Schimbarea filtrelor moto: sfaturi tehnice pentru ingrijirea motocicletei

de Redactie Hit.ro | 19 mai 2017

Cand vine vorba de aventuri pe doua roti, cu siguranta ca adrenalina este la maxim. Grija fata de propria motocicleta este lucrul cel mai important de care ar trebui sa tina cont orice motociclist, fie ca este tanar sau are multi ani de experienta in spate.

Siguranta si fiabilitatea motorului depinde, in mare masura, de modul in care se acorda o atentie sporita reviziilor si inlocuirii periodice a principalelor accesorii responsabile de protectia ”micilor piese”de depunerile de particule.

Astfel, tehnicienii mecanici au implementat cu mare succes tipuri de filtre moto moderne, cu inlocuire usoara, rapida si fara mari eforturi. Producatorii, cat si mecanicii, recomanda ca schimbarea acestora sa se faca, in mod automat, anual, sau la fiecare 10000 de km.

 

Filtrele moto si rolul lor in asigurarea fiabilitatii motorului

 

Filtrele, nu numai ca impiedica patrunderea particulelor de mizerie din aer la motor, ci, constituie o adevarata ”bariera” in calea impuritatilor, pentru a nu se amesteca in compozitia chimica a benzinei sau motorinei. O asemenea ”combinatie” ar fi extrem de periculoasa. In primul rand, particulele de praf sunt in mare parte responsabile de scurtarea duratei de viata a motorului. In al doilea rand, lipsa de protectie a pieselor moto poate avea, dreot consecinta, cresterea gradului de uzura al acestora si, implicit, scaderea semnificativa a performantelor lor.

Secretul protectiei motorului prin intermediul de filtre moto este dat de materialele ultramoderne ce intra in compozitia acestora, cartonul special, buretele sau materialul textil fiind printre cel mai adesea utilizate de catre producatori

Care ar fi consecintele neinlocuirii la timp a filtrelor moto de aer si de ulei?

 

Specificatiile tehnice ale fiecarei marci de motocicleta prevad inlocuirea filtrelor de aer si de ulei cu prilejul fiecarei revizii tehnice.

Fliltrele de ulei se impart in doua mari categorii, si anume elementul filtrant si filtrul infiletabil. Primul dintre ele este similar si cel de aer. Specialistii recomanda achizitionarea produselor originale, in special prin prisma calitati. In acest sens, diferenta dintre materialul filtrant in cazul produselor de marca si a celor contrafacute este de pana la 40-50%. In momentul achizitiei componentelor, tehnicienii mecanici recomanda potentialilor clienti verificarea cu mare atentie a garniturilor impachetate impreuna cu fltrul de tip element filtrant.

 

Tipurile de filtre moto de aer ce prezinta o suprafata marita de filtrare prezinta o capacitate sporita de stocare a impuritatilor. Mai mult, dimensiunile suprafetei de filtrare sunt direct proportionale cu capacitatea de permeabilitate si durata de viata a filtrului.

Filtrul de ulei este alcatuit, in general, din materiale textile speciale (in mare parte hartie), care au principala functie de a stoca si de a bloca patrunderea impuritatilor catre combustibil si, mai departe, la motor.

Referitor la inlocuirea sistematica a vechilor filtre moto, specialistii U.S. Department of Energy atrag atentia asupra faptului ca un filtru colmatat afecteaza, ireversibil, performantele mecanice ale vehiculului, scazand puterea si crescand timpul de acceleratie cu 3.23 secunde, adica cu 23%.

In plus, potrivit statisticilor, se remarca o cresterea a consumului de carburant in medie cu 2-3%, iar presiunea in galeria de admisie a gazelor scade 2.09 kPa, in cazul unui filtru moto neinlocuit de mai multa vreme.

Asadar, aveti grija de buna functionare a vehiculului dvs si nu neglijati revizia motocicletei!

Recomanda   afisari

spacer
spacer
Articole similare
spacer
Opiniile cititorilor
spacer

Recomanda pe Google