Radiografia eCommerce in Romania: ce vor romanii si cum raspunde piata, in anul invaziei chineze
3/37638
calendar_month 25 Sep 2024, 11:15

easySales prezinta un raport detaliat al stadiului pietei de eCommerce din Romania. Cercetarea porneste de la un studiu realizat pe un esantion relevant national de utilizatori ai serviciilor de eCommerce, iar principalele tendinte sunt dezbatute de principalii actori ai pietei locale de comert electronic. Un punct major de discutie este reprezentat de prezenta tot mai puternica a platformelor chineze de eCommerce in piata locala.

O sumarizare a concluziilor studiului include urmatoarele date:

    49,7% dintre romani au facut intre una si trei comenzi online, in ultimele 30 de zile

    40.9% au alocat intre 301 si 1.000 de lei comenzilor online, in ultimele 30 de zile

    43,4% au plasat comenzile de pe laptop sau desktop

    62,1% au plasat majoritatea comenzilor la magazine online care comercializeaza produse fizice

    74,1% considera pretul drept factorul determinant pentru cumparaturile online

    50,3% prefera livrarea acasa, prin curier

    65,2% prefera sa plateasca prin cardul bancar

    58,4% se informeaza despre produsele si serviciile vizate pentru cumparaturi din Social Media

    47,7% considera documentarea completa a produsului drept detaliul cel mai important

    43,7% se asteapta la acces non-stop la serviciul de relatii cu clientii

    50,6% sunt relativ multumiti de comenzile de pe site-urile din Romania si comanda de cate ori au ocazia

    34,7% se axeaza pe preturile mici cand comanda de pe platforme de eCommerce din afara tarii

    45,4% au facut cele mai multe cumparaturi din afara tarii de pe Temu

    34,3% comanda ocazional, de 2-3 ori pe an, de pe Temu, Shein, Amazon sau eBay

    41,5% considera ca experienta comenzilor din afara tarii a fost peste asteptari si vor mai efectua comenzi internationale

    36,4% au cumparat produse pentru casa de la magazine din afara tarii

    34,7% considera, in general, ca durata expedierii este aspectul unei comenzi online care nemultumeste cel mai mult

    48,7% se asteapta sa poata returna o comanda in 30 de zile de la plasare

    57,5% se asteapta ca o comanda sa ajunga in 3-5 zile lucratoare

    40,1% se asteapta ca banii pentru un produs returnat sa fie restituiti in cinci zile lucratoare

Documentul integral poate fi consultat si descarcat de la https://easy-sales.com/blog/ro/raport-radiografia-ecommerce-in-romania/



Sondaj

Care e cel mai frumos stadion din Romania din cele nou construite?