Piata auto in T1 2025: Oferte de peste 1,2 miliarde euro pe un site auto si preferinta in crestere pentru masinile hibride
3/38508
calendar_month 09 Apr 2025, 09:42

Piata auto din Romania isi continua tendinta ascendenta in primul trimestru din 2025, consolidandu-si pozitia fata de aceeasi perioada a anului trecut. Conform datelor analizate de Autovit.ro, cea mai mare platforma auto online din Romania, valoarea totala a ofertelor de masini noi si rulate a depasit 1,2 miliarde de euro in primele trei luni ale acestui an, marcand o crestere de 3,6% comparativ cu perioada similara a anului trecut.

Activitatea pe platforma demonstreaza o distributie echilibrata a anunturilor de-a lungul trimestrului, cu o usoara crestere in luna martie, cand au fost postate peste 23.800 de anunturi, reprezentand 36% din totalul primului trimestru. Acest varf coincide cu perioada traditionala de intensificare a activitatilor pietei auto, in asteptarea programelor guvernamentale de stimulare a innoirii parcului auto national.

SUV-urile continua sa ocupe primul loc in topul preferintelor romanilor, reprezentand 38% din totalul anunturilor postate pe platforma si cumuland un numar impresionant de peste 11 milioane de vizualizari in acest prim trimestru. Aceasta categorie este urmata de sedan-uri (21% si aproximativ 7,8 milioane de vizionari) si combi (14% si peste 3 milioane de vizionari), reflectand o predilectie constanta pentru masinile spatioase si versatile.

In ceea ce priveste tipul de combustibil, masinile diesel continua sa domine oferta, cu 61% din totalul anunturilor, urmate de cele pe benzina cu 28%. Se remarca insa cresterea ofertelor pentru automobilele plug-in hybrid, care reprezinta acum 4% din totalul anunturilor (dublu fata de aceeasi perioada a anului trecut), indicand o tendinta graduala de tranzitie catre mobilitatea alternativa.

Marcile BMW si Volkswagen continua sa fie alegerea principala a romanilor, dominand atat din punct de vedere al ofertelor, cat si din cel al interesului utilizatorilor. BMW conduce clasamentul cu 13% din anunturi si 15% din vizite, urmat indeaproape de Volkswagen cu 13% din anunturi si 11% din vizite. Mercedes-Benz completeaza podiumul cu 10% din anunturi si 11% din vizite. Impreuna, cele trei marci premium insumeaza peste 10 milioane de vizualizari, reprezentand 76% din totalul vizitelor utilizatorilor pe platforma Autovit.ro.

La nivel de model, Volkswagen Golf, Skoda Octavia si Volkswagen Passat conduc in topul anunturilor, fiecare inregistrand 3% din totalul ofertelor de pe Autovit.ro. Daca ne raportam la interesul utilizatorilor, BMW Seria 5 atrage cele mai multe vizite (aproximativ 880.000 de vizualizari), urmat de BMW Seria 3 (peste 840.000 de vizualizari) si Volkswagen Golf (peste 700.000 de vizualizari). Dacia Duster isi mentine pozitia in topul celor mai cautate modele, situandu-se pe locul 5, cu peste  670.000 de vizionari.

"Primul trimestru din 2025 reflecta maturizarea pietei auto din Romania, cu o orientare clara a consumatorilor catre masini de calitate, in segmentul de pret mediu. Observam ca peste 40% dintre anunturile de pe Autovit.ro sunt pentru vehicule cu preturi intre 10.000 si 25.000 de euro, iar acest segment atrage si 42% din totalul vizitelor, ceea ce demonstreaza ca romanii continua sa caute un echilibru optim intre performanta si accesibilitate. Este incurajator sa vedem interesul constant pentru modelele fabricate intre 2019 si 2021, indicand ca piata second-hand autohtona evolueaza catre masini mai noi si mai eficiente.”, a declarat Andrei Dumuta, General Manager Autovit.ro.

Conform datelor privind tranzactiile raportate, peste 41% dintre masinile vandute in primul trimestru al acestui an se incadreaza in segmentul de pret 10.000 - 25.000 de euro, confirmand inca o data preferinta romanilor pentru aceasta categorie. 



Pe de alta parte, piata masinilor noi a inregistrat un inceput de an promitator pe Autovit.ro, cu aproximativ 2.000 de anunturi postate in primele trei luni din 2025. Dintre acestea, aproximativ 800 dintre ele vizeaza modele fabricate in 2025, confirmand interesul crescut pentru vehiculele de ultima generatie.

Masinile produse in 2024 domina atentia cumparatorilor, acumuland 59% din totalul vizualizarilor pe platforma. In ceea ce priveste preferintele utilizatorilor, Mercedes-Benz se impune ca lider, cu 13% din totalul anunturilor si 9% din vizualizari. Urmeaza Ford si Mazda, fiecare cu 8% din anunturi, in timp ce in clasamentul vizualizarilor, Toyota ocupa locul secund (9%), urmata de BMW (7%).

Un segment care castiga tot mai mult teren este cel al masinilor noi cu un pret de peste 40.000 de euro. Acesta reprezinta peste 43% din anunturile pentru masini noi, genereaza 46% din vizualizari din aceasta categorie si conduce detasat la capitolul vanzari, cu 41% dintre masinile noi tranzactionate in aceasta perioada.

comunicat oficial