• Cele mai mari cresteri apar in categoriile produselor pentru Copii si bebelusi, Sanatate si infrumusetare si Casa si gradina
• Studiul a fost realizat pe un esantion de peste 80 de magazine online, din 10 categorii de comert electronic
• Doraly.ro, marketplace care acopera majoritatea categoriilor evaluate, pregateste promotii pentru de trei ori mai multe produse, de Black Friday
Luna noiembrie, care include anual ziua Black Friday, Aqurate, aduce magazinelor online vanzari cu 45% mai mari decat media lunara anuala, potrivit unui studiu realizat de Aqurate, platforma SaaS bazata pe Inteligenta Artificiala (AI) care creste conversiile din eCommerce prin interpretarea datelor.
„An de an, impactul Black Friday la nivelul intregii luni noiembrie aduce un varf al vanzarilor, deseori neegalat, in randul multor magazine online, nici de Craciun, Paste sau alte momente de varf in calendarul cumparaturilor online. Am analizat un esantion reprezentativ de magazine online, iar masuratorile arata un plus general de 45,7%”, declara Vlad Marincas, CEO si cofondator Aqurate.
Top 10 al cresterilor vanzarilor online inregistrate in noiembrie este ocupat, pe categorii, de:
• Copii si bebelusi, +75,8%
• Sanatate si infrumusetare, + 55,5%
• Casa si gradina, + 55,1%
• Electronice, + 50,3%
• Carti si multimedia, + 48,3%
• Haine si accesorii, + 40,9%
• Pet shop, + 40,7%
• Arta si divertisment, + 38,9%
• Bricolaj si DYI, + 34,7%
• Alimente, bauturi si tutun, + 10,7%
Aqurate ajuta la colectarea datelor cu care interactioneaza utilizatorii magazinelor online si la introducerea acestora in motorul de recomandare de produse. Solutia AI este bazata pe analizarea si interpretarea unor volume mari de date privind comportamentul clientilor - produse cumparate, click-uri, produse adaugate in cos si altele. Aceasta compara actiunile similare ale diferitilor utilizatori si estimeaza, prin intermediul inteligentei artificiale, ce ar putea prezenta interes pentru fiecare utilizator.
„Anul acesta, organizam cel mai mare Black Friday pe doraly.ro, Super Black Friday. Venim cu de trei ori mai multe produse fata de anul anterior si, cu ajutorul partenerilor nostri din zona de recomandari de produse, cat si al AI-ului pe care se bazeaza Aqurate Personalize, vom putea oferi clientilor cele mai bune produse, aliniate la nevoile acestora. Credem ca si anul acesta vanzarile vor atinge un nou record absolut si vom avea parte si de o crestere substantiala a valorii cosului de cumparaturi”, adauga Andrei Gheorghe, Director E-Business si CMO Doraly.ro.
Aqurate Personalize creste veniturile din eCommerce cu pana la 23%, prin recomandarile de produs generate cu AI, personalizate fiecarui vizitator al site-urilor. Serviciul creste atat rata de conversie din eCommerce, cat si valoarea medie a comenzii.
In prima jumatate a anului, Aqurate a anuntat ca a depasit 1.600.000 de comenzi procesate prin magazinele online ce folosesc algoritmul sau AI de recomandari de produse.