
Compania dm drogerie markt a marcat sfarsitul de an financiar in data de 30 septembrie, cu o crestere importanta in urma implementarii strategiei, eforturilor sustinute ale intregii echipe dm si a expansiunii continue. Cifra de afaceri a ajuns, astfel, la 1.308.295.008 lei, inregistrand o crestere de peste 58% fata de anul anterior. dm drogerie markt, prezent in Romania de 16 ani, implineste si un an de la lansarea magazinului online.
„Suntem incantati sa anuntam o crestere semnificativa, datorata eforturilor constante depuse de echipa dm drogerie markt in Romania. Ne simtim privilegiati sa avem sustinerea si increderea clientilor nostri, care formeaza o comunitate solida, precum si sprijinul partenerilor nostri in procesul de dezvoltare continua. Valorile pe care le impartasim ne indeamna sa aducem in fiecare zi un plus in vietile noastre si sa construim, impreuna, un viitor sustenabil”, declara Ivana Martinakova, CEO dm drogerie markt Romania.
Bilant, planuri de viitor si investitii
Anul financiar, incheiat in 30 septembrie 2023, a adus noi rezultate pentru dm Romania: 139 de drogherii active in toata tara, in ultimul an fiind inaugurate 14 magazine noi - in Craiova, Alba Iulia, Targu-Jiu, Galati, Dej, Slobozia, Vaslui, Brasov, Buzau, Calarasi, precum si patru filiale noi in Bucuresti. Procesul de expansiune este in plina desfasurare, insa si drogheriile deja existente au avut parte de renovari, 11 dintre acestea beneficiind de reamenajari, cresterea spatiului si adaptarea acestuia la noile standarde.
„Anul financiar 2022 – 2023 a insemnat dezvoltarea sustinuta a planului de expansiune la nivel de tara. Pentru crearea unei experiente de cumparaturi cat mai complete, am implementat un nou beneficiu, direct din aplicatia dm.ro: emisiunea dmLIVE, difuzata martea, din doua in doua saptamani, la ora 20:00. Aceasta emisiune vine sa completeze informatiile si consultanta de care au nevoie clientii nostri si aduce beneficii exclusive pentru utilizatorii inregistrati”, afirma Ivana Martinakova, CEO dm drogerie markt Romania.
Cifra de afaceri la finalul anului financiar 2022 - 2023 a fost de 1.308.295.008 lei, compania dm drogerie markt Romania inregistrand o crestere de 58,12% fata de anul anterior.
„Ne bucura interesul aratat pentru omnichannel-ul dm, dovada si faptul ca peste 7 milioane de persoane ne-au vizitat online, iar peste 350 mii de clienti si-au facut un cont pe site sau in aplicatie. Pentru ca interesul nostru este sa continuam planurile de expansiune, investitiile in anul financiar 2022-2023 s-au ridicat la peste 70 milioane lei. Multumim si colegilor din departamentele care se implica in buna desfasurare a actiunilor din drogherii, in urma carora am ajuns deja la 140 de filiale. Planul de extindere continua si in noul an financiar. Ne propunem deschiderea de noi filiale si modernizarea unora deja existente, dar si o extindere a depozitului central din Timisoara cu 12.000 metri patrati, investitie necesara datorita acestor cresteri. In acest context, planul de investitii pentru anul financiar 2023-2024 este unul complex, care are in vedere mai multe directii. La nivel de buget, am alocat peste 100 milioane lei, care ne permite dezvoltarea sustenabila a retelei de magazine, dar si a centrului de distributie si a sediului central”, a declarat Cristian Crisan, administrator dm Romania.
Magazinul online dm si aplicatia „dm-ul meu”
Magazinul online dm si aplicatia „dm-ul meu”, lansate in urma cu aproximativ un an, au adus rezultate pozitive. Clientii pot gasi pe platforma online peste 12.000 de articole care sunt si prezente fizic in drogheriile dm. Mai mult, dm ofera o experienta completa de cumparare pentru clienti: articole de inspiratie, sfaturi si trucuri, dar nu in ultimul rand si produsele cu care iubitorii brandului sunt obisnuiti se gasesc atat in aplicatie, cat si pe site. Printre cele mai performante categorii in online shop se numara categoriile de ingrijire pentru fata si corp, machiaj si cele destinate bebelusilor si copiilor, dar si produsele de alimentatie si detergenti.
Pentru primul an, online shop-ul dm a inregistrat peste 7 milioane de vizite si peste 350 mii de clienti inregistrati online, carora le-au fost livrate peste 1.500.000 de articole.
Conceptul MEREUAVANTAJOS
Incepand cu 31 martie 2022, cumparatorii dm drogerie markt beneficiaza in mod constant de conceptul MEREUAVANTAJOS. Acest concept de cumparaturi permite clientilor sa achizitioneze produsele lor preferate la preturi accesibile pe termen lung. Preturile produselor marcate cu semnul MEREUAVANTAJOAS nu sunt majorate timp de cel putin patru luni si transmit cumparatorilor data ultimei actualizari, pentru a-i ajuta sa isi poata face previziuni de achizitie. Clientii dm se bucura de cumparaturi care ajuta la economisirea timpului si a bugetului, precum si la planificarea acestora.
Conceptul MEREUAVANTAJOS este semnalat atat pe site, in aplicatie, cat si la raft, pe etichetele produselor, avand precizata data ultimei majorari. In urma implementarii acestui concept, care a fost primit de cumparatori cu entuziasm, numarul de clienti a crescut cu peste 50%, confirmand ca stabilitatea pretului, intr-o economie in continua schimbare, este importanta pentru cumparatori si le ofera incredere atat in planificarea bugetului propriu, cat si in promisiunea pe care o face dm prin acest program.
Sustenabilitate sociala si ecologica
Inlocuind Black Friday cu o zi a donatiilor, dm drogerie markt organizeaza anual campania Giving Friday, prin intermediul careia ofera 5% din incasarile ultimei vineri din luna noiembrie copiilor din medii defavorizate. Compania incurajeaza achizitiile din magazinele fizice sau online in data de 24 noiembrie, implicand in mod direct clientii in faptele bune initiate de companie. Comunitatea dm contribuie cu drag in aceste initiative. In 2022, au fost donati catre SOS Satele Copiilor peste 140.000 lei, suma destinata proiectelor sociale adresate copiilor si tinerilor din medii rurale.
SOS Satele Copiilor este un vechi partener al dm drogerie markt, alaturi de care compania a dezvoltat o serie de proiecte si impreuna cu care s-a implicat in mai multe campanii. In 2022, cele doua entitati au continuat campania: „Ultima zi de vacanta, prima zi de scoala”. Actiunea aflata la a treia editie in 2023, a creat ocazia de a oferi experiente de neuitat pentru 100 de copii din toate Satele SOS: Cisnadie, Sibiu, Bucuresti si Bacau, precum si de la Centrul de Zi din Hemeius. Tinerii si copii au avut parte de o zi plina de distractie si aventura la Parc Dino-Zoo, in Rasnov, cu activitati distractive si interactive.
Un alt proiect destinat copiilor, „O sala de clasa ca acasa”, desfasurat impreuna cu Procter&Gamble, a avut loc pentru a doua oara in anul 2023. Daca in primul an (2022), cei doi parteneri au renovat o sala de clasa primara din judetul Timis la standarde europene, in 2023 au fost renovate doua sali de clasa pentru copii.
Alaturi de Timisoara, Capitala Culturala a Europei 2023
De 16 ani, dm drogerie markt se implica activ in diverse comunitati din tara si din Timisoara, orasul care ii este ”acasa” inca din 2007. In 2023, anul in care Timisoara detine titlul de „Capitala Europeana a Culturii”, compania colaboreaza cu artisti locali pentru a oferi comunitatii opere de arta unicat in Romania, comunica evenimente importante care se desfasoara in Timisoara prin intermediul canalelor proprii si ajuta la primirea oaspetilor care viziteaza capitala culturala.
In calitate de partener oficial al Capitalei Culturale, dm drogerie markt sustine arta, creativitatea, identitatea distinctiva a Timisoarei si frumusetea pe care cultura o aduce in orasul de pe Bega. La inceputul lunii februarie 2023, dm drogerie markt, prin intermediul artistului Flaviu Roua, a realizat cea mai mare pictura pe mesh din Romania, folosind vopsele ecologice care purifica aerul. Lucrarea este formata din doua portrete a cate 19 metri inaltime si este expusa pe cladirea Pasmatex, un loc emblematic pentru arta stradala din Timisoara.
Compania a completat acest an important al orasului si printr-o multitudine de evenimente - intalniri live alaturi de creatori de continut, ambasadori ai brandului, cat si fani ai acestuia, proiecte, concursuri si renovari ale magazinelor dm. Mai mult, folosind canalele proprii de comunicare, a promovat orasul de pe Bega in toata tara, pe de o parte prin intermediul Social Media, pe de cealalta parte prin newsletterul dm si prin revista dm, distribuita in toate orasele in care sunt prezente magazinele detinute de brand.
Caravana sanatatii
dm drogerie markt considera ca abordarea sanatatii are nevoie de un mesaj potrivit, adaptat nevoilor si vremurilor noastre. Cu accentul pus pe o noua constiinta, una holistica, sanatatea devine, astfel, un stil de viata. Compania si-a propus sa incurajeze un stil de viata sanatos pentru toti clientii sai si sa abordeze teme care pun un accent mai mare pe sanatatea femeii. dm a adus informatii, sfaturi si consiliere mai aproape de comunitatile de fani si clienti. Le-a oferit sfaturi venite direct de la specialisti in nutritie, ingrijirea tenului, igiena si ingrijire feminina, inclusiv sub aspect psihologic, prin intermediul campaniei de sanatate, imbracata sub forma unei caravane. In perioada 24 iunie – 12 iulie 2023, Caravana Sanatatii a ajuns in sapte orase importante din Romania: Bucuresti, Constanta, Brasov, Timisoara, Cluj, Oradea, Iasi, pentru a aduce in prim plan sanatatea si bunastarea femeilor de pretutindeni.
Sustenabilitatea este in continuare in prim-plan pentru dm Romania
Una dintre valorile de baza ale dm drogerie markt este, inca de la inceput, sustenabilitatea. Grija fata de mediu, de angajatii proprii si de comunitatile in care isi desfasoara activitatea ramane in prim-plan si in 2023, an in care compania a dezvoltat si mai multe proiecte in acest sens.
Prin gama sa de produse, dm le permite clientilor sai sa ia o decizie constienta in favoarea produselor durabile. In acest caz, accentul este pus atat pe marcile proprii dm, cat si in selectia de produse de la partenerii locali si internationali. Produsele sustenabile sunt semnalizate la raft prin eticheta verde. Anul acesta a fost implementata si „plasa pe viata”. Fabricata din vascoza, aceasta presupune ca, atunci cand ea se deterioreaza, sa poata fi returnata in drogheriile dm in schimbul unei plase noi, gratuit. Astfel, impreuna cu clientii proprii dm drogerie markt protejeaza mediul inconjurator, incurajeaza consumul responsabil si ajuta clientii sa economiseasca.
Gestionarea corecta a deseurilor si colectarea separata sunt alte doua subiecte de interes cand vine vorba despre implicarea in comunitatile locale. In parteneriat cu ADID Timis (Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara Deseuri Timis), compania desfasoara o campanie de constientizare in drogheriile din Timis, dar si in sediul central, cu scopul de a distribui informatii atat pentru clienti, cat si pentru comunitatea dm.
Implementarea statiilor de reumplere a recipientelor pentru detergentii de rufe si vase BIO de la Planet Pure este o alta activitate sustenabila a brandului, initiativa premiata in 2023 cu trofeul de excelenta de catre Piata Trade, in cardul conferintei CSR Excellence: Reset Targets. Produsele Planet Pure au la baza ingrediente si compusi proveniti din extracte de plante, iar ambalajele reutilizabile sunt compuse 100% din trestie de zahar. Statiile de reumplere permit reincarcarea recipientelor cu detergent de haine sau de vase, diminuand achizitia mai multor ambalaje.
„Initiativele sociale si ecologice ne ofera oportunitatea de a contribui la bunastarea comunitatii. Ne straduim sa extindem eforturile noastre in fiecare an, astfel incat impactul angajamentului nostru sa fie unul durabil. Credem ca impreuna cu partenerii, clientii si membrii comunitatilor din care facem parte la nivel de tara, suntem responsabili sa avem grija atat de mediu, cat si de membrii comunitatii. De aceea, respectand planul de sustenabilitate, ne propunem sa crestem impactul pozitiv in mod constant, pastrand mereu in gand viitorul pe care ni-l dorim si pasii pe care trebuie sa-i facem pentru a-l obtine”, a declarat Daniela Jordanovski, manager marketing & achizitii al dm drogerie markt.
dm drogerie markt investeste in continuare in oameni
Cu ajutorul platformei de e-learning dm-lernwelt, compania pune la dispozitia angajatilor training-uri, cursuri si continut educational, in vederea dezvoltarii personale si profesionale. dm a lansat in primavara anului 2023 cursul online „Cultura organizationala bazata pe dialog” – training care a fost parcurs de colegii din filiale, sediu si centrul de distributie. Pe langa cursul online, compania a organizat pentru Middle Management si un seminar fizic, de doua zile, pe aceasta tema. Echipa dm este, astfel, pregatita sa raspunda tuturor intrebarilor venite de la colegii din subordine si sa-si ghideze mai bine echipele. Urmeaza organizarea seminarelor pentru angajatii din filiale, sediu si centrul de distributie. In aceasta toamna, dm drogerie markt pregateste noi cursuri online pe platforma dm-Lernwelt pe tema Project Management, AI si dmGPT si multe altele, pe subiecte si tematici cat se poate de actuale.
Seminarul „Dezvoltarea abilitatilor de conducere” s-a incheiat cu succes in toamna lui 2023 si pentru cea de-a doua serie in cadrul careia peste 80 de directori de magazin din toata tara au fost prezenti si au parcurs toate cele cinci module. In perioada care urmeaza, compania isi propune sa ofere aceasta oportunitate si altor colegi din comunitatea de lucru dm.
Tot in aceasta toamna, in parteneriat cu AHK Romania (Camera de Comert si Industrie Romano-Germana), dm drogerie markt a inceput implicarea in proiectul „Scoala de carte si meserii” - program de formare profesionala realizat dupa o metoda germana, care aduce echilibru intre orele de teorie si practica. Programul dureaza trei ani si este realizat de mai multe companii, carora li se alatura dm drogerie markt in parteneriat cu diverse licee din tara. La finalizarea cursurilor, elevii primesc o diploma recunoscuta international in meseria de comerciant-vanzator, precum si oportunitatea de angajare in compania unde si-au desfasurat programul de practica. Totul se desfasoara sub atenta supraveghere a Camerei de Comert si Industrie Romano-Germane (AHK Romania), in baza unui contract intre elev, parinte, companie si scoala.
„Suntem foarte bucurosi ca in primul an de proiect avem 17 elevi de clasa a IX-a din orasele Timisoara, Iasi, Oradea si Brasov, care vor face practica in magazinele dm. Elevii primesc atat o bursa lunara, cat si pregatirea necesara pentru a sti totul despre meseria pe care o vor urma la incheierea programului, deoarece directorii de magazin care instruiesc copii, au fost si ei instruiti ca formatori de profesionistii de la AHK. Ne-ar face mare placere ca, in urma incheierii fiecarui an de proiect, sa ramanem impreuna in comunitatea de lucru dm”, a declarat Anita Pop, HR Manager dm drogerie markt Romania.
Intr-o lume constant distrasa si intr-o continua fuga, poate fi o provocare sa gasim timp pentru a ne reconecta cu cei dragi. De aceea, Family Day a devenit o traditie la dm, fiind deja al doilea an in care s-a organizat. Aceasta oportunitate a oferit comunitatii de lucru dm timp de calitate alaturi de familii, a consolidat legaturile dintre colegi si a creat amintiri de durata.
Family Day 2023 s-a desfasurat in data de 03.09.2023, in aer liber, in mijlocul naturii. Peste 1500 participanti au avut ocazia sa aleaga din numeroasele activitati distractive, precum echitatie, plimbari cu trasura, parc de aventura, fotbal, volei, traseu ciclism, teatru pentru copii, ateliere creative, concert si multe altele. Acestia au petrecut o intreaga zi alaturi de cei dragi, creand conexiuni mai puternice intre membrii familiei si a comunitatii de lucru.
dm drogerie markt acorda atentie deosebita sanatatii echipei si ii incurajeaza sa adopte obiceiuri benefice in viata de zi cu zi. Prin diverse actiuni, compania ii sprijina in drumul catre un stil de viata mai sanatos. De aceea, la inceput de an nou financiar, intre 9 octombrie si 11 noiembrie, dm organizeaza Saptamanile Sanatatii, o serie de evenimente care ofera colegilor o varietate de webinarii si informatii din partea specialistilor din mai multe domenii. Cele trei teme abordate in aceasta perioada au fost: sanatatea mintala, sanatatea fizica si sanatatea sociala. In aceasta perioada, colegii din sediul din Timisoara, filiale si centrul de distributie au avut posibilitatea de a-si consolida bunastarea si echilibrul interior si de a descoperi noi modalitati de ingrijire de sine.
Din punct de vedere al sustenabilitatii, dm drogerie markt isi indreapta atentia si asupra echipei, nu doar a mediului inconjurator si a comunitatilor din care face parte. Actiunile orientate spre viitor sunt create acolo unde fiecare individ este pregatit sa isi asume perspective diferite, sa absoarba informatie noua, sa isi asume responsabilitati si sa puna in aplicare idei.
In aceasta vara a avut loc cea de-a doua editie a Saptamanii Impulsurilor pentru Sustenabilitate la dm. Colegi din toate departamentele companiei au avut posibilitatea de a participa la prezentari pe baza temelor abordate in acest an: „Reciclarea/reutilizarea textilelor”, „Un stil de viata mai durabil” si „Nutritia Sustenabila”. Mai mult decat atat, acestia au participat la o actiune de curatenie in jurul sediului, dar si la o degustare de produse bio, menita sa le ofere alternative sanatoase pentru gustarile zilnice.
„Consideram ca dm este mult mai mult decat un simplu angajator: impreuna suntem o comunitate in continua expansiune. Activitatea tuturor colegilor nostri reflecta un set de valori bine definite si ne incurajeaza sa actionam ca un colectiv in cadrul comunitatii din care facem parte. Oferim diverse oportunitati de formare si perfectionare pentru dezvoltarea personala si profesionala a membrilor echipei, indiferent daca acestea se desfasoara in sediul central, filialele dm sau centrul de distributie. Acordam o atentie deosebita proiectelor interne care isi propun sa ofere colegilor nostri solutii inovatoare pentru o evolutie armonioasa in cadrul companiei dm si ne straduim sa avem impreuna cat mai multe obiceiuri sanatoase si un stil de viata care reflecta cultura noastra organizationala, adica sanatos”, a declarat Anita Pop, HR Manager dm drogerie markt Romania.
Eforturile comune ale echipei dm au oferit companiei rezultate pozitive si in acest an, atat la nivel financiar, cat si din perspectiva satisfactiei angajatilor. dm drogerie markt Romania a fost desemnat cel mai bun angajator in 2023, in Romania, la categoria non-food retail, de platforma de recrutare undelucram.ro, in cadrul unui top realizat anual de aceasta. In acelasi timp, dm se afla si pe locul 4 la nivel national in topul general al celor mai apreciati angajatori, distinctie oferita de aceeasi platforma.
Compania dm drogerie markt a fost infiintata in 1973, iar in Romania, lantul de magazine este prezent de 16 ani, timp in care a evoluat constant, a creat peste 1600 de locuri de munca si a deschis 139 de magazine. In 2022, dm a lansat, in Romania, si magazinul online, expansiunea companiei fiind in continuare una din prioritati.




