hit.ro  »  Altceva  »  Marketing Online  »  Leanpay, cel mai nou fintech BNPL din regiune a intrat in Romania cu o investitie de 1 milion de euro

Leanpay, cel mai nou fintech BNPL din regiune a intrat in Romania cu o investitie de 1 milion de euro

calendar_month 16 Nov 2023, 12:20


Furnizorul de plati in rate vrea sa atraga peste 500 de comercianti in 2024 

Leanpay, unul din cei mai importanti furnizori de servicii Buy Now Pay Later (BNPL) din Europa Centrala si de Est, prezent in Slovenia si Ungaria, a inceput sa opereze si pe piata locala, incepand cu luna aprilie 2023, dupa o investitie totala de 1 milion de euro. Solutia de plata in rate care se adreseaza atat shop-urilor online, cat si celor offline a fost deja integrata de nume precum Flanco, PC Garage, Lensa sau Mobilier1. 

Leanpay Romania este parte din Grupul Leanpay, activ din 2018, coordonat de fondatorii Miša Živić - CEO, Janko Medja - CBO si Tilen Zugwitz - CFO, o echipa cu experienta vasta in antreprenoriat, management si servicii bancare. Compania ofera solutii de plata in rate pentru comercianti si consumatori, avand peste 100 de mii de utilizatori finali, credite de consum emise in valoare de peste 100 milioane de euro si circa 800 de comercianti parteneri.

In urma succesului  inregistrat in Slovenia, unde este lider de piata pe nisa serviciilor de plati in rate, cu afaceri de trei ori mai mari de la an la an in prima jumatate a anului 2021, startup-ul a securizat o investitie de 2,5 milioane euro de la fondul Lean Ventures, alocata extinderii in regiune. Astfel, Romania si Ungaria au fost urmatoarele tari vizate. 

Leanpay Romania a obtinut licenta de la Banca Nationala a Romaniei in septembrie 2022, iar activitatea operationala a inceput efectiv in iunie 2023. Echipa locala este coordonata, din pozitia de Country Manager, de Vlad Radutu, profesionist cu peste 20 de ani experienta de management in zona serviciilor financiare, cumulati in companii precum Societe Generale (BRD Finance), UniCredit (UniCredit Consumer Financing) si Banca Transilvania (BT Direct).

”Romania este cea mai mare piata din Europa Centrala si de Est pentru tipul de servicii pe care il oferim si prezinta, in continuare, un potential de crestere formidabil, fiind dominata de un puternic caracter concurential. Ce ne diferentiaza pe noi este experienta de cumparare de tip BNPL 3.0 pe care o oferim. Dupa solutiile financiare invechite de tip BNPL 1.0 si modelele de business nesustenabile de tip BNPL 2.0, Leanpay este pionier in dezvoltarea unei solutii BNPL 3.0 cuprinzatoare. Concret, plata in rate la comercianti este disponibila utilizand un flux complet digital, extrem de rapid si simplu, transparent, intr-un mod responsabil fata de client, online sau direct in magazinele partenerilor, pentru cumparaturi cu valori cuprinse intre 250 lei - 25.000 lei, evitand supraindatorarea consumatorului, fara a mai fi nevoie de hartii, carduri sau drumuri la banca”, declara Vlad Radutu, Country Manager Leanpay Romania. 

”Credem cu tarie ca prin oferirea unei experiente de cumparare eficiente, sigure, dar si a unor optiuni de plata in rate superioare pentru achizitii cu o valoare mai ridicata fata de BNPL 2.0, putem sa atragem o cota de piata substantiala”, adauga Vlad Radutu. 

Ce aduce nou Leanpay: Validarea bugetului in avans si cresteri de peste 30% a achizitiilor in rate pentru comercianti 

Potrivit reprezentantilor companiei, prin adoptarea solutiei BNPL 3.0 in Romania, comerciantii ofera consumatorilor posibilitatea de a achizitiona produse avand la dispozitie cea mai rapida metoda de plata in rate. Iar clientii au optiunea de a-si imparti costul produsului in sume fixe egale, in functie de bugetul lor. Astfel, se creeaza un ecosistem in care comerciantii parteneri isi cresc atat valoarea medie a cosului de cumparaturi, frecventa de cumparare si, de asemenea, obtin o fidelizare a clientilor mai rapida. Totodata, prin implementarea solutiei, comerciantii pot reduce semnificativ rata abandonului cosului de cumparaturi. ”Din momentul in care ne-am integrat cu partenerii nostri locali, vanzarile in rate pentru acestia au crescut cu aproximativ 30%, iar valoarea medie a cosului de cumparaturi in rate a avut un avans de circa 40%.  In acest moment, avem cateva zeci de comercianti parteneri si tintim cu precadere retailerii online si offline din electro-IT, DIY, mobilier, home & deco, sport sau servicii medicale, care au in comun o valoare a cosului mai ridicata”, spune Country Managerul Leanpay. 



Un alt diferentiator al solutiei propuse de Leanpay il reprezinta posibilitatea consumatorilor de a afla, in avans, ce suma pot accesa in mai putin de 1 minut, prin serviciul Verifica Limita. Astfel, inainte de achizitia finala, clientii au posibilitatea de a estima, intr-un mod transparent, ce buget lunar pot aloca pentru achizitionarea acestor produse.

”Avem o serie de diferentiatori cheie cu ajutorul carora aducem realmente ceva nou pe piata. Astfel, un client nou poate accesa o achizitie in rate prin intermediul Leanpay in mai putin de 5 minute, completand cativa pasi simpli. Un client deja inregistrat in sistem poate accesa o noua achizitie in rate fixe in mai putin de 30 de secunde. Cu totii beneficiaza de o solutie prin care pot afla in mai putin de 1 minut daca sunt eligibili pentru a accesa o achizitie in rate fixe si, de asemenea, pot afla rata maxima pentru care se califica. Pe de alta parte, comerciantii beneficiaza de un profil dedicat, unde isi pot masura rezultatele in timp real, si de asemenea, isi pot gestiona ofertele transmise clientilor”, conchide Vlad Radutu. 





 

Sondaj

Ce jocuri vor avea cel mai mare succes anul acesta?