
Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) anunta participarea sa traditionala la Targul de Turism al Romaniei, editia februarie 2024 (#TTRI2024). Evenimentul are loc in Pavilionul B2 al Centrului Expozitional ROMEXPO din Bucuresti, in perioada 15 – 18 februarie.
ANAT a fost constant parte a celui mai important eveniment de turism al Romaniei, oferind oportunitati unice de intalnire intre specialisti, parteneri, mass-media si turisti. Cu o istorie indelungata de colaborare cu ROMEXPO, ANAT este partener strategic al Targului de Turism al Romaniei inca de la prima editie, din aprilie 1999, cand a contribuit la punerea in practica a acestui eveniment. ANAT va fi prezent si cu stand (nr. 21), ca de obicei, venind in intampinarea membrilor si a partenerilor.
Agentiile de turism prezente ofera reduceri de pana la 50% la city break-uri sau pachete turistice pentru concediul de vara, cu o reducere de pana la 40%, in Romania, Turcia, Bulgaria, Grecia, Spania, Italia sau Cipru.
Destinatii exotice pana nu demult greu accesibile pentru Maldive, Thailanda, Mauritius, Seychelles, Zanzibar sau Punta Cana sunt acum mai aproape, touroperatorii organizand zboruri tip charter catre cele mai multe dintre acestea, la pachet cu reduceri de pana la 30% pentru rezervari de tip early booking. De asemenea, agentiile de turism si tour operatorii promoveaza oferte pentru vacanta de 1 Mai si Paste 2024, cu discount-uri semnificative.
Pe de alta parte, din ce in ce mai multi turisti rezerva pachete turistice pentru Romania prin intermediul voucherelor de vacanta, care au valoare marita in acest an, respectiv 1600 de lei, fata de 1450, cat aveau ca valoare in anii precedenti. Fireste ca voucherele de vacanta se pot folosi pentru rezervarile cu reduceri. De asemenea, a crescut semnificativ numarul de angajati la companii private care primesc vouchere de vacanta.
Alte agentii de turism au optat sa deruleze in aceasta perioada campanii de vanzari cu reduceri la fel de tentante in mediul online sau in sediile proprii, intregind pachetul de oferte de nerefuzat adresat celor care vor sa-si planifice din timp vacantele.
Targul de Turism al Romaniei ofera si o platforma interactiva de dezbateri in care se prezinta exemple de bune practici din domeniul turismului, atat la nivel national, cat si international. Scopul este de a identifica solutii eficiente pentru promovarea si dezvoltarea durabila a sectorului turistic. Mai mult decat atat, manifestarea intermediaza si intalniri de business intre antreprenori si reprezentanti ai domeniului turistic, intr-un cadru profesionist de networking.
Greek Tourism B2B workshop 2024 - un eveniment anual deja traditional, organizat de Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) si Organizatia Elena de Turism pentru facilitarea interactiunii dintre operatorii de turism eleni si romani, va avea loc in data de 16 februarie 2024, in Sala Madgearu, Complex Expozitional Romexpo (in perioada Targului de Turism al Romaniei), in intervalul orar 10.00 - 14.00. Incepand cu orele 12.30, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism, Dumitru Luca, directorul Organizatiei Elene de Turism, Giorgos Stafylakis, alaturi de presedinti ai celor mai importante organizatii regionale ale hotelierilor din Grecia, vor fi la dispozitia mass-media pentru declaratii. Printre alte teme, va fi abordata si importanta crearii unui ”mini-Schengen” intre Grecia, Bulgaria si Romania, proiect sustinut de oamenii de turism din Grecia.
„Ceea ce lipseste insa, in continuare, targurilor noastre de profil este acea componenta destinata stimularii incoming-ului; daca ne uitam la orice alta manifestare similara din alte tari, accentul este pus pe valorificarea potentialului de incoming al tarii sau al regiunii gazda a evenimentului: zone de targ destinate exclusiv operatorilor de profil (la pachet cu facilitati pentru acestia), workshop-uri si prezentari de destinatie pentru participantii straini (la pachet cu facilitati pentru atragerea vizitatorilor profesionisti din tarile considerate piete-tinta). Este minunat ca reusim sa facem al treilea an consecutiv workshop-ul cu operatori greci, ca interesul de participare al lor, cat si al reprezentantilor agentiilor romanesti este in crestere exponentiala, insa... e jenant ca din bruma de fonduri destinate promovarii Romaniei nu s-a reusit inca organizarea vreunui eveniment similar pentru specialisti straini, interesati de cunoasterea ofertei romanesti. La majoritatea targurilor similare din alte tari, acesta este evenimentul central. La noi nu am identificat vreun expozant cu oferta de incoming si nicio posibilitate de inregistrare a vizitatorilor specialisti din afara tarii” – declara Dumitru Luca, presedintele ANAT.
Programul de vizitare al Targului de Turism al Romaniei este urmatorul: 15 – 17 februarie, in intervalul orar 10:00 – 18:00, respectiv 18 februarie, in intervalul orar 10:00 – 16:00. Detalii suplimentare despre eveniment si participanti pot fi gasite pe site-ul oficial al targului, www.targuldeturism.ro.




