
Desi vanzarile de masini electrice s-au redus cu 27,4%, in 2024, interesul germanilor cunoaste o crestere surprinzatoare la inceputul acestui an.
Circa 1,6 milioane dintre cele 44 de milioane de vehiculele aflate in circulatie in Germania sunt electrice, iar Horváth a constatat ca piata se afla „intr-o etapa de tranzitie”, dupa reducerea subventiilor guvernamentale.
Un numar dublu de germani (58%), fata de aprilie 2024, iau in considerare achizitia unei masini electrice, in februarie 2025, in pofida scaderii vanzarilor pentru aceasta categorie de autovehicule. Aceasta este principala concluzie a unui sondaj pe cea mai mare piata auto din Uniunea Europeana, realizat de catre Horváth, compania globala de consultanta in management, prezenta in Romania din 2005.
De asemenea, unul din trei germani considera foarte probabil ca urmatoarea lor achizitie auto sa fie un vehicul electric (electric vehicle – EV). Totodata, numarul celor care exclud complet achizitionarea unui vehicul electric a scazut la 20%, ceea ce sugereaza o reducere a grupului de opozanti ai acestei tehnologii.
Studiul mai arata ca barbatii sunt mai deschisi catre vehiculele electrice decat femeile (61% fata de 53%) si ca persoanele cu venituri ridicate manifesta un interes mai mare pentru EV-uri. Dintre cei care castiga peste 100.000 de euro anual, 80% iau in considerare achizitionarea unui astfel de vehicul.
Principalele bariere identificate in adoptarea EV-urilor raman costurile ridicate (28%), autonomia limitata (17%) si reteaua de incarcare insuficient dezvoltata (16%). Cu toate acestea, tendintele indica o schimbare treptata in perceptia publicului, pe masura ce infrastructura se dezvolta si costurile tehnologiei scad.
„In pofida reducerii subventiile guvernamentale, care a atras o scadere a vanzarilor si a inmatricularilor, piata vehiculelor electrice din Germania nu se afla intr-o prabusire, ci intr-o etapa de reasezare, intre asteptarile cumparatorilor si capacitatea producatorilor de a veni in intampinarea acestora. Atmosfera negativa in jurul acestei tehnologii nu a dus la diminuarea interesului, ci dimpotriva, am constatat o crestere a acestuia. Astfel, pe masura ce industria va gasi solutii la barierele care stau in calea deciziei de cumparare, piata isi va reveni”, considera László Pálházi, Senior Project Manager, Horváth Romania.
Pe fondul acestei cresteri a interesului, piata vehiculelor electrice din Germania se afla intr-o etapa de tranzitie, constata expertii Horváth. Daca, in ultimii ani, vanzarile EV-urilor au fost sustinute de subventii guvernamentale, in 2024 ponderea acestora in totalul inmatricularilor a scazut la 13,5%, pe fondul reducerii vanzarilor cu 27,4%.
Totusi, dintr-un total de 44 de milioane de autoturisme, aproximativ 1,6 milioane sunt acum electrice, marcand un progres semnificativ in adoptarea mobilitatii electrice.




