SEO 2017 - 2018 – sfaturi și strategii de la experții E-Advertising

de Redactie Hit.ro | 18 octombrie 2017

Odată cu dezvoltarea considerabilă a activității în mediul online, SEO sau optimizarea pentru motoarele de căutare a devenit un proces mai important ca niciodată. Mai mult, poate face diferența între succes și eșec atunci când vorbim despre o afacere ce a trecut în sfera virtuală.

Numai motorul de căutare Google primește peste 57.000 de căutări pe secundă zilnic (conform statisticilor Internet World Stats), ceea ce înseamnă că SEO este esențial pentru orice proprietar de business care își dorește un plus de vizibilitate, implicit mai mulți clienți, mai multe vânzări și creșterea profitului.

Ce ar trebui să fac? Asupra căror aspecte ar trebui să mă concentrez? Care sunt cele mai relevante strategii și practici SEO pentru 2017 și chiar 2018? Pentru răspunsuri la toate aceste întrebări am apelat la experții E-Advertising.

Agenția de marketing digital a urcat rapid treptele succesului într-o perioadă destul de scurtă de timp. Lansată în 2011, când piața românească nu era suficient de educată în ceea ce privește optimizarea pentru motoarele de căutare, E-Advertising se mândrește astăzi cu un portofoliu de peste 700 de clienți pe deplin mulțumiți de serviciile de care au avut parte. Să vedem ce spun experții: care sunt lucrurile de avut în vedere din punct de vedere SEO pentru 2017-2018?

Noul sistem bazat pe inteligență artificială de la Google

 

Una dintre cele mai importante schimbări ale SEO în 2017 este faptul că Google are acum posibilitatea de a recunoaște modele de comportament ale utilizatorilor prin intermediul inteligenței artificiale. Motoarele de căutare colectează informații despre modul în care utilizatorii interacționează cu conținutul afișat.

În momentul de față, Google își face mult mai bine datoria și identifică acele pagini relevante și utile pentru cei care fac anumite căutări. Nu mai este suficient să respecți doar o listă de factori SEO On-Page, spre exemplu, dacă nu reușești să oferi răspuns la nevoile utilizatorilor.

Mai exact, dacă oamenii îți intră pe site, îți găsesc conținutul ca fiind util, petrec mult timp pe site și navighează prin pagini multiple ale acestuia, vei obține poziționări mai bune. Exact pe asta se bazează și noul sistem de la Google: focusul trebuie să cadă pe elementele ce fac site-ul atractiv, util și relevant pentru utilizatori.

„Content is King” – Conținutul este Regele

 

Sintagma este încă valabilă în 2017 și va fi și în anii ce urmează. Conform statisticilor globale oferite în cadrul acestui articol, peste 72% dintre cei ce aleg calea promovării online găsesc crearea conținutului ca fiind cea mai eficientă practică SEO.

În legătură directă cu punctul anterior, este binecunoscut faptul că Google, dar și utilizatorii apreciază conținutul de înaltă calitate. Asta înseamnă, mai exact, să oferi un plus de valoare, să răspunzi întrebărilor utilizatorilor și să nu încerci nicidecum să aglomerezi pur și simplu cuvintele cheie pe o pagină web sau o postare pe blog.

Social Media începe să-și piardă din relevanță

 

Deși în ultimii ani Social Media a fost considerat unul dintre factorii importanți pentru SEO și poziționări în rezultatele afișate de motoarele de căutare, în prezent se poate spune că elementele Social Media au început să își piardă din relevanță. Google nu acordă un nivel ridicat de încredere conținutului afișat în social media atunci când vine vorba de a decide și de a acorda poziționări pentru un website.

Deși Social Media nu are un impact direct asupra rezultatelor afișate de motoarele de căutare, este totuși important pentru un business atunci când vine vorba de construirea renumelui brand-ului și atragerea de trafic către site. Chiar dacă Google nu poate citi conținutul scris de pe platforme precum Facebook, prin faptul că utilizatorii sunt atrași pe site prin intermediul social media și generează astfel numeroase sesiuni web, motorul de căutare primește semnale ce indică faptul că site-ul este popular și că merită să aibă poziționări de top.

Tag-urile Header – vechi și de încredere

 

Roboții și crawlerii Google verifică în mod constant tag-urile header din HTML pentru a determina relevanța conținutului divers pe care îl prezintă site-urile. Conform specialiștilor E-Advertising, în general cea mai bună practică este de a avea un singur tag H1 pentru fiecare postare/pagină și tag-uri multiple H2 și H3 în continuare. Tag-ul H1 este foarte important și ar trebui să conțină și cuvântul cheie. H2-urile ar trebui folosite pentru a delimita conținutul în secțiuni, iar H3-urile pentru sub secțiuni.

 

Pentru a obține poziționări cât mai bune pe un anumit cuvânt cheie, aceste tag-uri vor trebui să includă și cuvântul cheie sau variațiile long-tail ale acestuia. În ciuda celor precizate, nu trebuie nicidecum să se facă abuz de tag-urile header.

Link-uri de calitate și nu cantitate de link-uri

În trecut se aplica și funcționa regula „obține cât mai multe link-uri posibil”. Site-urile ce abordau această strategie obțineau astfel rezultate destul de rapide și își devansau concurenții.

 

Cu toate acestea, în scurt timp Google a realizat că numeroase organizații încercau să păcălească sistemul. Acestea se foloseau de backlink-uri plătite, iar în prezent nu doar că regula nu se mai aplică, ci site-urile care pun în practică strategia sunt drastic penalizate.

Mulțumită update-urilor de algoritmi (precum Google Penguin), motorul de căutare pune acum mai mult accent pe calitatea și nu pe cantitatea link-urilor.

Link-urile reale și de calitate nu sunt importante doar pentru promovarea site-ului, ci și pentru construirea unei reputații și a unui nume recunoscut de brand. Acest lucru se întâmplă deoarece link-urile provenite de pe pagini cu autoritate transferă din aceasta și către site-ul la care fac referire. După cum menționează și experții E-Advertising, conținutul de calitate împreună cu link building-ul reprezintă două dintre cele mai importante semnale folosite de Google pentru a acorda poziționări mai bune site-urilor în urma căutărilor efectuate de utilizatori pe cuvinte cheie specifice.

 

Acestea sunt doar câteva dintre practicile SEO pe care echipa E-Advertising le aplică în mod constant pentru a oferi cele mai bune rezultate clienților care le aleg serviciile. Contrar unor zvonuri, SEO continuă să fie extrem de important pentru business-urile ce activează în sfera virtuală. Motivul? Peste 70% dintre utilizatori ignoră complet rezultatele plătite și se concentrează pe cele organice. Cei interesați de servicii SEO pot contacta oricând experții de la E-Advertising, care ne-au oferit și aceste câteva informații despre practicile SEO recomandate pentru 2017-2018.

Recomanda   afisari

spacer
spacer
Articole similare
spacer
Opiniile cititorilor
spacer

Recomanda pe Google