
- Perioada Valentine’s Day, 1 si 8 martie a crescut cosul de cumparaturi online la 244 de lei; categoriile preferate sunt Casa si bucatarie, Electronice, Arta si hobby
- In perioada 14 februarie – 14 martie 2024, valoarea medie a cosului de cumparaturi a crescut la 244 de lei, fata de 207 lei cu un an in urma
Romanii au cheltuit, in medie, mai mult pentru comenzile online plasate intre 14 februarie si 14 martie 2024, iar valoarea cosului mediu a ajuns la 244 de lei in acest an, in crestere de la cei 207 lei inregistrati in aceeasi perioada din 2023, potrivit datelor easySales inregistrate de la magazinele din platforma proprie de eCommerce.
„Romanii au facut achizitii – si, deseori, cadouri – cu o valoare semnificativ mai mare decat anul trecut, in aceasta perioada in care femeile si mamele au fost in prim-plan. Datele noastre arata ca oamenii au achizitionat cel mai des, online, produse din categoriile Casa si bucatarie, Electronice, Arta si hobby. Imediat in afara podiumului au urmat categoriile Frumusete si ingrijire personala, alaturi de Gradina si aer liber”, a declarat Ciprian Cazacu, CEO si co-fondator easySales.
Valoarea medie a cosului din perioada 14 februarie – 14 martie 2024 o depaseste si pe cea a intregului an 2023, care a atins, in perioada ianuarie-decembrie, 237 de lei.
Ca numar al comenzilor online inregistrate in perioada mentionata, Top 10 al categoriilor de eCommerce arata astfel:
• Casa si bucatarie, 60546
• Electronice, 48412
• Arta si hobby, 24926
• Frumusete si ingrijire personala, 24459
• Gradina si aer liber, 20839
• Fashion si bijuterii, 15944
• Birotica, 13051
• Sport, 11621
• Produse de consum si uz casnic, 9321
• Jocuri si jucarii, 8810
Incepand din Valentine’s Day, pana in 13 martie 2024, numprul comenzilor efectuate prin intermediul marketplace-urilor a crescut semnificativ, la 240.236, fata de 159.378 cu un an inainte.
Si numarul comenzilor internationale a avut o crestere mai mult decat dubla, de la 23.038 in perioada de primavara din 2023, la 48.636 in 14 februarie – 14 martie 2024.




