A fost dezvaluit noul Audi RS 6 Avant GT
3/36098
calendar_month 08 Feb 2024, 15:50


Modelul editie speciala Audi RS 6 Avant GT* este, fara doar si poate, varful de lance al gamei, beneficiind de numeroase detalii exclusive, atat la exterior cat si la interior. Eleronul impresionant ce permite si trecerea aerul, difuzorul redesenat si jantele de 22 de inchi cu design distinctiv ii confirma pozitionarea in varful gamei. La interior impresioneaza scaunele tip scoica de calitate superioara, combinatia proaspata de culori si numerele unice de pe consola centrala. Suspensiile coilover reglabile sunt rezervate exclusiv modelului special RS 6 Avant GT*, iar diferentialul quattro sport special ajustat de pe puntea spate asigura experiente dinamice iesite din comun. Motorul cu opt cilindri in V beneficiaza de dubla supraalimentare, generand 463 kW (630 CP) si respectiv un cuplu de 850 Nm intre 2.300 si 4.500 rpm (consum mixt de combustibil in l/100 km**: 12,7 - 12,2 (WLTP); emisii mixte de CO2 in g/km**: 289 – 277 (WLTP).

Ideea modelului Audi RS 6 Avant GT* dateaza inca din 2020, luand nastere din proiectul conceptcar-ului RS 6 GTO, realizat atunci de ucenicii Audi. 12 ucenici din departamentele caroserie si constructie auto, mecanica auto, vopsitorie si fabricare scule au colaborat la acest proiect, lucrand timp de 6 luni cu ajutorul diviziei Audi Design. Ei s-au inspirat cel mai mult de la legendara masina de curse Audi 90 quattro IMSA GTO din 1989. Rezultatul a aratat cum tinerele talente isi pot aduce contributia in companie, chiar si deja din timpul uceniciei.

Un look fara egal

Noul Audi RS 6 Avant GT* se face imediat remarcat intre celelalte modele din gama RS 6 Avant* si RS 6 Avant*, gratie look-ului impresionant, bazat pe prototipul RS 6 GTO. Astfel, partea frontala este in mod evident inspirata de conceptcar-ul RS 6 GTO. Grila Singleframe si prizele de aer sunt integral finisate in negru high-gloss, astfel ca masina pare mai joasa si mai lata. Blade-urile verticale de la masca frontala, noua grila a radiatorului si splitter-ul frontal impunator integrat in bara de protectie accentueaza si mai pregnant look-ul dinamic al masinii. Pentru prima data, Audi Sport GmbH nu doar ca foloseste o capota frontala cu design absolut nou, ci totodata o realizeaza in premiera din fibra de carbon. Finisajele unice atrag atentia asupra carbonului utilizat pentru capota si sunt incadrate in maniera impresionanta de culoarea caroseriei. Prizele de aer integrate dupa rotile mari cu jante de 22 de inchi reduc presiunea de aer in pasajele rotilor si optimizeaza racirea franelor. Asemeni capotei, si aripile sub care sunt integrate rotile mari sunt realizate in premiera integral din fibra de carbon, reprezentand un element special pentru automobil, dar totodata si o realizare speciala pentru divizia Audi Production.

Profilul este marcat de insertiile din aripi, de carcasele oglinzilor exterioare din carbon gloss si de jantele de 22 de inchi cu design in 6 spite, create anume pentru RS 6 Avant GT*. In partea din spate, editia speciala impresioneaza cu inscrisul negru “RS 6 GT”, cu hayonul special adaptat la restul designului, cu pragul de incarcare coborat vizual, difuzorul functional cu un reflector centrat vertical ce face ca automobilul sa para chiar si mai lat, dar si cu eleronul dublu distinctiv, inspirat din motorsport. Eleronul a fost preluat aproape 1 la 1 de la conceptcar-ul ucenicilor. Petru prima data in istoria modelului RS 6 Avant*, barele de plafon au fost indepartate, pentru a da nastere unei siluete si mai aplatizate si sportive.



Clientii pot alege pentru RS 6 Avant GT* folii decorative exclusive, in doua culori. Prima varianta de colantare disponibila in combinatie cu vopseaua exterioara Arkona White, combina culorile traditionale Audi Sport, si anume negru, gri si rosu. Emblemele modelului aplicate in partea din fata si in cea din spate a automobilului sunt finisate, de asemenea, in aceste culori. Cand clientul alege aceasta combinatie de culori, jantele cu designul distinctiv specific vor avea finisaj alb high-gloss. Ca alternativa, pot fi comandate foliile negre cu tonuri de gri, impreuna cu culoarea exterioara Nardo Gray sau Mythos Black. Audi Sport GmbH ofera in acest caz si jante asortate, negre high-gloss sau negre mat. Cele patru inele ale siglei marcii aplicate pe grila Singleframe a radiatorului si pe hayon sunt negre ca dotare standard, la fel ca inscrisul cu denumirea modelului. Pentru caroserie sunt disponibile urmatoarele culori: Arkona White, Nardo Gray, Chronos Gray metalizat, Madeira Brown metalizat si Mythos Black metalizat.

RS 6 Avant GT* iese de pe linia de productie cu pachetul RS Design Plus inclus in dotarea standard. Interiorul negru este rafinat cu numeroase accente finisate in combinatia exclusiva cupru cu rosu, de exemplu la cusaturile de pe volan, elementele laterale ale consolei centrale, cotiera centrala si cotierele de pe portiere, precum si covorasele ce poarta inscrisul “RS 6 GT”. Noile scaune tip scoica acoperite cu piele si microfibra Dinamica poarta inscrisul “RS 6 GT” sub tetiere si sunt finisate in aceeasi combinatie de culori. Cusaturile in forma de fagure de pe centrul scaunelor stralucesc in nuanta Rosu Express, iar cusaturile de pe scaunele-scoica sunt realizate in nuanta cuprului.

Cotierele, plansa de bord, consola centrala inclusiv sectiunile laterale si bandourile decorative de pe portiere sunt acoperite cu microfibra Dinamica Black, in timp ce insertiile decorative sunt acoperite cu microfibra Dinamica Deep Black. Sunt oferite optional si insertii decorative de carbon cu structura poroasa. Centurile de siguranta atrag imediat privirile fiind complet finisate in rosu carmin. Un detaliu cu adevarat special este numarul de serie limitata aferent fiecarui automobil dintre cele 660 de exemplare si aplicat pe consola centrala.

Performante avansate

Noul RS 6 Avant GT* genereaza 463 kW (630 CP) si un cuplu maxim de 850 Nm (consum combustibil mixt in l/100 km**: 12,7 - 12,2 (WLTP); emisii mixte de CO2 in g/km**: 289 – 277 (WLTP). Aceasta inseamna o crestere de 22 kW (30 CP) si 50 Nm fata de modelul de baza RS 6 Avant* (consum combustibil mixt in l/100 km: 12,7 – 12,1; emisii CO2 mixte in g/km: 289 – 276). Varful de lance al gamei sprinteaza de la 0 la 100 km/h (consum combustibil mixt in l/100 km:** 12,7 - 12,2 (WLTP); emisii mixte de CO2 in g/km**: 289 - 277 (WLTP)) in 3,3 secunde, adica mai repede cu 0,3 secunde decat RS 6 Avant*. RS 6 Avant GT* accelereaza de la 0 la 200 km/h in doar 11,5 secunde, ceea ce inseamna cu 0,5 secunde mai rapid decat RS 6 Avant*. Viteza maxima standard este de 305 km/h, iar de reducerea vitezei se ocupa franele ceramice RS incluse in dotarea standard.

Puterea generata de motorul 4,0 TFSI este transmisa catre sistemul de tractiune integrala permanenta quattro prin intermediul transmisiei Tiptronic cu opt trepte si timpi optimizati de schimbare a treptelor ce este, de asemenea, inclusa in dotarea standard. La fel ca RS 6 Avant performance*, si RS 6 Avant GT* este echipat cu cea mai noua versiune a diferentialului blocabil central. Fiind deosebit de usor si compact, diferentialul transfera cuplul catre puntea din fata si la cea din spate in raport 40:60. Daca rotile derapeaza, sistemul trimite automat mai mult cuplu catre puntea ce beneficiaza de o mai buna tractiune. Astfel sistemul poate distribui pana la 70% din cuplu catre puntea fata si pana la 85% catre puntea spate. Diferentialul central optimizat contribuie la rafinarea caracteristicilor dinamice ale automobilului, permitand abordarea cu mai mare precizie a virajelor si reducerea subvirarii in situatii-limita.

Pentru a distinge editia speciala si mai clar de celelalte modele RS, diferentialul sport quattro de pe puntea spate a fost special ajustat pentru RS 6 Avant GT*. Noii parametri astfel asigurati potenteaza agilitatea si accentueaza partea din spate in modul Dynamic. Clientii se vor bucura astfel de o manevrabilitate mai sportiva, mai neutra si de mai mare precizie. Pentru prima data si exclusiv pentru RS 6 Avant GT*, in dotarea standard sunt incluse suspensiile coilover reglabile. Astfel garda la sol este redusa cu 10 milimetri in comparatie cu RS 6 Avant* si este asigurata combinatia perfecta intre dinamism si confort. Rata de amortizare mai mare, amortizoarele ajustabile in 3 directii si stabilizatoarele mai rigide (cu 30% mai rigide in fata si cu 80% in spate) asigura un ruliu mai redus al caroseriei si contribuie la randul sau la cresterea placerii condusului. La bord se afla chiar si sculele si instructiunile necesare pentru realizarea ajustarilor dorite. Ca alternativa, clientii pot comanda suspensia sport RS Plus cu Dynamic Ride Control (DRC) sau suspensia pneumatica adaptiva.

Noile anvelope Continental “Sport Contact 7” 285/30 R22 de inalta performanta asigura aderenta necesara pentru condusul dinamic. Anvelopele asigura o tinuta mult mai ferma pe soseaua umeda sau uscata si reduc subvirarea in virajele abordate dinamic, ceea ce se traduce printr-o manevrabilitate de ansamblu mult mai precisa pe intregul interval de turatii. Aditional, cu noile anvelope, distanta de franare este cu pana la 2 metri mai scurta la franarea de la 100 la 0 km/h.

Manufactura premium

Un alt aspect prin care RS 6 Avant GT* se deosebeste de modelele uzuale RS 6 Avant*, consta in faptul ca GT nu este asamblat integral in fabrica din Neckarsulm. Dupa lucrarile de tinichigerie si vopsitorie, cele 660 de exemplare ajung in Böllinger Höfe, unde Audi R8,
Audi e-tron GT quattro* si RS e-tron GT* sunt asamblate in productia de serie limitata. Aflata in apropierea fabricii Audi din Neckarsulm, aceasta unitate extrem de flexibila este unica in cadrul Grupului, oferind astfel conditiile optime pentru finisarea noului Audi RS 6 Avant GT*. Sapte angajati specializati ce au experienta avansata efectueaza lucrarile finale de asamblare, la cele trei statii de lucru special create pentru aceasta editie speciala. Fiecare automobil in parte va avea nevoie de cate o zi intreaga de lucru aici. Detaliile specifice gamei GT sunt toate instalate manual pentru fiecare dintre cele 660 de unitati RS 6 Avant GT* produse la nivel mondial. Printre aceste detalii se numara capota motorului, aripile, pragurile, eleronul dublu, mastile fata si spate si suspensiile coilover reglabile.

Productia de la unitatea Böllinger Höfe are amprenta neta de carbon neutra1. In acest scop, Audi foloseste energie electrica ecologica si caldura din surse regenerabile, ceea ce reprezinta un reper important atat pentru unitatea din Neckarsulm, cat si pentru intreaga marca. Emisiile de CO₂ ce nu pot fi evitate prin utilizarea unor surse regenerabile de energiei sunt compensate prin proiecte certificate climatic de creditare a carbonului. Astfel, compania contribuie semnificativ la obiectivul sau Mission:Zero, proiectul Audi ecologic pentru o productie sustenabila.

Consumul de combustibil si emisiile** modelelor mentionate anterior:

Audi RS 6 Avant GT
Consum mixt de combustibil in l/100 km: 12,7 – 12,2; emisii CO2 mixte in g/km: 289 – 277

Audi RS 6 Avant performance
Consum mixt de combustibil in l/100 km: 12,7 – 12,2; emisii CO2 mixte in g/km: 289 – 277

Audi RS 6 Avant
Consum mixt de combustibil in l/100 km: 12,7 – 12,1; emisii CO2 mixte in g/km: 289 – 276

Audi e-tron GT quattro
Consum mixt de energie electrica in kWh/100 km: 21,6 - 19,6 (WLTP); emisii mixte de CO₂ in g/km: 0 (0)

Audi RS e-tron GT
Consum mixt de energie electrica in kWh/100 km: 22,1 - 19,8 (WLTP); emisii mixte de CO₂ in g/km: 0 (0)

Note: 

* Valorile generice privind consumul de combustibil/consumul electric si emisiile pentru toate modelele mentionate, conform dotarilor disponibile pe piata din Germania, sunt indicate in lista de la finalul acestui comunicat de presa.

** Consumul si emisiile comunicate au fost determinate conform metodelor de masurare prevazute de lege. De la 1 ianuarie 2022 ciclul de testare WLTP a inlocuit complet sistemul NEDC, ceea ce inseamna ca nu mai sunt disponibile valorile NEDC pentru automobilele care au primit omologarile de tip ulterior.

Valorile nu se refera la un anumit autovehicul concret si nu sunt parte a ofertei, ci servesc exclusiv pentru compararea intre diferitele tipuri de autovehicule. Dotarile si accesoriile aditionale (componentele instalate suplimentar, anvelopele de alte dimensiuni, etc.) pot modifica parametrii relevanti ai autovehiculului, ca de ex. masa, rezistenta la inaintare si coeficientul aerodinamic si, alaturi de conditiile meteo si de conditiile din trafic, pot influenta consumul de combustibil, emisiile de CO₂ consumul de energie electrica si performantele.

Avand in vedere conditiile mai realiste de testare, valorile de consum si de emisii de CO₂ masurate conform WLTP sunt, in multe cazuri, mai mari decat cele masurate conform NEDC. Este posibil ca astfel sa se modifice si regulile de taxare a automobilelor, incepand cu 1 septembrie 2018.

Informatii suplimentare cu privire la consumul oficial de combustibil si la emisiile de CO₂ oficiale pentru autoturismele noi sunt oferite in "Ghidul cu informatii referitoare la consumul de combustibil, emisiile de CO₂ si consumul de energie electrica ale autovehiculelor noi", disponibil gratuit in toate punctele de vanzare ale Uniunii Europene.

1 Audi intelege prin emisii nete zero de carbon situatia in care, dupa ce au fost epuizate toate masurile posibile de reducere a emisiilor de carbon, Audi compenseaza emisiile de carbon ale produselor si activitatilor Audi si/sau emisiile ce nu pot fi inca evitate de-a lungul lantului de aprovizionare, productie si reciclarea automobilelor Audi prin proiecte voluntare de compensare implementate pe intreg globul. In acest context, nu sunt luate in calcul emisiile de carbon generate in timpul etapei de utilizare a unui automobil, adica din clipa in care este livrat clientului.

sursa: audi.ro



Sondaj

Ce marca de telefon mobil considerati ca a avut cel mai mare impact in lume?