiv, anul 2023 a insemnat o intensificare a interesului turistilor pentru statiunile din Romania trendul fiind ascendent, cu o crestere de 29%  pentru riviera romaneasca si cu aproape 32% pentru destinatiile de munte balneo si orase, procent superior anului 2019, considerat de referinta, inainte de pandemie. In acelasi timp, pentru Delta Dunarii  se observa o crestere de aproape 12%.

Pentru litoral, turistii au preferat in proportie de 29% unitatile clasificate la 3* si 56% cele de 4* iar pentru cele de munte-balneo proportia este constanta, in jur de 40% atat pentru unitatile de 3* cat si pentru cele de 4*.

Din perspectiva touroperatorului, tarifele hoteliere din acest an au crescut in medie cu 15%-20% fata de anul trecut, fiind corelate cu indicele inflatiei anuale prognozate pentru sfarsitul anului. Astfel, tariful mediu de pers./sejur a crescut de la 1.778 lei in 2122 la 2015 lei in 2023, in conditiile in care durata medie a sejurului nu a scazut semnificativ, fata de 2022, situandu-se intre 4.7 nopti cazare/sejur pentru litoral si 4,3 pentru zona de munte-balneo.

Se poate observa o crestere importanta a interesului pentru Targurile de Craciun din Romania, includerea lor in clasamentele internationale ale celor mai frumoase piete de Craciun, a starnit interesul romanilor pentru astfel de vacante.

Dupa perioada de pandemie, turismul a inceput sa-si revina, romanii fiind dornici de vacante, cca 40% dintre acestia optand pentru rezervari in avans prin programele "Inscrieri Timpurii", concept introdus pe piata de turism chiar de BIBI Touroperator. O parte importanta a rezervarilor s-a datorat voucherelor de vacanta, aproape 30%  fiind achitate cu ajutorul lor, sprijin real pentru turismul intern si suport financiar pentru cei care vor sa redescopere Romania.

"In ciuda tuturor provocarilor, anul 2023 a fost unul de crestere. 

Turismul s-a apropiat de nivelurile de referinta din 2019 iar pe unele segmente - precum balneo - a depasit semnificativ acest reper.

Turismul intern a fost impulsionat si de voucherele de vacanta care au extins gradul de ocupare  si in lunile de extrasezon.  In plus, am observat o diversificare a cererii si in alte localitati decat in statiunile consacrate. Au aparut alte atractii precum targurile de Craciun, care s-au dovedit de succes. Totusi incomingul isi revine mult mai lent, turistii straini fiind in numar inca mic fata de nivelurile dinainte de pandemie. Pentru 2024 ne dorim o crestere pe acest segment. Asteptam sa scada treptat presiunea inflationista iar turistii sa calatoreasca cu optimism in vacante odihnitoare si motivante”, a declarat Adrian Voican, presedinte BIBI Group4Travel.



Cele mai solicitate destinatii de vacanta pentru riviera romaneasca au fost Mamaia, Eforie Nord si Jupiter, cu o pondere de 58% din totalul vanzarilor pentru litoral, in timp ce in zona de munte, Sinaia, Predeal si Poiana Brasov, au ocupat 54% din totalul achizitiilor iar pentru balneo, Baile Felix, Calimanesti- Caciulata si Baile Herculane cu o pondere de 62%.

Strategia  pentru 2024 este reprezentata de investitiile in tehnologie si digitalizare, participarea la targuri internationale de turism si o promovare constanta la evenimentele interne si internationale, o colaborare cu OMD-urile locale pentru atragere de turisti si nu in ultimul rand, un dialog permanent cu hotelierii, pentru descoperirea celor mai bune solutii tarifare, in sprijinul turistilor.