Cat au cheltuit romanii in medie pentru o comanda de Black Friday prin platforma easySales
3/37877
calendar_month 12 Nov 2024, 09:50

Romanii au cheltuit, in medie, pentru o comanda, 252 de lei in ziua de 8 noiembrie 2024, potrivit datelor inregistrate in platforma SaaS de automatizare a activitatilor de eCommerce easySales. Suma a fost usor redusa fata de nivelul inregistrat de Black Friday 2023, cand a atins 263 de lei.

Ponderea platilor online a crescut, de Black Friday 2024, la 70%, fata de cele doua treimi care au optat pentru aceasta modalitate de plata in 2023.

Cea mai mare comanda de Black Friday realizata prin magazinele din platforma a depasit 47.000 de lei, dublu fata de nivelul maxim inregistrat in 2024, si a constat in echipamente de constructii.

Cele mai mari cresteri ale volumelor de comenzi au fost inregistrate de categoriile:

•    Hrana si accesorii pentru animale de companie, +106,9%
•    Moda si bijuterii, + 90,3%
•    Electronice, +79,8%
•    Alimente, produse de curatenie, +64,8%
•    Piese si accesorii auto, +61,9%
•    Echipamente pentru birou, +43,8%
•    Echipamente sportive si pentru aer liber, +36,4%
•    Casa si bucatarie, +23%
•    Jocuri si jucarii, +15,8%
•    Produse farmaceutice, +11,6%

Comparativ cu Black Friday 2023, categoriile care au inregistrat o evolutie negativa sunt Carti, reviste si ziare, -39,7%, si, respectiv, Arta si hobby, -26%. 
Comparativ cu anul 2023, volumul de comenzi inregistrate prin platforma easySales a crescut cu 30%.

Cele mai mari vanzari sunt inregistrate in cele mai mari judete din Romania: Bucuresti, Ilfov, Cluj, Timis, Iasi, Constanta, Brasov, Prahova, Sibiu, Dolj. 

La nivel de vanzari inregistrate in alte tari, ponderea achizitiilor internationale a crescut, de la 2% din totalul vanzarilor inregistrate in easySales, la 4,4% in acest an.

easySales este o platforma B2B si un start-up in crestere rapida, lansat in aprilie 2019. Platforma  a devenit populara prin serviciile cloud care conecteaza jucatorii din comertul electronic cu toate sistemele externe, in doar cateva minute. Beneficiile principale sunt: gestionarea centralizata a comenzilor din multiple canale, listarea rapida a produselor pe multiple canale de vanzare, sincronizarea stocurilor in timp real, analiza dinamica a preturilor si a vanzarilor, traducere automata. 

Printre inovatiile care stau la baza evolutiei easySales se numara si solutii avansate de automatizare, concepute sa eficientizeze gestionarea operatiunilor eCommerce. Un exemplu concret este capacitatea platformei de a automatiza printarea documentelor necesare comenzilor, cum ar fi facturile si AWB-urile, ce permite utilizatorilor sa imprime automat documentele comenzilor, direct din interfata easySales. Utilizatorii pot integra acest pas in propriile procese de automatizare personalizate, simplificand procesul de gestiune a comenzilor si minimizand riscul de eroare umana.

Solutia easySales a fost desemnata finalista a concursului Uipath Automation Award in luna Octombrie 2021 si, in mai 2022, a devenit finalista in programul EBRD Star Venture, dedicat dezvoltarii accelerate si extinderii start-up-urilor cu potential din Europa, ce pot sa consolideze ecosistemul de eCommerce cu solutii de automatizare. Recent, evolutia easySales a fost recunoscuta prin distinctia Gold Award in cadrul finalei InnovX Scale Up Accelerator. 



comunicat