Primii pasi pentru a te lansa cu perspective de succes in e-commerce

de Redactie Hit.ro | 22 martie 2019

Incadrat la inceput la stiri "exotice", aparent departe de realitatea romaneasca, subiectul e-commerce a devenit pe parcursul anilor o chestiune comuna si in tara noastra. Astazi, comertul electronic este un canal important in retailul modern, utilizat atat de retaileri care exista exclusiv online, cat si de marii comercianti din mediul offline, ce nu pot ignora trendurile in materie de shopping. Dezvoltarea e-commerce continua accelerat in Romania, pe masura ce tot mai multe categorii de consumatori se obisnuiesc cu aceasta metoda simpla de a face cumparaturi.

 

Noile generatii, pentru care gadgeturile conectate la internet sunt ceva cu totul obisnuit, vor face cu siguranta si mai multe comenzi online, astfel incat perspectivele de dezvoltare ale acestui domeniu sunt excelente pentru cel putin 10 de ani de acum inainte, luand in calcul si dezvoltarea economica generala din tara noastra (avem inca de recuperat din distanta fata de tarile dezvoltate din Europa).

 

In acest context, mediul e-commerce este un "teren" ideal pentru un start-up, indiferent de domeniul abordat - orice produse sau servicii. Spre deosebire de a lansa o afacere clasica, alegerea mediului online aduce avantaje certe cu privire la nivelul de investitii necesare pentru lansare si pentru operare. Chiar si in cazul comercializarii de bunuri voluminoase, scad puternic costurile de depozitare si expunere. Pentru a te lansa in acest domeniu cu largi perspective, ai nevoie de un capital initial adaptat afacerii respective, de un plan de business si de atentie la detalii. Chiar daca ai avantajul de a te putea adresa unei piete foarte largi (poti vinde usor cel putin la nivel national), ai si dezavantajul unei piete tot mai concurentiale, in care clientul alege usor ceea ce i se pare mai satisfacator.

 

De maxima importanta pentru o afacere cu perspective de succes in e-commerce este website-ul in sine, platforma pe care vei intampina clientii si vei incheia vanzarile online. Trebuie sa alegi o solutie fiabila, cu grad ridicat de uzabilitate, deci ai nevoie de colaborare cu o firma specializata in programare si web design cu experienta in livrarea de solutii pentru magazine virtuale. Magazinul tau trebuie sa fie permanent deschis si sa poata fi accesat simplu (paginile sa se incarce foarte rapid), deci mare atentie si la partea de servicii de gazduire web, de preferat hosting pe servere dedicate, solutii premium mai ales daca te astepti la trafic mare.

 

Fiecare detaliu conteaza, caci clientul este tot mai pretentios, tot mai constient de valoarea timpului sau si de valoarea deciziilor sale. Ai nevoie de un magazin cu aspect "wow", care sa functioneze perfect, care sa fie extrem de simplu de utilizat si care sa includa oferte la preturi oneste. Doar asa poti face volume de vanzari! Atentie insa, este bine sa nu te axezi doar pe preturi mici si sa ai o politica de marketing complexa, sa te bazezi pe fidelizarea clientilor si sa oferi "ceva in plus" fata de ceea ce ofera deja concurenta. Nu uita ca distanta dintre magazinul tau si un magazin rival este de doar cateva secunde!

 

 

Un alt capitol extrem de important in e-commerce este partea de SEO, adica optimizare pentru motoarele de cautare. Aici este de lucru permanent, pentru ca din Google si celelalte motoare de cautare vin extrem de multi potentiali clienti, dispusi sa faca o achizitie intr-un anumit moment. Politica de marketing si promovare trebuie sa tina cont de toate trendurile momentului, de la retele sociale si pana la bloggeri si chiar vloggeri. Respectarea normelor GDPR, o politica buna de transport si retur, o relatie apropiata cu clientii si servicii post-vanzare - iata doar cateva alte elemente foarte importante pentru ca drumul spre succes sa fie cat mai lin.

Recomanda   afisari

spacer
spacer
Articole similare
spacer
Opiniile cititorilor
spacer

Recomanda pe Google