Toyota a prezentat doua versiuni exclusive de inalta performanta ale noului GR Yaris
3/35994
calendar_month 26 Ian 2024, 11:40


Cele doua versiuni de la Toyota ale noului GR Yaris sunt dezvoltate cu contributia personala a pilotilor campioni TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team (TGR-WRT), Sébastien Ogier si Kalle Rovanperä. Noile modele isi fac debutul in prima zi a Rallye-Monte Carlo, evenimentul de deschidere al Campionatului Mondial de Raliuri (WRC) FIA 2024.

Noile modele au fost dezvoltate din versiuni concept care au fost prezentate la Salonul Auto de la Tokyo din 2023, sub supravegherea lui Ogier, care a castigat doua dintre cele opt titluri de pilot WRC cu TGR-WRT, in 2020 si 2021, si Rovanperä, castigatorul in 2022 si 2023.

Creatia lor a fost inspirata de dorinta presedintelui Toyota Motor Corporation si a soferului principal Akio Toyoda – alias „Morizo” – de a-si exprima respectul si recunostinta fata de pilotii „care perfectioneaza si dezvolta masinile in raliuri”, fata de echipe, de organizatorii raliului si de fanii sportului.

In fiecare masina, modurile „Gravel” si „Track” prezentate pe GR Yaris standard au fost inlocuite cu setari reprogramate pentru a reflecta preferintele personale ale fiecarui sofer pentru manevrabilitate si performanta. In plus, fiecare dintre versiunile speciale are noi caracteristici distinctive de stil exterior si interior.

Ambele masini sunt propulsate de cea mai recenta dezvoltare a motorului cu trei cilindri turbo de 1,6 litri al lui GR Yaris, care produce 280 CP DIN si un cuplu de 390 Nm, asortat cu transmisia manuala inteligenta cu sase trepte (6iMT).

Editia Ogier

Ogier Edition GR Yaris are doua noi moduri de control AWD: Morizo ​​si Seb. Modul Morizo ​​a fost dezvoltat de Morizo ​​(Akio Toyoda) prin experientele sale de condus in raliu. Este calibrat pentru a oferi timpi de cursa consecventi la accelerare, accelerare partiala si franare. Modul Seb, dezvoltat de Ogier, foloseste diferentele cu alunecare limitata Torsen din fata si din spate si tractiunea integrala pentru a distribui cuplul pe puntea din spate, astfel incat spatele masinii sa poata fi basculat cu relativa usurinta. Acest lucru da soferului sentimentul ca este pe deplin conectat cu masina si il va ajuta sa obtina timpi mai rapizi cu controlul caroseriei la viteza mare.

Caroseria Editiei Ogier are un finisaj special de vopsea Matt Stealth Grey si prezinta steagul national francez (natiunea natala a lui Ogier) pe grila radiatorului si jantele din aliaj 18x8J BBS. Pe aripile din fata sunt adaugate autocolante comemorative WRC.

Detaliile remarcabile includ, de asemenea, un spoiler spate CFRP cu design nou din fibra de carbon si etriere de frana vopsite in albastru. Autocolante TOYOTA GAZOO Racing au fost adaugate pe portierele din stanga si din dreapta si un logo Ogier Edition pe usa din spate.

In interior, exista o placa de comemorare a victoriei WRC pe partea pasagerului a panoului de bord si cusaturi contrastante cu albastru, gri si rosu (care onoreaza culorile nationale franceze) pe volan. Cusaturile gri sunt folosite pentru gheatele pentru schimbarea vitezei si frana de mana si pentru tapiteria scaunelor.

La ambele editii speciale, instrumentatia digitala a noului GR Yaris a fost revizuita pentru a include noile moduri, impreuna cu modul obisnuit de control AWD Normal.

Editia Rovanperä

Editia Rovanperä are un mod Donut unic, creat special pentru cel mai tanar campion al WRC, care este foarte priceput in drifting. 



Aceasta versiune GR Yaris ofera si modul Kalle. Acesta foloseste un diferential spate cu viteza constanta si diferentiale cu alunecare limitata Torsen fata si spate pentru a produce caracteristici de manevrabilitate liniare, astfel incat capatul din spate al masinii sa poata fi rotit puternic in afara atunci cand intra intr-o curba si permitand ca partea din fata sa fie trasa inainte cu clapeta de acceleratie la iesire.

Masina are un finisaj exclusiv de vopsea in trei tonuri, aplicat ca o serie de motive pictate de catre designerul castii de curse a lui Rovanperä. Pe aripile din fata sunt adaugate autocolante pentru victorie WRC, iar pe portiere si bara de protectie spate exista decalcomanii TOYOTA GAZOO Racing si o insigna Rovanperä Edition pe usa din spate. Pe langa aliajele BBS 18x8J, masina este echipata cu un spoiler spate cu aripa variabila CFRP, comun cu GRMN Yaris, si cu viteze diferentiale spate cu viteza constanta.

In cabina, ornamentele si cusaturile tapiteriei se potrivesc din nou cu culorile nationale ale soferului, in acest caz albastru si gri pentru Finlanda. Ca si in Editia Ogier, o placa speciala comemoreaza victoria TGR in WRC.

Editiile Ogier si Rovanperä vor fi construite in numar strict limitat. Detaliile privind comenzile si vanzarile pe pietele europene vor fi anuntate la o data ulterioara de catre distribuitorii nationali.

sursa foto: newsroom.toyota.eu



Sondaj

Care e cel mai frumos stadion din Romania din cele nou construite?