Leanpay, start-up-ul fintech BNPL, la mai putin de 1 an in Romania: 100 de comercianti parteneri si peste 25.000 de interactiuni cu utilizatori finali
3/36542
calendar_month 24 Apr 2024, 11:30


Leanpay
, unul din cei mai importanti furnizori de servicii Buy Now Pay Later 3.0 (BNPL) din Europa Centrala si de Est, prezent in Romania din luna mai anul trecut, dupa o investitie de 1 milion de euro, a atras un portofoliu de 100 comercianti online si offline. Acestia au raportat o crestere medie de 35% a valorii cosului de cumparturi dupa implementarea solutiei Verfica limita , serviciu dezvoltat si adaptat de Leanpay pentru piata din Romania,  prin care utilizatorii finali au optiunea de a afla, in avans, ce suma pot accesa in mai putin de 1 minut.
 
Leanpay Romania este parte din Grupul Leanpay, activ din 2018 si fondat de Miša Živić - CEO, Janko Medja - CBO si Tilen Zugwitz - CFO, ce ofera solutii de plata in rate pentru comercianti si consumatori, avand peste 100 de mii de utilizatori finali, credite de consum emise in valoare de peste 170 milioane de euro si circa 800 de comercianti parteneri.

Leanpay Romania a inceput sa opereze pe piata locala in mai 2023, iar pana in aprilie 2024, compania a atras in portofoliu 100 de comercianti online si offline, din domenii precum IT&C, mobilier, optica, articole sportive, cat si cursuri de recalificare in zona de IT. Majoritatea business-urilor care au integrat Leanpay au cifre de afaceri de peste 10 milioane euro si au raportat o evolutie medie de circa 35% a cosului, dupa implementarea solutiei BNPL.
 
”Leanpay este pionier in dezvoltarea unei solutii BNPL 3.0 cuprinzatoare, iar eficienta s-a resimitit imediat  in vanzarile partenerilor nostri. Plata in rate la comercianti este disponibila utilizand un flux complet digital, rapid, simplu si transparent, responsabil fata de client. In mai putin de 1 an pe piata din Romania am ajuns deja la un portofoliu impresionant, care numara nume reprezentative pentru retail-ul online si offline, de la Flanco, la PC Garage, iStyle, Lensa, Rombiz, Bose, Staer, Klap.ro, GoIT, Premium Store”, declara Vlad Radutu, Country Manager Leanpay Romania.
 
Potrivit Country Manager-ului Leanpay Romania, compania are ca obiectiv atragerea a pana la 500 de comercianti parteneri la finalul lui 2024.  Leanpay Romania a contribuit semnificativ si la evolutia volumului de credite acordate de grupul Leanpay in ultimul an, care s-a ridicat, per total la 170 milioane euro.
 
25.000 de clienti finali au interactionat cu serviciile Leanpay in primele 9 luni
 
In ceea ce priveste utilizatorii care au folosit seviciile Leanpay Romania, peste 25.000 au accesat serviciul  Verifica limita, iar cei care au ales sa cumpere in rate cu Leanpay au raportat o plata medie la comerciantii parteneri de 5000 de lei, achitata in 28 de rate
 
”Primul trimestru al anului 2024 a inceput in forta pentru noi, atat in ceea ce priveste rata de adoptie in randul comerciantilor, dar si a optiunii de creditare pentru utilizatori. Primele trei luni ale anului au generat mai bine de 30% din totalul creditelor acordate de cand am demarat activitatea in Romania. Este un indicator important care ne arata in primul rand ca diferentiatorii solutiei Leanpay sunt eficienti in randul romanilor. Ma refer aici in special la optiunea de a afla, in avans, ce suma pot accesa in mai putin de 1 minut, prin serviciul Verifica limita. Astfel, inainte de achizitia finala, clientii au posibilitatea de a estima, intr-un mod transparent, ce buget lunar pot aloca pentru achizitionarea produselor dorite. In plus, un client nou poate accesa o achizitie in rate in mai putin de 5 minute, completand cativa pasi simpli, iar un client deja inregistrat in sistem poate accesa o noua achizitie in rate fixe in mai putin de 30 de secunde”, explica Vlad Radutu.