● Cele mai mari cresteri apar in categoriile Mobilier, Echipamente si Accesorii si produse pentru Copii si bebelusi
● Studiul a fost realizat pe un esantion de peste 80 de magazine online, din 10 categorii de comert electronic
Luna decembrie, perioada a Sarbatorilor de iarna, aduce magazinelor online vanzari cu 28% mai mari decat media lunara anuala, potrivit unui studiu realizat de Aqurate, platforma SaaS bazata pe Inteligenta Artificiala (AI) care creste conversiile din eCommerce prin interpretarea datelor.
„Sarbatorile de Craciun sunt un nou varf al perioadei de cumparaturi, in eCommerce. Si de aceasta data, am analizat un esantion reprezentativ de magazine online, iar masuratorile arata o crestere generala a vanzarilor de 28%. Ce vedem diferit fata de Black Friday, alta perioada de maxim de care doar ce am trecut, este un accent mai mare pe mobilier, echipamente si accesorii, si o reducere a cresterii pentru o zona esentiala de Black Friday, categoria electronicelor”, declara Vlad Marincas, CEO si cofondator Aqurate.
Top 7 al cresterilor vanzarilor online inregistrate in decembrie este ocupat, pe categorii, de:
• Mobilier, + 58,8%
• Echipamente si accesorii, + 53,4%
• Produse pentru copii si bebelusi, + 50,9%
• Carti si multimedia, + 48,8%
• Arta si divertisment, + 27,8%
• Alimente, bauturi si tutun, + 27,6%
• Electronice, + 23,5%
Aqurate ajuta la colectarea datelor cu care interactioneaza utilizatorii magazinelor online si la introducerea acestora in motorul de recomandare de produse. Solutia AI este bazata pe analizarea si interpretarea unor volume mari de date privind comportamentul clientilor - produse cumparate, click-uri, produse adaugate in cos si altele. Aceasta compara actiunile similare ale diferitilor utilizatori si estimeaza, prin intermediul inteligentei artificiale, ce ar putea prezenta interes pentru fiecare utilizator.
Aqurate Personalize creste veniturile din eCommerce cu pana la 23%, prin recomandarile de produs generate cu AI, personalizate fiecarui vizitator al site-urilor. Serviciul creste atat rata de conversie din eCommerce, cat si valoarea medie a comenzii.
In prima jumatate a anului, Aqurate a anuntat ca a depasit 1.600.000 de comenzi procesate prin magazinele online ce folosesc algoritmul sau AI de recomandari de produse.