Studiu inedit de la Sony: Muzica imbunatateste gustul mancarii

de Redactia Hit | 18 iunie 2015

Sony a lansat recent tehnologia audio Multi-Room, ce permite conectarea device-urilor compatibile, precum smartphones sau tablete si redarea de muzica in orice colt al locuintei. Pentru a-si promova noua gama de produse compatibile Multi-room, compania japoneza a apelat la o solutie cu rezultate inedite: un studiu, realizat de catre specialisti in psihologie experimentala, care ne arata cat de mult poate schimba muzica perceptia asupra mancarii.

Inainte de a va prezenta concluziile studiului, merita spus ca Sony ofera deja o gama larga de produse si optiuni de conectare pentru sistemul Multi-room, iar muzica poate fi rulata prin serviciul Google Cast prin intermediul smartphone-ului sau tabletei, dar si via Bluetooth sau NFC One Touch.

Cercetarile din cadrul Sony Multi-Room Sonic Wonderland arata ca sunetele inalte ne ajuta sa percepem mai puternic gustul mancarurilor dulci si ca bass-ul ne ofera senzatia ca mancarea e mai amara. Acestea sunt doar doua dintre concluziile la care au ajuns cercetatorii de la Universitatea din Oxford dupa realizarea unor teste in Sony Multi-Room Sonic Wonderland.

In loc de a folosi sarea si piperul pentru a da gust preparatelor culinare, Profesorul Charles Spence de la Universitatea din Oxford, un pionier in psihologia experimentala, propune asezonarea sonica a mancarurilor cu specific international. Acesta a ajuns la concluzia ca opera, flamenco sau chiar muzica electronica germana pot imbunatati perceptia gustului.

La testele senzoriale desfasurate in Sony Multi-Room Sonic Wonderland au participat 50 de membri din sase tari europene. Experimentele au urmarit confirmarea teoriei asezonarii sonice a preparatelor culinare cu muzica locala. Participantii au confirmat faptul ca mancarea frantuzeasca are un gust mai bun atunci cand pe fundalul sonor ruleaza un cantec francez la acordeon, in timp ce muzica lui Puccini a imbunatatit gustul pastelor italienesti Experimentele au evidentiat rezultate similare in cazul preparatelor nemtesti, spaniole si grecesti.

"Noile tehnologii precum Sony Multi-Room Audio permit dezvoltarea unei experiente culinare multisenzoriale, astfel ca muzica poate fi setata pentru a imbunatati gustul indiferent de camera in care servesti masa. Tehnologia Sony Multi-Room permite experimentarea unor stiluri diferite de muzica in functie de camera in care intram si ofera astfel posibilitatea de a simti cum muzica ne schimba perceptia gustului", spune Charles Spence.

Iata principalele concluzii ale studiului:

  • Muzica clasica ne poate da senzatia ca vinul pe care il bem este mai scump
  • Muzica lenta poate duce la un gust mai persistent, in timp ce muzica alerta duce la o scurtare a experientei gustative
  • Cu cat va place mai mult muzica, cu atat mai mult veti aprecia gustul preparatelor pe care le incercati – acesta este un exemplu de transfer senzorial, care presupune transferul perceptiei despre muzica asupra perceptiei despre mancare si bautura
  • Asocierea adecvata a instrumentelor muzicale cu tipul alimentelor consumate – cercetarea sugereaza faptul ca sunetul pianului se potriveste cu fructe dulci, precum mure, caise sau zmeura
  • Chiar si simplele zgomote ale factorilor externi pot influenta experienta gustativa. "Multe experiente senzoriale din jurul preparatelor culinare si a bauturilor au un astfel de efect. Alimentele crocante, cremoase sau carbogazoase pe care le indragim sunt asociate de cele mai multe ori cu sunete specifice", explica Profesorul Universitar Charles Spence.
Recomanda   afisari

spacer
spacer
Articole similare
Citeste despre: sony Multi room influenta muzica mancare psihologie experimentala sony hi res
spacer
Opiniile cititorilor
spacer

Recomanda pe Google