Opel va oferi pentru prima data noul Opel Corsa cu tehnologie hibrid de 48 de volti
3/35687
calendar_month 07 Dec 2023, 10:40


- Electrificat: Motorizari noi pe benzina, transmisie cu dublu ambreiaj in 6 trepte, motor electric de 21 kW

- Beneficii: Reducerea emisiilor de CO2 si a consumului de combustibil, rulare electrica pana la 30 km/h

- Usor de utilizat: functionare perfecta a motorului termic si a motorului electric, fara a fi necesara reincarcarea

In curand, Opel va oferi pentru prima data Noul Opel Corsa cu tehnologie hibrid de 48 de volti. Sistemul dispune de o baterie litiu-ion care se reincarca automat in anumite conditii de rulare si de noi motorizari pe benzina cu trei cilindri de 1,2 litri, cu 74 kW/100 CP si 100 kW/136 CP, care au fost dezvoltate special pentru aplicatia hibrid. Motoarele termice sunt cuplate cu o noua transmisie electrificata cu dublu ambreiaj in sase trepte si un motor electric de 21 kW/28 CP.

Eficienta, distractiva si usor de utilizat, tehnologia hibrid de 48V este ideala pentru noul Opel Corsa. In comparatie cu modelul similar Corsa 1,2 litri neelectrificat cu transmisie automata cu opt trepte (consum de combustibil in ciclul WLTP: 5,5-5,4 l/100 km; 125-122 g/km CO2, ambele in ciclu mixt), noul Corsa Hybrid de 74 kW/100 CP cu tehnologia 48V (consum de combustibil WLTP[1]: 4,7-4,6 l/100 km; 106-102 g/km CO2, ambele in ciclu combinat) poate economisi aproape 1,0 l/100 km de combustibil (aproximativ 15%) si reduce, de asemenea, emisiile de CO2.

Perfect: Motorul pe benzina si motorul electric functioneaza impreuna sau separat

In timpul deplasarilor zilnice, pe drumuri de oras si rurale, motorul pe benzina si motorul electric al modelului Opel Corsa Hybrid functioneaza impreuna sau separat pentru optimizarea consumului de energie si a performantelor. Sistemul ofera avantaje mai ales in traficul urban. 

Motorul electric permite, de asemenea, ca Opel Corsa sa ruleze complet electric pe o distanta care poate ajunge pana la un kilometru, in conditii de cuplu redus (de exemplu, la manevre sau sub 30 km/h in traficul urban) si asista motorul pe benzina in timpul accelerarii, de exemplu, la pornirea de pe loc. In timpul decelerarii, motorul pe benzina se opreste, iar motorul electric actioneaza ca un generator pentru a reincarca bateria de 48 V a sistemului hibrid. Bateria stocheaza, de asemenea, energia recuperata prin sistemul de franare regenerativa.

Noul Opel Corsa cu sistem 48V: Alegerea potrivita, in special in oras si in imprejurimi

Noul Opel Corsa cu sistem hibrid de 48V este perfect pentru clientii care conduc in principal in orase si zone suburbane. Tehnologia de ultima generatie este accesibila si usor de asimilat; de asemenea, va fi pe placul clientilor care doresc sa experimenteze pentru prima data placerea de a conduce electric, fara a fi nevoie de reincarcare la retea. Tehnologia hibrid compacta de 48V prezinta urmatoarele caracteristici:

O noua generatie de motoare pe benzina in trei cilindri, de 1,2 litri, care au fost dezvoltate special pentru hibridizare si pentru indeplinirea standardului de emisii Euro 6,4. Atat motorul de 74 kW/100 CP, cat si cel de 100 kW/136 CP ating puterea maxima la 5.500 rpm si dezvolta un cuplu maxim de 205 Nm si, respectiv, 230 Nm la 1.750 rpm. Pentru eficienta optima, noile motoare functioneaza in ciclul de combustie Miller. Acest ciclu termodinamic este permis de turbocompresorul cu geometrie variabila, care imbunatateste performanta la turatii scazute, si de distributia variabila a supapelor.



O noua transmisie electrificata, cu sase trepte si dublu ambreiaj, care a fost, de asemenea, proiectata special pentru aplicatii hibride.

Schimbarile de trepte, fara intreruperea cuplului, sunt mai rapide, iar confortul este mai mare. Carcasa transmisiei gazduieste, de asemenea, motorul electric, invertorul de curent continuu si ECU (unitatea de control a motorului), optimizand dimensiunea si greutatea transmisiei si asigurand performante excelente de rulare.

Un motor electric sincron cu magneti permanenti, integrat in transmisie, produce o putere maxima de 21 kW/28 CP si un cuplu maxim de 55 Nm.

Un demaror actionat prin curea care, in combinatie cu motorul electric, porneste motorul pe benzina la pornirea la rece. De asemenea, demarorul cu curea reporneste motorul rapid si fara intreruperi in timpul deplasarii.

O baterie litiu-ion de 48 V cu o capacitate utila de 432 Wh, instalata sub scaunul din stanga fata. Aceasta pozitionare nu numai ca realizeaza o distributie optima a greutatii pentru o dinamica buna a condusului, dar permite, de asemenea, pastrarea intregului volum al portbagajului.

Doua retele electrice. O retea de joasa tensiune de 12 V care alimenteaza echipamentele masinii (de exemplu, geamurile electrice, sistemul de infotainment) si o retea de 48 V pentru alimentarea sistemului hibrid.
 
Cu tractiunea hibrid de 48V, noul Opel Corsa ofera o gama larga de propulsoare, de la cele pur electrice, cu baterii, la cele hibrid si la cele cu motoare cu combustie foarte eficiente, fara rival in segmentul masinilor mici. De asemenea, tehnologia adauga un nou impuls la ofensiva de electrificare in curs de desfasurare a Opel, care va face ca marca cu Blitz sa ofere cel putin un model electric pe baterii in fiecare gama de automobile pana la sfarsitul anului 2024. Incepand cu 2025, fiecare model Opel nou introdus va fi complet electric.

sursa: opel.ro



Sondaj

Care credeti ca este cel mai asteptat film din 2024?