CEO-ul Nokia, sub presiunea actionarilor. Ce se va intampla cu Nokia daca se schimba managementul?

de Radu Eftimie | 8 mai 2013

Asa cum se intampla de obicei in marile companii si corporatii, succesul si eficienta unei echipe manageriale se masoara in rezultate financiare. Nici Nokia nu face vreo exceptie, ba, din contra, actionarii par sa-si fi pierdut rabdarea fata de actualul CEO, Stephen Elop.

Atunci cand a decis sa faca marele pas si sa bata palma cu Microsoft pentru lansarea gamei Lumia cu Windows Phone, Stephen Elop a intrat intr-un joc extrem de riscant. In primul rand, Elop a fost privit cu reticenta de actionari pentru ca venea chiar de la Microsoft. Multi s-au gandit la un "cal troian" pe care Ballmer l-a plasat in curtea finlandezilor. Acum, desi lucrurile pentru Nokia par a tinde sa se aseze, iar smartphone-urile Lumia incep sa capteze atentia tuturor, strategia pe termen lung a lui Elop incepe sa nu mai fie sustinuta aproape deloc de actionarii care sunt nerabdatori sa vada in conturi rezultatul investitiilor.

"Esti un tip de treaba ... iar echipa manageriala face tot ce poate, dar este clar, nu e de ajuns"

Zilele trecute, actionarii principali au lansat un atac destul de virulent la adresa echipei manageriale a Nokia. Mai exact, actionarii l-au chestionat pe CEO-ul Elop in legatura cu decizia de a miza aproape exclusiv pe colaborarea cu Microsoft si l-au anuntat ca rabdarea investitorilor a ajuns la limita. O importanta agentie de presa internationala scria, zilele trecute, ca unul dintre actionari, Hannu Virtanen, i-ar fi spus lui Stephen Elop: "Esti un tip de treaba ... iar echipa manageriala face tot ce poate, dar este clar, nu e de ajuns (...) Esti constient ca rezultatele primeaza? Drumul catre iad este pavat cu intentii bune. Te rog, schimba drumul...".

In ultima perioada, Nokia a inregistrat o evolutie din ce in ce mai buna a vanzarilor de telefoane Lumia, insa, avand o concurenta extrem de bine cristalizata din partea Apple si Samsung, companiei finlandeze ii trebuie mai mult timp sa recupereze decalajul.

In plus, mostenirea Symbian si ruperea de imaginea invechita se face foarte greu, chiar daca Nokia a demarat un rebranding bazat pe sloganul "More Human". Schimbarea la fata a gigantului finlandez are nevoie de sustinere si rabdare.

Din pacate, insa, actionarii nu gandesc in astfel de termeni (de cele mai multe ori nu isi permit acest lux), iar profitul primeaza intotdeauna. Din punctul nostru de vedere, Nokia nu se afla pe un drum gresit, ci, din contra, se afla pe unicul drum pe care il putea alege pentru a reimprospata imaginea "obosita" a companiei si, in acelasi timp, pentru a se diferentia pe o piata dominata de iOS si Android.

Exista in acest moment doua scenarii posibile pentru Nokia: primul, in care Elop reuseste sa tina piept actionarilor si sa-si continue strategia, iar cel de-al doilea (pe care nu vrem sa il vedem pus in practica, dar care se contureaza puternic) in care Elop cedeaza, iar compania va intra intr-o noua perioada de tranzitie si schimbare de strategie. Din pacate, acest al doilea scenariu ar putea insemna sfarsitul Nokia sau, in cel mai bun caz, transformarea companiei intr-un al doilea BlackBerry (ex. RIM).

Recomanda   afisari

spacer
spacer
Articole similare
Citeste despre: stephen elop actionari nokia microsoft parteneriat nokia elop venituri strategie nokia windows
spacer
Opiniile cititorilor
spacer

Recomanda pe Google
Downloads - Telefoane Mobile
Cele mai noi: Cele mai descarcate:
Vezi mai multe
Ti s-a virusat calculatorul?
Ai pierdut informatii de pe el?
Click aici pentru KITUL de prim ajutor