• 35% dintre respondenti vor sa primeasca cel mult un mail promotional pe luna de la magazinele online
• Patru din zece romani vor ca transportul sa fie gratuit pentru comenzile de peste 100 de lei
• Jumatate dintre respondenti returneaza produsele pentru ca nu corespund specificatiile
In prag de Black Friday, 73,74% dintre romani spun ca nu au incredere in recomandarile de produse si servicii facute de influenceri, potrivit unui studiu realizat de Prora prin platforma iVox Research pe un esantion relevant national de 1.043 de respondenti.
Mai mult decat atat, pentru a fi convinsi sa faca o achizitie dintr-un magazin online, 55,62% din respondenti vor ca produsul respectiv sa aiba peste 10 recenzii, in timp ce 17,15% se multumesc cu 5-10 recenzii. Daca pentru 11,92% conteaza ca un produs sa aiba 3-5 recenzii si 5,52% se multumesc cu 1-3 recenzii, pentru 9,79% acest aspect nu prezinta nicio relevanta.
„In perioada curenta, comunicarea despre promotiile de Black Friday este acaparata de magazinele si platformele online. Prin acest studiu, am cautat si punctul de vedere al consumatorilor si am observat atat tendinte ce reflecta maturitatea pietei si deciziile bazate pe o documentare serioasa – cele 10 recenzii dorite de majoritatea utilizatorilor, inainte de o achizitie; cat si asteptari surprinzatoare – dorinta ca transportul sa fie gratuit indiferent de valoarea comenzii, pentru trei din 10 respondenti”, declara Silviu Nicolescu, fondator Prora Comunicare.
Cand vine vorba despre informarea prin mail despre promotiile magazinelor online, parerile sunt impartite la nivel de frecventa: 32,85% considera ca un mail pe saptamana este suficient, 30,72% se asteapta sa fie notificati de fiecare data cand apar noutati, 22,77% vor maximum un mail pe luna, iar 13,66 nu vor niciun fel de corespondenta.
Curierat de nota 8
Rugati sa dea un calificativ serviciilor de curierat din Romania, 30,81% dintre respondenti dau nota 8, unde 1 este minimul si 10 este maximul. 20,54% aleg nota 7, 18,51% - nota 9, 11,34% dau chiar 10. Note de trecere dau 6,2% - 6 si, respectiv, 5,72% - 5. Notele de la 1 la 4 sunt alese de doar 1-2 procente dintre respondenti.
Transportul ar trebui sa fie gratuit pentru comenzile cu o valoare mai mare de 100 de lei, pentru 41,67% dintre romani, in timp ce 30,62% ar vrea ca acest serviciu sa nu implice niciun cost, indiferent de valoarea comenzii. 9,69% prefera ca transportul sa fie gratuit pentru comenzi intre 101-150 de lei; 8,04% pentru valori de 151-200 de lei si 9,98% pentru sume ce depasesc 200 de lei.
Cel mai des, produsele sunt returnate pentru ca nu corespund specificatiile, potrivit celor 48,26% dintre respondenti care au ales aceasta optiune. Urmatorul motiv de retur este marimea necorespunzatoare, pentru 33,62%. Faptul ca produsul a ajuns prea tarziu sau deteriorat este motiv de returnare pentru 13,86% din cei chestionati. 3,49% admit ca pur si simplu s-au razgandit, in timp ce 0,78% recunosc ca au purtat deja produsul si nu mai au nevoie de el.
Metodologie
Studiul ofera o perspectiva detaliata asupra comportamentului de cumparare online al consumatorilor, evidentiind tendintele si preferintele actuale in ceea ce priveste comertul electronic. Metodologia folosita pentru culegerea datelor statistice este CAWI - Computer Assisted Web Interviewing, aplicata prin intermediul platformei online iVox Research. Esantionul studiat, de 1.043 respondenti, reproduce din punct de vedere al principalelor caracteristici structura socio-demografica a populatiei utilizatorilor de Internet din Romania, cu varsta majora, iar rezultatele acestui sondaj pot fi extrapolate, cu o minima marja de eroare.
Ca structura socio-demografica, 52,92% dintre respondenti sunt barbati, iar 89,36% au resedinta in mediul urban. 77,11% dintre respondenti sunt, in prezent, angajati.
comunicat