Vanzarile la nivel mondial ale Renault Group au ajuns la 2.235.345 de unitati in 2023, inregistrand o crestere de 9% fata de anul precedent. Trei dintre brandurile Renault Group au cunoscut o evolutie puternica pe piata auto se arata intr-un comunicat din site-ul dacia.ro
Renault: cel mai bine vandut brand de automobile francez din lume, cu o crestere de +9,4% la nivel mondial, cu 1.548.748 unitati vandute. Pe piata din Europa, vanzarile marcii Renault au crescut cu +19,3%.
Dacia: o crestere de 14,7%, pana la 658.321 unitati vandute in 2023. Trendul ascendent este determinat de succesul noii identitati de marca, structurata in jurul celor 4 modele cheie, toate in crestere fata de anul precedent.
Alpine: crestere de 22,1%, cu 4.328 unitati vandute.
In Europa1, Renault Group beneficiaza de lansarile de noi modele si isi majoreaza cota de piata, cu vanzari in crestere cu 18,6%, peste media pietei (+13,9 %).
Renault Group este al treilea cel mai vandut producator auto pe piata europeana, bazandu-se pe trei branduri puternice, complementare si care aduc plus-valoare.
Vanzarile catre clientii particulari reprezinta 65% din totalul vanzarilor Renault Group pe cele cinci piete principale din Europa2.
Renault Group isi continua ofensiva in domeniul electrificarii. Pentru a raspunde nevoilor clientilor, grupul a implementat solutii de mobilitate durabile si inovatoare si isi intensifica eforturile in ceea ce priveste tranzitia energetica.
Cerere in crestere pentru versiunile electrificate - hibrid si 100% electric. In Europa, Renault este a treia marca pe piata vehiculelor full electrice datorita succesului modelului Megane E-Tech Electric, care reprezinta 2,2% din piata electrificata, si datorita sistemelor de propulsie hibrida din ce in ce mai populare (Austral, Clio si Captur, in top 10 modele hibride din Europa).
Versiunea Dacia Jogger HYBRID 140, lansata in ianuarie 2023, reprezinta mai mult de 25% din comenzile pentru acest model. La randul sau, Dacia Spring se situeaza din nou pe podiumul celor mai vandute vehicule electrice catre clientii particulari din Europa3.
La sfarsitul lunii decembrie 2023, portofoliul de comenzi al Renault Group pe piata europeana reprezenta echivalentul vanzarilor pe doua luni si jumatate.
Anul 2024 va fi unul bogat in lansari, cu nu mai putin de 10 modele noi4.
1 Asociatia Europeana a Producatorilor de Automobile (ACEA)
2 Franta, Italia, Germania, Spania, Marea Britanie.
3 Austria, Belgia, Croatia, Republica Ceha, Danemarca, Elvetia, Finlanda, Franta, Germania, Italia, Luxemburg, Olanda, Marea Britanie, Norvegia, Polonia, Portugalia, Romania, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Ungaria
4 10 lansari de vehicule in 2024, fara Renault Duster (comercializat in afara Europei) si restilizarea modelului Captur.
MARCA RENAULT
Marca Renault a inregistrat o performanta remarcabila la nivel mondial, cu o crestere de +9,4% a vanzarilor (1.548.748 unitati) fata de anul precedent. Renault este cel mai bine vandut brand de automobile francez din lume.
Renault continua totodata sa inregistreze vanzari foarte bune pe piata vehiculelor utilitare, cu o crestere de 19,9%, superioara celei a pietei globale (+10,4%).
Anul trecut a fost marcat de prezentarea strategiei Renault «International game plan 2027». Cu cele 8 modele noi prevazute sa fie lansate intre 2023 si 2027, acesta va asigura cresterea viitoare a marcii pe pietele din afara Europei. In 2023, expansiunea internationala a fost sustinuta in principal de activitatea din Brazilia, Turcia si Maroc.
Europa
In Europa, vanzarile de vehicule au crescut cu 19,3%, la 977.635 de unitati (autoturisme + vehicule utilitare). Renault a depasit cresterea pietei europene (+13,9%) si si-a majorat cota de piata, urcand de pe locul 5 pe locul 2 in clasamentul european al marcilor. Renault isi continua politica in domeniul comercial, concentrata pe generarea de valoare, cu una din doua vanzari catre clientii persoane fizice.
Spania (30%), Italia (+37%) si Marea Britanie (+51%) sunt pietele care au contribuit cel mai mult la aceasta crestere.
Renault isi confirma pozitia de lider in Franta atat pe piata vehiculelor de persoane (279.914 unitati, +18 %), cat si pe cea a vehiculelor utilitare (112.569 unitati, +13%). Cel mai vandut model al marcii pe piata franceza a fost Renault Clio, cu 111.741 de inmatriculari in 2023. Clio este in prezent al treilea cel mai vandut model din Europa, cu 219.365 unitati.
Renault este totodata lider pe piata europeana de vehicule utilitare5, cu o crestere de 25,7%, pe o piata care a progresat cu 15,3%. Kangoo/Express (+32,4 %) si Master (+14,5 %) sunt lideri in segmentele lor respective.
Vanzari cu valoare adaugata ridicata si crestere a cotei de piata
Conform politicii sale comerciale centrate pe generarea de valoare, Renault si-a accelerat recucerirea segmentului C si a celor superioare (+26%) la nivel european.
In segmentul C si in cele superioare in Europa, Renault a inregistrat o crestere de 26% fata de anul precedent, sustinuta de succesul inregistrat de modelele Arkana, Austral, Espace E-Tech Hybrid si Mégane E-Tech 100 % electric.
Atat mixul de modele, cat si canalele de vanzari au generat valoare: pe cele cinci piete principale din Europa, vanzarile catre clientii persoane fizice reprezinta peste jumatate din total. In plus, versiunile superioare, cum ar fi «Esprit Alpine», sunt cele mai solicitate de clienti. 51% din vanzarile modelului Austral si 44% din cele ale modelului Espace E-Tech Hybrid sunt in versiunea Esprit Alpine.
5Exceptand vehiculele pick-up
Electrificarea, o strategie castigatoare pe piata din Europa
Renault isi continua ofensiva in domeniul electrificarii (modele hibrid si electrice). Optiunile tehnologice asumate de brand se dovedesc pertinente, in conformitate cu aspiratiile clientilor: o gama 100% electrica, pe de o parte, si o gama hibrida, pe de alta parte, pentru o tranzitie energetica progresiva. Marca Renault a inregistrat o crestere a vanzarilor cu 19,7% pe piata autoturismelor electrificate (270.362 unitati vandute), ocupand locul 3 in Europa. Vehiculele electrificate au reprezentat 39,7% din vanzarile de autoturisme ale marcii.
Aceasta dinamica a fost sustinuta de o crestere cu 62% a vanzarilor vehiculelor HEV (hibride), pana la 185.666 de unitati inmatriculate. Austral, Clio si Captur se afla in top 10 cele mai bine vandute vehicule hibride din Europa.
Megane E-Tech Electric, lansat la jumatatea anului 2022, a inregistrat 47.504 de vanzari in 2023 si este vehiculul care a repozitionat marca pe piata electrica (cu o rata de cucerire de noi clienti de la concurenti de 50% in Europa). Modelul se situeaza de acum in Top 3 al celor mai vandute vehicule din categoria sa, la nivel european.
In 2024, Renault va lansa Scénic E-Tech electric si Renault 5 E-Tech electric.
2024: un an istoric, cu noi lansari pentru marca Renault
In 2024, Renault anunta lansarea pe piata a 7 noi vehicule6:
2 vehicule electrice noi : Scénic E-Tech 100% electric, cu autonomie WLTP de peste 600 km, si Renault 5 E-Tech 100% electric.
2 vehicule hibride noi in Europa, inclusiv Rafale E-Tech.
Noul Renault Master, o autoutilitara multifunctionala cu design inteligent, adaptata tuturor activitatilor profesionale (in versiune termica si electrica).
2 vehicule noi pe pietele din afara Europei: Kardian si un model Renault Korea Motors. In 2024, marca Renault va continua implementarea strategiei «International game plan 2027». Dupa Brazilia si Turcia in 2023, anul acesta va fi marcat de desfasurarea planului in Maroc si Coreea de Sud.
67 lansari de vehicule pentru marca Renault in 2024, fara a lua in considerare Renault Duster (in afara Europei) si Captur restilizat.
MARCA DACIA
Un succes tot mai mare in Europa
In Europa, Dacia a vandut 562.890 de vehicule. Marca are un succes tot mai mare si inregistreaza o crestere de 17,4 % (pe o piata in progres cu 13,9%). Dacia urca astfel 4 pozitii in clasamentul vanzarilor, ajungand pe locul 11 pe piata VP + VU. In segmentul VP, Dacia ajunge de acum pe locul 10 in Europa.
Performanta comerciala a Dacia a fost impulsionata de introducerea noii identitati vizuale, de marca puternica ce propune «vehicule esentiale, cool, robuste, accesibile si performante ecologice», beneficiind de o gama structurata in jurul a 4 modele de baza, fiecare din acestea in crestere fata de 2022.
Cota de piata record in Europa
Aceasta performanta permite marcii sa atinga nivele record ale cotelor sale de piata:
3,8% pe piata VP+VU (o crestere de +0,1 puncte procentuale vs. 2022)
4,3% pe piata VP (o crestere de +0,1 puncte procentuale vs. 2022)
8,3% pe piata VP din Europa in segmentul clientilor persoane fizice (o crestere de +0,7 pt). Dacia s-a clasat astfel pe locul 2 in Europa7 in clasamentul vanzarilor catre clientii particulari, baza principala de clienti a marcii.
Performanta sustinuta de o noua identitate de marca puternica
Rezultatele Dacia sunt sustinute de o noua identitate de marca, structurata in jurul a 4 modele de baza. Dacia se bucura de una din cele mai ridicate rate de fidelitate, dar si de cucerire de noi clienti din intreaga piata auto.
Dacia Sandero continua sa fie cel mai vandut model catre clientii particulari in Europa, mentinand aceasta pozitie incepand cu anul 2017. Vanzarile totale ale modelului s-au ridicat la 269.899 unitati, in crestere cu 17,6% fata de anul precedent.
Cu 200.633 unitati vandute (+1,7% fata de 2022), Dacia Duster isi mentine pozitia pe podiumul celor mai vandute modele SUV de pe piata europeana.
Dacia Jogger isi continua evolutia ascendenta si se claseaza pe prima pozitie in Europa in clasamentul modelelor de segment C (exceptand SUV), cu cele mai mari vanzari catre persoanele fizice, cu 94.095 unitati in 2023, o crestere de 65,6%.
Cu 61.803 unitati vandute in total, Dacia Spring este in crestere cu 26,4% fata de 2022 si isi mentine pozitia a treia in topul celor mai vandute vehicule electrice pe segmentul de retail din Europa.
2024: 2 noi vehicule
Dacia va lansa 2 noi modele:
Noua Dacia Duster, care va putea fi comandata incepand din martie 2024.
Noua Dacia Spring 100% electrica, cu un nou design exterior si interior, care va fi comercializata in vara anului 2024.
La finalul anului, Dacia va prezenta Bigster, viitorul sau model de segment C.
7 Austria, Belgia, Croatia, Republica Ceha, Danemarca, Finlanda, Elvetia Franta, Germania, , Italia, Luxemburg, Olanda, Marea Britanie, Norvegia, Polonia, Portugalia, Romania, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Ungaria,
MARCA ALPINE
In 2023, Alpine isi continua cresterea de doua cifre in segmentul high-end pentru al treilea an consecutiv, cu 4.328 de vehicule vandute, in crestere cu 22,1%:
In Europa, marca a inregistrat o crestere puternica, in special in Germania (+34%), in Belgia (+32%) si in Franta (+26%).
Alpine A110 isi mentine pozitia de primul model coupé sport cu doua locuri vandut in Europa in 2023, impulsionat de succesul versiunii A110 R si al seriilor limitate: A110 San Remo 73, A110 R Le Mans si A110 S Enstone Edition.
O treime din vanzarile marcii reprezinta versiuni varf de gama.
Strategia de dezvoltare internationala a marcii Alpine
In 2023, Alpine isi continua strategia de dezvoltare internationala cu extinderea in tari noi precum Israel si Maroc, iar acum are 146 de puncte de vanzare in intreaga lume. Aceasta expansiune va continua in 2024 odata cu sosirea Alpine in Turcia in prima jumatate a anului.
2024 pentru Alpine
Alpine incepe anul 2024 cu un portofoliu de comenzi echivalent cu 7 luni de vanzari datorita startului foarte bun al modelului A110 R Turini lansat in decembrie 2023.
2024 va marca electrificarea marcii Alpine, asa cum a anuntat in planul strategic Renaulution din 2021. Marca isi va prezenta hot hatch-ul Alpine A290, primul vehicul Alpine 100% electric.
PERSPECTIVELE PIETEI IN 2024
In 2024, se asteapta ca piata europeana si cea din America Latina sa fie stabile, in timp ce piata din Eurasia sa scada cu 11%.
VEZI VANZARILE MONDIALE ALE RENAULT GROUP IN FUNCTIE DE MARCA
TOP 15 PIETE ALE RENAULT GROUP
2023 Cota de piata (%)
1. FRANTA 551.373 25,6
2. ITALIA 187.249 10,6
3. TURCIA 176.983 14,4
4. GERMANIA 156.729 5,0
5. SPANIA 134.398 12,3
6. BRAZILIA 126.206 5,8
7. MAREA BRITANIE 102.980 4,6
8. BELGIA+LUXEMBURG 62.771 10,5
9. ROMANIA 61.445 38,1
10. MAROC 60.290 37,3
11. ARGENTINA 51.790 12,2
12. POLONIA 49.557 9,2
13. INDIA 48.321 1,0
14. MEXIC 43.779 3,2
15. OLANDA 39.688 9,0




