
Tranzactiile de comert electronic transfrontalier din Europa Centrala si de Est (CEE) au crescut cu 15% in 2024, atingand 24 de miliarde de euro, potrivit CEE Ecommerce Survey realizat de Mediaposte Hit Mail, in parteneriat cu Bulgarian eCommerce Association.
In timp ce comertul electronic intern ramane puternic, vanzarile transfrontaliere sunt in crestere. Conform aceluiasi studiu, peste 70% dintre consumatorii europeni au efectuat achizitii de la magazine online internationale. In regiunea CEE, aceasta crestere este sustinuta de imbunatatirea logisticii de transport, solutiile de plata digitale si o cerere tot mai mare pentru produse straine.
“Una dintre cele mai importante decizii pentru comerciantii online, astazi, este alegerea intre a vinde prin intermediul marketplace-urilor sau a se concentra propriile platforme. Conform studiului citat, 48% dintre comercianti fie deja vand pe marketplace-uri, fie planuiesc sa o faca in curand”, declara Nikola Ilchev, fondator Balkan eCommerce Summit.
eMAG, cu prezenta in Romania, Bulgaria si Ungaria, conduce in peisajul marketplace-urilor regionale, 50% dintre comerciantii chestionati fiind deja activi pe platforma. Skroutz (Grecia) si Amazon urmeaza indeaproape, oferind vanzatorilor din CEE acces la baze vaste de clienti.
Anul trecut a adus o crestere semnificativa a vanzarilor online pe pietele din CEE, comertul mobil, strategiile omnichannel si expansiunea transfrontaliera avand un rol esential. Consumatorii insista pe livrari mai rapide, experiente localizate si optiuni de plata stabile, lucru ce ajuta comerciantii sa inoveze si sa investeasca in logistica mai inteligenta si personalizare. In plus, ascensiunea marketingului bazat pe inteligenta artificiala si a automatizarii remodeleaza modul in care brandurile interactioneaza cu publicul, facand esentiala pentru companii nevoia de a tine pasul cu tendintele transformarii digitale.
Balkan eCommerce Summit 2025 a evoluat in principalul eveniment pentru comertul digital din regiune. Mult mai mult decat o simpla intalnire, acest summit anual actioneaza ca o parghie pentru colaborarile transfrontaliere si oportunitatile de transformare, redefinind si ridicand ecosistemul comertului electronic din Balcani.
Sofia se pregateste sa devina centrul parteneriatelor si dezvoltarii comertului electronic in Balcani. In perioada 29-30 aprilie, Arena Sofia va gazdui unul dintre cele mai mari evenimente de comert electronic din regiune.
Pentru profesionistii din comertul electronic care doresc sa obtina informatii valoroase, sa construiasca conexiuni si sa fie la zi cu tendintele in miscare rapida, Balkan eCommerce Summit 2025 ofera o oportunitate de neratat. Acest eveniment de prim rang reuneste lideri din industrie, inovatori digitali si experti pe piata din intreaga regiune, oferind strategii actionabile si solutii practice pentru a prospera in peisajul comertului electronic in evolutie.
Combinatia de profesionisti experimentati si ganditori inovatori asigura un schimb bogat de idei, facand din summit un teren propice pentru strategii indraznete si actionabile. Summit-ul din acest an ridica stacheta cu ateliere practice, discutii interactive si sesiuni care provoaca inovatia in comertul electronic bazat pe inteligenta artificiala si oportunitati transfrontaliere.
comunicat oficial




