
► ANAT si 40 de agentii de turism din Romania, dintre care 25 specializate in incoming, reprezinta tara noastra la cel mai mare targ de turism din lume dedicat profesionistilor
► Romania are o prezenta remarcabila la acest eveniment, depasind cu mult nivelul din anul 2022. Insa avem nevoie de un buget de 30 de milioane de euro pentru a atrage 10 milioane de turisti straini pe an
25 de touroperatori specializati pe incoming, membri ai Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT) si ai Asociatiei partenere Incoming Romania (AIR), alaturi de alti coexpozanti, reprezinta Romania la World Travel Market Londra, unul dintre cele mai importante evenimente din industria turismului la nivel mondial, care se desfasoara intre 6 si 8 noiembrie.
Cu 38.500 de vizitatori si 3500 de expozanti din 184 de tari, World Travel Market reprezinta un punct de intalnire esential pentru profesionistii din domeniul turismului.
In cadrul acestui eveniment de referinta, ANAT, prin agentiile membre, este onorata sa participe si sa promoveze Romania ca destinatie turistica de exceptie, precum si sa prezinte o gama larga de servicii turistice oferite de touroperatorii specializati in incoming.
In cele 3 zile ale WTM Londra au loc 72 de sesiuni de conferinte si prezentari despre cele mai actuale teme ale turismului mondial.
”Romania are o prezenta remarcabila la acest eveniment, depasind cu mult nivelul din anul 2022. Cu un numar de 40 de coexpozanti, dintre care 25 sunt agentii de turism specializate pe incoming, cu un spatiu generos si mese de discutii, suntem pregatiti sa promovam si sa dezvoltam turismul romanesc in fata unei audiente globale. Acesta prezenta puternica este posibila datorita eforturilor sustinute ale ANAT si a partenerilor nostri, care au reusit sa depaseasca limitarile ce ne-au impiedicat sa participam in nume propriu la evenimentele internationale de profil. Pentru prima data, suntem prezenti si in calitate de touroperatori, firme si nu doar ca asociatii, patronate sau autoritati publice. Romania a reusit in sfarsit sa rezolve o limitare de neinteles care ne-a blocat ani de zile accesul in nume propriu la manifestarile internationale. Cine nu e la Londra, ca profesionist al turismului de incoming, nu exista! Nicio tara mica sau mare nu lipseste de aici. Bugetele sunt absolut socante. Romania are nevoie de minim 30 de milioane de euro anual ca sa conteze in ‘razboiul’ brandurilor si sa isi indeplineasca misiunea de a aduce in viitor 10 milioane de turisti straini”, declara Adrian Voican, vicepresedinte ANAT.
Participarea tarii noastre la World Travel Market Londra subliniaza importanta promovarii turismului romanesc la nivel global. Cu o lista impresionanta de expozanti si o competitie enorma, ne reamintim cat de mica este Romania in contextul turismului mondial si cata forta de munca si cati bani sunt implicati in industria care aduce 10% din Produsul Intern Brut global, cu cei 1,2 miliarde de oameni care calatoresc international in lume. In acest sens, ANAT considera ferm ca Romania nu mai trebuie sa lipseasca la niciun targ international de turism important.




